AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #1 Skrevet 28. februar 2013 Jeg har en venninne som er gravid og snart skal få barn. Hun har ikke jobbet lenge nok til å få permisjonspenger og mannen blir permittert hele tiden. De har lenge slitt med økonomien, mye fordi hun handler mye. Mannen har barn fra tidligere ekteskap. De er begge unge. Her om dagen spurte hun meg rett ut om det var egoistisk av henne å bli gravid. Graviditen var planlagt. Hva svarer man på sånt? Hva syns dere om denne situasjonen? Anonym poster: b35c9888b5bfdcb9dbd023f7b91cab5d
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #2 Skrevet 28. februar 2013 Ja!? Anonym poster: 99628e8672e2b5a6b30e02b742a8fd9a
Gjest _<3 Skrevet 28. februar 2013 #3 Skrevet 28. februar 2013 Jeg hadde svart noe som: Det var kanskje litt dumt planlagt, men det kommer til å gå kjempebra!!
Bloodflowers Skrevet 28. februar 2013 #4 Skrevet 28. februar 2013 Nå synes jeg generelt sett at det er egoistisk å få barn. Har kanskje et litt spesielt syn på akkurat det der i forhold til andre. Hadde ikke sagt det til henne, men ville kanskje sagt at det kan være lurt å prøve å på økonomien på plass, fordi det koster å ha barn. Det er ikke billig for å si det sånn... 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #5 Skrevet 28. februar 2013 Ville ikke sagt hu var egoistisk. Tror hu bare er mindre smart og ikke vet hva hu går til. Det er jo ikke uvanlig at personer som er veldig dårlige med økonomien ikke tenker så langsiktig Anonym poster: cfacd0c4d48b50d7dc1a3abfd08b4405
Zoom Skrevet 28. februar 2013 #6 Skrevet 28. februar 2013 Kjekt å ha økonomien i orden når man får barn, men ikke egoistisk å få barn når man har det trangt økonomisk. Tror snarere at det blir verre for henne enn for barnet, så sånn sett kan det bli det motsatte av egoistisk, forutsatt at hun prioriterer pengene bedre.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #7 Skrevet 28. februar 2013 Hun utviser jo en del selvinnsikt ved å stille det spørsmålet. Man bør jo strengt tatt ikke få barn om man ikke har råd til å forsørge dem. Det er likvel mye hun kan gjøre for å bedre situasjonen, et barn legger ikke nødvendigvis merke til at foreldrene har dårlig økonomi. Nå er hun gravid, så spørsmålet om det var egoistisk eller ikke blir jo egentlig litt irrelevant. Det beste du kan gjøre for henne er vel å være der som en støttende veninnene, eventuelt gi noen råd om hvordan hun/de kan bedre sin økonomiske situasjon, men vær forsiktig hvordan du ordlegger deg. Jeg tror at man kan gi noen en "wake-up call" uten å såre dem. Anonym poster: 63ffe5c3558c2f606a7c822adcb28e66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå