AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #1 Skrevet 28. februar 2013 Jeg har byttet bank. Faen for no dritt å skulle overføre alt av regninger og trekk! Skulle være så enkelt så. E-faktura og avtalegiro er jo knyttet til deg som person, ikke banken, så easy peasy. NOT! jeg finner e-fakturaer i den nye nettbanken, men de står enda som trekk fra gammel konto. Klarer IKKE å forandre kontonummer de skal trekke i fra til den nye. Dessuten føkka jeg opp, og sletta mange avtalegiroer i gammel bank da jeg trodde jeg måtte åpne dem på nytt i den nye. Så da når jeg prøver å åpne nye i den nye banken kommer det bare opp at "det eksisterer allerede en e-faktura". Men jeg finner dem ingensteds. Hverken i gammel eller ny bank. Jeg slettet dem jo. Jeg blir gaaaaaaaaaaal! Og ja, jeg kan kontakte banken for hjelp, men det blir ikke før i morgen, og jeg eier ikke tålmodighet. Blæh. Anonym poster: 179c36c735712120595367b1b1228326
Gjest navnelapp Skrevet 28. februar 2013 #2 Skrevet 28. februar 2013 Kva bank har du? DNB har døgnopen chattjeneste. Kanskje fleire bankar og har det?
Alice123 Skrevet 28. februar 2013 #3 Skrevet 28. februar 2013 (endret) Slett alle avtaler, så oppretter du nye knyttet til den nye kontoen din. Jeg ser du allerede har prøvd det, vent til i morgen og snakk med banken. Edit: Måtte slette noe da jeg feilinformerte. Beklager det. Endret 28. februar 2013 av Alice123
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #4 Skrevet 28. februar 2013 Ny Danske Bank, gammel DnB. Tror kanskje ikke DnB står på hodet for å hjelpe meg med det nye bankforholdet mitt! Anonym poster: 179c36c735712120595367b1b1228326
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #5 Skrevet 28. februar 2013 Dette står på efaktura.no "En eFaktura-avtale knyttes opp mot deg som person og ikke banken din. Derfor vises den i alle nettbankene du er kunde hos. Du velger selv i hvilken nettbank du vil betale regningen, og etter betaling lagres regningen i den nettbanken du benyttet." Det siste får ikke jeg til å stemme. Kan ikke forandre en dritt. Anonym poster: 179c36c735712120595367b1b1228326 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #6 Skrevet 28. februar 2013 Efaktura er knyttet til person, men avtalegiro er knyttet til bankkonto. Hvis du har begge deler for en regning virker det som avtalegiro overstyrer. Med bare Efaktura blir den ikke lagt inn til betaling automatisk, man må godkjenne den først. Anonym poster: a4854aa0148a63b7123d2c181263bc2a
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #7 Skrevet 28. februar 2013 Hvis du får en ny e-faktura vil den ligge inne hos alle dine bankforbindelser. Du går inn på den kontoen du vil betale fra og velger godkjenn. Har du allerede godkjent i din gamle bank, må du stoppe betalingen der og legge inn i din nye bank, muligens manuelt. Avtalegiroer følger banken og du må opprette nye avtaler i din nye bank, og slette i den gamle. Anonym poster: 501e6ff3ae9331a5092c72f1d4245f97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå