Gå til innhold

"Frostspray" til baderomsvinduet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så i en interiørbok jeg har at de brukte en "frostspray" på baderomsvinduet for å få det ugjennomsiktig. Kunne godt tenke meg å gjøre det på baderomsvinduet vårt også, kjedelig å måtte ha gardinen helt igjen hele tiden.

Noen som har prøvd dette? Går ut i fra at denne da blir permanent, at det er en slags maling... Pris, vet noen det? Vinduet det er snakk om er ganske lite, så om det er dyre greier blir det ikke noe av...

Da er det kanskje bedre med slik film man limer på. Blir den sittende skikkelig i år etter år, eller må man bytte etter hvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i Danmark kan man i allefall kjøpe "frostspray" i byggemarkeder og så spraye på selv. Man skal huske (som alltid med spraymaling) og spraye mange tynne lag for å få det jevnt. Jeg er ikke sikker på hvordan det holder seg i våtrom, men så lenge vannet ikke står rett på vinduet tror jeg det burde holde. Jeg har selv tenkt å froste et vindu i en dør jeg har. Har kjøpt sprayen, men har ikke gjort det ennå da vi må male døra først.

Jennifer

Skrevet

Jeg husker jeg så akkurat dette i forandring fryder.

Men poenget var......at der brukte de pensel, og "malte" på en slik lakk.

Men jeg vet ikke hva det heter, eller om det er helt permanent. De brukte det hvertfall på et bad.

Skrevet

Jeg har frostet folie på baderomsvinduet og er superfornøyd med det.

Kjøpte på en av byens malingsforretninger. Tror det kostet 30 kr meteren...

Det har foreløbig vært på i snart et år uten å vise tegne til å falle av.

Skrevet
Jeg har frostet folie på baderomsvinduet og er superfornøyd med det.

Kjøpte på en av byens malingsforretninger. Tror det kostet 30 kr meteren...

Det har foreløbig vært på i snart et år uten å vise tegne til å falle av.

Kjekt å vite!

Kan du ta det av, hvis du vil?

Skrevet

Ja, jeg kan ikke se noen grunn til at du ikke skal kunne det. Det er jo lim på baksiden av folien, men det virket ikke som at det skulle være noe problem å få vasket av om noe blir igjen.

Skrevet
Ja, jeg kan ikke se noen grunn til at du ikke skal kunne det. Det er jo lim på baksiden av folien, men det virket ikke som at det skulle være noe problem å få vasket av om noe blir igjen.

Hørest ut som en perfekt løsning for meg. Holder på å sette inn 2 nye takvindu på et bad, og jeg har vært litt usikker på om jeg skulle ta sjansen på å permanent froste de nye glassene mine...

Men med denne filmen , kan jeg jo ha det på en stund å se hvordan jeg liker det.

takk for tipset

Skrevet

Da tror jeg kanskje vi går for slik folie vi også... Eier jo ikke huset vi bor i, og selv om huseieren skulle gå med på å froste ruta så kan han jo finne på å angre senere. Dessuten hørtes det unektelig mye billigere ut...

Takk for gode tips!

Skrevet

Felicia:

Er det lim bakpå hele, eller er det "punktvis"?

Skrevet

Det er på hele, den skal klistres på slik at det ikke er noe luft mellom folie og vindu.

Skrevet

Å, så glad jeg ble for denne tråden! Har kjøpt ny leilighet, og hadde tenkt å froste det store vinduet i ytterdøren, og den folien hørtes jo genial ut! :-) Tusen takk! :-D

Skrevet

Så bra at tråden kom til nytte!

Tenkte egentlig først at det ikke var noen vist i å spørre her, må jo uansett snakke med folka i en slik butikk fordi det er masse mer vi lurer på ang. valg av maling og sånn...

• 5 år senere...
Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

Veslejenta, moderator

Skrevet

Jeg kjøpte frosting på Ikea, kostet nesten ingenting (langt under 50-lappen). Det ble festet på vindu ved hjelp av vann (sprayet på v.h.a. jif-flaske) og en nal. Har hengt på i halvannet år. Har"boblet" litt nederst, men da tok jeg bare litt vann og nalen igjen... Vil jeg ta det av er det lett som ingenting... er jo bare festet med vann!

Gjest Gjest
Skrevet

Anbefaler Jernia sin folie over Ikea sin! Den er mye enklere å legge og få pent. Den på Ikea er så tynn at den strekker seg og det er vanskelig å få til riktig størrelse på folien. Jernia sin folie er litt tykkere og stivere og har litt lim på baksiden så det er bare å klippe den til i riktig størrelse og så sette den på. :)

Skrevet

På biltema har de sprayboks med "frost". Husker ikke prisen men var ikke dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...