Thomasine Skrevet 23. mars 2004 #1 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg vil ha Nan-brød i dag!! Men hva kan jeg lage til det?! Noe med en indisk barnevennlig saus til?! Jeg har kyllingfilèer!! Trenger tips før jeg går i butuikken idag!! :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2004 #2 Del Skrevet 23. mars 2004 du kan kjøpe chicken curry pakke i butikken, de er som oftest i nærheten av pasta og taco og sånn (annen utenlansk mat) hva du trenger som tilbehør står på pakken, mener sist jeg sjekket måtte du ha kyllingfilet, lett rømme og noe annet stæsj...men det varierer selvfølgelig fra hvilken fabrikk de kommer fra:) lykke til! ps. det er kjempe godt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 23. mars 2004 #3 Del Skrevet 23. mars 2004 Chicken curry og Tandori chicken-pakker er greie og gode, men det blir enda billigere å kjøpe ett glass med Black Boy tandori-krydder, og så kryddre kyllingen godt med dette. Så tømmer du i rømme eller creme freche eller hva du vil, og "vips* så har du den samme retten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amy Skrevet 23. mars 2004 #4 Del Skrevet 23. mars 2004 Signerer de andre. Tandoori chicken og chicken Masala er favoritt her hjemme, både hos oss voksne og tassen på 1 år. Han elsker det simpelten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 23. mars 2004 #5 Del Skrevet 23. mars 2004 Kylling i mild karri (4-6 pers.) 1,5 kg kylling i stykker 2 løk i skiver 2 stilker selleri i skiver 2 ss karripulver 2 pressede hvitløksfedd 2 ss hvetemel 3 ¾ dl hønsebuljong 2 grønne epler, skrellet, i terninger 1¼ dl rosiner Stek kyllingstykkene brune og ta ut. Fres løk og selleri. Tilsett karri, hvitløk og mel. Ta kjelen av platen og tilsett buljong, litt etter litt. Sett kjelen tilbake på platen og rør til sausen koker og tykner. Tilsett kylling og la surre under lokk i 20 minutter. Ha i eplebiter og rosiner og la surre i 15 minutter til. Chicken Jalfrezi (4 pers.) 800 g kyllingkjøtt uten ben 1/2 kopp finrevet løk 1/2 kopp tomatpuré salt etter smak 1/4 kopp revet ingefær 1/4 kopp presset hvitløk 1/4 kopp grovhakket løk 1/4 kopp hakket tomat 1/4 kopp hakket grønn paprika 2 ts garam masala evt litt fløte eller crème fraîche for en mildere smak Del kyllingen i biter. Fres den revne løken i litt olje 5-7 minutter. Tilsett tomatpuré og la steke 10-15 minutter. Ta av varmen. Mariner kyllingen i salt, ingefær og hvitløk i 2 timer. Fresløk og løk/tomat-blandingen i litt olje. Tilsett kyllingen og paprika og stek til kjøttet er gjennomstekt. Rør inn garam masala til slutt. Kylling i karri 600 g kyllingfilet 4 nellikspiker 4 hele kardemommefrø 1 kanelstang 2 laurbærblad 1 ts hakket ingefær 1 ts hakket hvitløk 3 dl vann 1 ts gurkemeie 2 dl finhakkede tomater 2 ss yoghurt naturell 2 ss kremfløte 1 ts sitronsaft salt frisk koriander (1 ss garam masala kan erstatte nellik, kanel, kardemomme og laurbærblad.) Surr finhakket løk, ingefør, hvitløk, nellik, kanel, kardemomme og laurbærblad i 2-3 minutter. Tilsett vann, gurkemeie og chili, og stek til oljen "skiller seg". Tilsett kyllingfileten i biter og stek under omrøring i 5 minutter. Ha i finhakkede tomater, yoghurt og fløte og la trekke til sausen tykner. Rør om og smak til med sitronsaft og salt. Dryss over finhakket koriander til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 23. mars 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 23. mars 2004 :bukke: :bukke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 23. mars 2004 #7 Del Skrevet 23. mars 2004 Tikka Masala er min favoritt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 23. mars 2004 #8 Del Skrevet 23. mars 2004 Husker jeg som 5-åring var helt forelsket i Chicken Curry m/cashewnøtter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå