Gå til innhold

Stygg og uambisiøs dame får flere likes enn vakker dame med spennende liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mulig at denne tråden bør ligge i skråblikk-forumet.

De siste månedene har jeg observert en interessant trend. Jeg har et hav av venninner som er vakre, har en karriere, er talentfulle, og lever spennende liv (og nei - de er ikke bitchy, og har mange venner.)

Samtidig har jeg bekjente, eller det vil si, personer på arbeidsplassen som er det stikk motsatte. La oss for eksempel ta det siste eksempelet: Typisk grå mus, fra en bygd utenfor en by, ingen spesielle ambisjoner (jobbet på samme sted i ti år, fra hun var ungdom, og gjør det sikkert i ti år til.) Fikk barn som 26-åring, og hun og mannen lever livet omtrent via Facebook. ALT deles der. Forundrer meg om de i det hele tatt kommuniserer i det vanlige liv, så mye som de skriver til hverandre på FB. (Satt på spissen, men dere skjønner vel hva jeg mener.)

Denne dama er objektivt sett ikke spesielt pen. Hun har mannlige trekk, i form av bred kjeve og grove trekk. Ikke spesielt fin hud, og hun gjør ingenting for å fremheve at hun er feminin. I går la hun ut et bilde av seg selv som nå har 30 likes og samtlige skriver "Vakre xxxxxx." Jada, jeg vet at skjønnheten også finnes på innsiden, men jeg synes det er litt rart når mine objektivt supernydelige venninner maks får 10 likes på sine bilder. Hva er grunnen til dette? Sjalusi?

Anonym poster: de54bd5d1adfc4caf6453f9387449eca

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Kanskje hun rett og slett er hyggeligere?

• Liker 47
Skrevet

De aktive får mer tilbakemelding enn de som ikke er aktiv på facebook. Verre er det ikke.

Anonym poster: ad402c332cc4f98779b793e364204fbf

• Liker 30
Skrevet

...Denne dama er objektivt sett ikke spesielt pen. Hun har mannlige trekk, i form av bred kjeve og grove trekk. Ikke spesielt fin hud... bla bla bla rakke ned på bla bla bla......

.....Hva er grunnen til dette? Sjalusi?

Høres veldig ut som at du er sjalu i hvertfall....

Anonym poster: cc752584f5616aec2b2ffb7e60e5d6b8

• Liker 17
Skrevet

Jeg har også lagt merke til samme fenomenet. Det jeg har registrert er at det er noen som er over-aktive på facebook, og disse driver og hauser hverandre opp. Så de har ekstremt mange likes, men det er alltid de samme folkene som liker hele tiden, og alle virker å være en del av denne "like"-gjengen.

Jeg er en av de som ikke poster så veldig mye, for jeg syns det meste som postes er unødvendig og totalt uinteressant for de aller fleste. Når jeg en sjelden gang poster noe, får jeg kanskje noen få likes eller kommentarer, men jeg tror ikke det har noe å gjøre med at folk ikke liker meg. Er nok heller det at mine nærmeste, som typisk ville likt slike statuser, selv er folk som ikke liker ting i hytt og vær.

Anonym poster: ec4e0ae58ab208dad9366a4ea6392a9c

• Liker 3
Skrevet

Jeg pleide alltid bare å gi vakre damer oppmerksomhet. Damer som objektivt var nært idealet altså, siden de tiltaler meg og er en nytelse for øynene. Men etter å ha vært sammen med to av dem og lest blant annet på kg og sett hvor ufattelige mange komplexer de har og hvo missunnelig de blir på at mer gjennomsnittlige kvinner får mer oppmerksomhet fordi guttene ikke føler seg mindreverdige, har jeg generelt bare sluttet å gi damer positiv oppmerksomhet overhode. Snakk om narsissistiske, sjalu, selvsentrerte, naut. Også klager dere atpåtil at andre lever livet sitt gjennom fb, mens dere selv lever livet deres gjennom å obserere og kalkulere oppmerksomhet andre jenter får sammenlignet med dere selv. jeeez, takk gud for dette forumet og den fantastiske påminneren den er på hvor heldig man er som ikke lar seg lure av den falske fasaden kvinner går rundt med i hverdagen.

Anonym poster: 5f2bdc24fb73df3e68a8e1de96a5542b

• Liker 8
Skrevet

Høres veldig ut som at du er sjalu i hvertfall....

Anonym poster: cc752584f5616aec2b2ffb7e60e5d6b8

Er ikke sjalu, bare en trend jeg har merket. Skriver ingenting på FB selv;) TS

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

kva som er "supernydelig" og "stygg" er alt etter kva auge som ser. lær deg det!

Gjest LanaLane
Skrevet (endret)

kva som er "supernydelig" og "stygg" er alt etter kva auge som ser. lær deg det!

Ikke meg du svarer, men likevel:på en måte sant, men på en annen måte usant, siden det har blitt forsket på hvilke trekk vi mennesker synes er pene, men nok om det.

Har også en blanding av mindre attraktive og attraktive folk på vennelista, og har inntrykk av at det er de som poster mest som får flest likes. Tror dette har en sammenheng med at de som er aktive/en har mye kontakt med ofte havner i nyhetsfeden.

Endret av LanaLane
  • Liker 3
Skrevet

Er ikke sjalu, bare en trend jeg har merket. Skriver ingenting på FB selv;) TS

Du bør kanskje la vær å snakke om lave ambisjoner hos disse kvinnene når du tydligvis ikke er mer opptatt selv, enn at du får med deg sånne ting. Eksen min var samme ulla. Skulle alltid bemerke hvor "ujettfejdi" det var at andre jenter fulle av feil fikk oppmerksomhet enn de mer "feilfri", mens hun selv var full av issues som hun latet som ikke eksisterte ved å være oppslukt av alt annet enn de mentale avvikene hun selv hadde. same old story de fleste kvinner lider av.

• Liker 6
Skrevet

Litt stygt sagt , men de stygge jentene trenger vel å høre positive ting for å få litt høyere selvtillit regner jeg med. Standard blant mine facebookvenner at jenter skriver " så pen du er , nydelige du , søt " osv. til jenter som virkelig ikke er pen. Da mener jeg virkelig at alle ser de er på den lave delen av skalaen.

Kanskje de samme jentene er sjalu på de pene jenter , eller ikke tenker at de trenger like mye bekreftelse og backing som de stygge?

Anonym poster: 5ab45021a7dc50c29070b2fff6107da1

• Liker 1
Skrevet

At ho er ei grå mus og kommer fra ei bygd,,,, hva faen har det med saken å gjøre? Og må man ha store ambisjoner i livet for å være tilfreds med tilværeseln?

I tillegg sitter du å dømmer folk du knapt kjenner. Hva vet vel du om hva slag livho og mannen har?

Du virker fullstendig blåst. Du hadde nok fått tommel ned av meg på facebook for å si det sånn, uansett hvor pen og amisiøs du hadde vært

Skrevet

Det som skremmer meg med dette er at noen faktisk måler sin egen og andres verdi i forhold til antall venner og antall "likes" på Facebook!

• Liker 18
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

For det første: hva så? Det er vel ikke noe fenomen at noen får flere likes enn andre?

For det andre: på min facebook er det ikke sort-hvitt. Her er et par eksempler, tallene er ikke nøyaktige: En smellvakker jente fikk 3 likes på et bilde, en normal jente fikk 37 likes, et morsomt bilde fikk ingen likes, en jente tok av 30 kilo og fikk 140 likes, et nydelig kjærstepar fikk 50 likes. En jente jeg synes er mindre pen fikk 70 likes for et bilde av henne og hunden sin. En kompis var røykfri i ett år og fikk ingen likes. Osv osv osv.

Disse tingene går ikke KUN på hvem som et populær eller deilig. Det går på hvem som er hyggelig, kul, morsom, teit , deilig, rar, pen, hvem som har masse venner osv.

• Liker 2
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Og jeg må si at det faktisk står respekt av kollegaen til TS: å jobbe på samme sted i mange år ER ambisiøst på sin egen måte! Hun fikk også barn i beste alder, og har en mann hun kommuniserer med:)

Hun er en normal jente, med et normalt (og stabilt) arbeidsliv og et normalt familieliv. Du aner ikke hvor mange som faktisk er misunnelig på det;)

• Liker 34
Skrevet

Og jeg må si at det faktisk står respekt av kollegaen til TS: å jobbe på samme sted i mange år ER ambisiøst på sin egen måte! Hun fikk også barn i beste alder, og har en mann hun kommuniserer med:)

Hun er en normal jente, med et normalt (og stabilt) arbeidsliv og et normalt familieliv. Du aner ikke hvor mange som faktisk er misunnelig på det;)

Bra innlegg! Viser mer innsikt enn mange andre.

• Liker 2
Skrevet

Nettopp, hun er en helt vanlig jente. Jeg er blant de beste i min bransje, og da jeg var på jobbintervju nylig ble jeg spurt hvor lenge jeg ønsket å være i bedriften, fordi de flinkeste ble jo ikke værende i hundre år;)

Jeg har en fantastisk, smart og kjekk mann som jeg elsker over alt, og vi venter snart vårt første barn. Men det ville aldri falle meg inn å kalle kollegaen TS beskriver som ambisiøs;)

Anonym poster: 500b6d1e765540a0b952230df751429b

• Liker 1
Skrevet

Facebook er ikke alt! Noen ganger blir jeg sliten av hele facebook-greia, noen ganger trenger jeg "ferie" fra facebook. Det er så sykt mange mennesker der ute som prøver så hardt å perfektere livet sitt i alle slags vinkler. Jeg har selv lagt merke til at mindre pene mennesker for flere likes en vakre, tror dette kan han noe med sårbarhet å gjøre.. Når jeg snakker om sårbarhet så mener jeg at mindre pene mennesker trenger flere likes, enn hva en vakker person gjør.. Man tenker at en vakker person har det "bra" uansett, så hun/han trenger ikke dette liket!

Har selv tatt meg i å lurkike på profilen til menn angående likes osv, det er IKKE bra! Er faktisk litt bekymret for hvordan media vil styre verden framover..

Anonym poster: 3058128e828f09710b08191269e12ada

• Liker 2
Skrevet

Du bør kanskje la vær å snakke om lave ambisjoner hos disse kvinnene når du tydligvis ikke er mer opptatt selv, enn at du får med deg sånne ting. Eksen min var samme ulla. Skulle alltid bemerke hvor "ujettfejdi" det var at andre jenter fulle av feil fikk oppmerksomhet enn de mer "feilfri", mens hun selv var full av issues som hun latet som ikke eksisterte ved å være oppslukt av alt annet enn de mentale avvikene hun selv hadde. same old story de fleste kvinner lider av.

Litt stygt sagt , men de stygge jentene trenger vel å høre positive ting for å få litt høyere selvtillit regner jeg med. Standard blant mine facebookvenner at jenter skriver " så pen du er , nydelige du , søt " osv. til jenter som virkelig ikke er pen. Da mener jeg virkelig at alle ser de er på den lave delen av skalaen.

Kanskje de samme jentene er sjalu på de pene jenter , eller ikke tenker at de trenger like mye bekreftelse og backing som de stygge?

Anonym poster: 5ab45021a7dc50c29070b2fff6107da1

At ho er ei grå mus og kommer fra ei bygd,,,, hva faen har det med saken å gjøre? Og må man ha store ambisjoner i livet for å være tilfreds med tilværeseln?

I tillegg sitter du å dømmer folk du knapt kjenner. Hva vet vel du om hva slag livho og mannen har?

Du virker fullstendig blåst. Du hadde nok fått tommel ned av meg på facebook for å si det sånn, uansett hvor pen og amisiøs du hadde vært

Facebook er ikke alt! Noen ganger blir jeg sliten av hele facebook-greia, noen ganger trenger jeg "ferie" fra facebook. Det er så sykt mange mennesker der ute som prøver så hardt å perfektere livet sitt i alle slags vinkler. Jeg har selv lagt merke til at mindre pene mennesker for flere likes en vakre, tror dette kan han noe med sårbarhet å gjøre.. Når jeg snakker om sårbarhet så mener jeg at mindre pene mennesker trenger flere likes, enn hva en vakker person gjør.. Man tenker at en vakker person har det "bra" uansett, så hun/han trenger ikke dette liket!

Har selv tatt meg i å lurkike på profilen til menn angående likes osv, det er IKKE bra! Er faktisk litt bekymret for hvordan media vil styre verden framover..

Anonym poster: 3058128e828f09710b08191269e12ada

For det første har jeg aldri rakket ned på henne, jeg bare konstaterer at hun er mindre heldig med utseendet, og at hun er average Joe. Det var også spørsmålet bak innlegget; får disse gjennomsnittsmenneskene flere likes fordi få føler seg truet av dem?

Det du skriver om hunden får meg faktisk til å lure på om det er samme dame, bare at hun her har to.

Til alle som påstår at jeg er sjalu, har et kjipt liv, baksnakker alle etc, nei, det gjør jeg faktisk ikke. (Og dere snakker om forhåndsdømming? Oh, the cliché.) Jeg bare beskriver henne slik det er, hun har et gjennomsnittsliv, og jeg stiller spørsmål ved hvorfor hun får flere likes enn mine jordnære, vakre, smarte og spennende venninner.

Det handler ikke om at jeg ikke liker hun jeg snakker om her, jeg har ikke noe forhold til henne, har snakket med henne i kanskje maks 7-8 timer til sammen. Det er vel heller hun som har vært fiendtlig mot meg, fordi jeg overtok oppgavene hennes og gjorde litt om på ting, og det ble tatt godt imot;) TS

• Liker 2
Skrevet

Gi så mye svada svar du vil ts, ekkel er du uansett.

Anonym poster: ad402c332cc4f98779b793e364204fbf

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...