Gå til innhold

River snart av meg håret! e-faktura og avtalegiro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har byttet bank. Faen for no dritt å skulle overføre alt av regninger og trekk! Skulle være så enkelt så. E-faktura og avtalegiro er jo knyttet til deg som person, ikke banken, så easy peasy. NOT! jeg finner e-fakturaer i den nye nettbanken, men de står enda som trekk fra gammel konto. Klarer IKKE å forandre kontonummer de skal trekke i fra til den nye. Dessuten føkka jeg opp, og sletta mange avtalegiroer i gammel bank da jeg trodde jeg måtte åpne dem på nytt i den nye. Så da når jeg prøver å åpne nye i den nye banken kommer det bare opp at "det eksisterer allerede en e-faktura". Men jeg finner dem ingensteds. Hverken i gammel eller ny bank. Jeg slettet dem jo. Jeg blir gaaaaaaaaaaal! Og ja, jeg kan kontakte banken for hjelp, men det blir ikke før i morgen, og jeg eier ikke tålmodighet. Blæh.

Anonym poster: 179c36c735712120595367b1b1228326

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Kva bank har du? DNB har døgnopen chattjeneste. Kanskje fleire bankar og har det?

Skrevet (endret)

Slett alle avtaler, så oppretter du nye knyttet til den nye kontoen din. Jeg ser du allerede har prøvd det, vent til i morgen og snakk med banken.

Edit:

Måtte slette noe da jeg feilinformerte. Beklager det.

Endret av Alice123
Skrevet

Ny Danske Bank, gammel DnB. Tror kanskje ikke DnB står på hodet for å hjelpe meg med det nye bankforholdet mitt! :fnise:

Skrevet

Dette står på efaktura.no

"En eFaktura-avtale knyttes opp mot deg som person og ikke banken din. Derfor vises den i alle nettbankene du er kunde hos. Du velger selv i hvilken nettbank du vil betale regningen, og etter betaling lagres regningen i den nettbanken du benyttet."

Det siste får ikke jeg til å stemme. Kan ikke forandre en dritt.

• Liker 1
Skrevet

Efaktura er knyttet til person, men avtalegiro er knyttet til bankkonto. Hvis du har begge deler for en regning virker det som avtalegiro overstyrer. Med bare Efaktura blir den ikke lagt inn til betaling automatisk, man må godkjenne den først.

Anonym poster: a4854aa0148a63b7123d2c181263bc2a

Skrevet

Hvis du får en ny e-faktura vil den ligge inne hos alle dine bankforbindelser. Du går inn på den kontoen du vil betale fra og velger godkjenn. Har du allerede godkjent i din gamle bank, må du stoppe betalingen der og legge inn i din nye bank, muligens manuelt. Avtalegiroer følger banken og du må opprette nye avtaler i din nye bank, og slette i den gamle.

Anonym poster: 501e6ff3ae9331a5092c72f1d4245f97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...