Vendelin Skrevet 23. mars 2004 #21 Skrevet 23. mars 2004 Hos oss kan alle som vil ta bilder når de vil og hvordan de vil. Om noen setter seg på huk i midtgangen så gjør det ingeting (og jeg vil gjerne ha kopier av bildene, kommer nok aldri til å få nok av bryllupsbilder hehe)
Gjest Tex Skrevet 23. mars 2004 #22 Skrevet 23. mars 2004 Det er forskjell på å ta bilder i kirken og på å løpe i beina på bruden opp midtgangen da.... Det første må jo være greit....
lampeskjerm Skrevet 23. mars 2004 #23 Skrevet 23. mars 2004 Etter 1. april kan man velge mye mer selv i forhold til tingenes rekkefølge.... Det stemmer ikke helt. Rekkefølgen ligger fast. Det er en del av innholdet man har valgfrihet på. I det siste året har mange hatt forsøksordninger med nytt rituale hvor vielsen er mot slutten. Da har man hatt valgfrihet i forhold til plassering av vielsen. Etter 1 mai skal alltid vielsen være etter talen. Jeg pleier å være tydelig på det at bilder kan tas mens det synges salmer og evt ved inn og utmarsj (dersom brudeparet vil). Under ekteskapsinngåelsen eller forbønn mener jeg at blitz ikke hører hjemme. Til det må jeg også si at digitalkamera er dårlig ide i kirker. I tilfelle må dere ha veldig bra blitzer. Det blir sjeldent bra kirkebilder med vanlig digitalkamera. (tro meg jeg har prøvd mange). Noen nevnte bilde med prest etter vielsen. Da bør det sies til presten på forhånd slik at h*n lar være å gå inn i sakristiet og kler seg om. Jeg vil tro de fleste prester gjerne stiller opp til fotografering dersom de blir spurt. Dette går ikke alltid. Noen sommerdager må prester reise i huj og hast fra kirke til kirke for å ha vielser. Da blir det lite tid til fotografering og sånn. Vendelin. Jeg vet ikke hva slags vielse du har vært i, men det høres rart ut med masse dødprat fra presten og mange salmer. Kanskje var det brudemesse du var i? Max antall salmer er 3. Det er vel ikke så mange? Er 30 min virkelig så lenge? Må bare legge til at i de tilfellene det varer over 30 minutter er det stort sett fordi det er mange ekstrainnslag. (solister og musikere). Med det samme vi er inne på tema.. Husk å tips folk på forhånd om å SKRU AV mobiltelefoner. Det holder ikke å skru av lyden. Mange lydanlegg i kirker påvirkes av mobiltelefoner. Lampeskjerm
Vendelin Skrevet 23. mars 2004 #24 Skrevet 23. mars 2004 Til det må jeg også si at digitalkamera er dårlig ide i kirker. I tilfelle må dere ha veldig bra blitzer. Det blir sjeldent bra kirkebilder med vanlig digitalkamera. (tro meg jeg har prøvd mange). Mitt digitalkamera takler ALT..hehe ..og ja..blitzen (og forsåvidt andre lysforhold) er alfa og omega MEN ingenting slår speilreflekskamera
jea Skrevet 23. mars 2004 #26 Skrevet 23. mars 2004 Bilder inni kirka fra digitalkamera blir stort sett dårlige..Pga det er mørk inni kirka....Vi har aldri fått bra bilder av brudeparet som sitter oppe ved alteret.. Vi skal ha egen fotograf i kirken...
Augustbrud02 Skrevet 23. mars 2004 #27 Skrevet 23. mars 2004 Vi går ikke ut av kirken før alle de andre har gått forbi oss og gratulert oss. DA først går vi ut på kirketrappa og susser.... Synes også dette er den lureste måten å gjøre dette på!
nessi Skrevet 23. mars 2004 #28 Skrevet 23. mars 2004 Synes også dette er den lureste måten å gjøre dette på! Sånn skal nok vi også gjøre det.
Gjest Tex Skrevet 23. mars 2004 #29 Skrevet 23. mars 2004 Vår prest sa til oss at vi kunne velge rekkefølgen på ting mye friere etter førtse mai. Han har vært på kurs i dette nå, og jeg tenker vi blir enige når vi skal ha samtalen.... Husker nemlig spesiellt dette med at man gifter seg med en gang, resten blir bare tidsfyll.
Catzy Skrevet 23. mars 2004 #30 Skrevet 23. mars 2004 Imari, tror jeg skal kopiere listen din, så vi kan tenke litt på det. Jeg synes ikke dette var skrekkelig kritisk, det er akkurat slike ting jeg har til tider irritert meg over i løpet av de 7-8 bryllupene jeg har vært i i løpet av de siste 10-15 årene... Gjester legger merke til sånt, samme hvor koselig dagen er. Kanskje synd, men folk er sånn. Jeg vil føye til følgende: - hvis du har en bryllupswebside, sørg for å legge inn KART og detaljert beskrivelse til både vielsessted og til feststedet! Var i bryllup i Røyken, og kom for sent fordi vi ikke hadde noen veibeskrivelse. Vi kunne jo finne kart på nettet, men ingen var så detaljerte at vi viste at vi skulle inn den ca lille, bortgjemte veien til den kirken vi ikke så fra veien fordi den lå bak en liten kolle... Hvis du ikke har en webside, så kan man jo alltids sende ut all sånn info og info om hotellmuligheter etc til folk som ikke er lokalkjente. Catzy
Arwen Skrevet 23. mars 2004 #31 Skrevet 23. mars 2004 hvis du har en bryllupswebside' date=' sørg for å legge inn KART og detaljert beskrivelse til både vielsessted og til feststedet![/quote'] Rart at du skulle nevne det, for det har jeg akkurat gjort. Siden er faktisk nesten ferdig. :D
ringblomst Skrevet 23. mars 2004 #32 Skrevet 23. mars 2004 Takk for flere gode tips, spesielt det med å få presten med på bilde. Får kanskje noen bilder av presten likevel, etter som vi inviterer han og kona til festen, men det er hyggelig å ha han med på kirketrappen også.
Gjest MrsL Skrevet 23. mars 2004 #33 Skrevet 23. mars 2004 Det var innmari kjekke tips :-) Klart jeg vil ha bilde sammen med presten og klart jeg vil ha bilder fra inni kirka. Helt greit at folk tar bilder, men ikke slik at de ligger i føttene på brura ned midtgangen :oops: Og kanskje vi skal stoppe i gangen og hilse vi og slik at gjestene kommer ut på kirkebakken før oss og dermed kan vi komme ut til øredøvende jubelbrus i stedet for stillhet
Isiselin Skrevet 23. mars 2004 #34 Skrevet 23. mars 2004 Og kanskje vi skal stoppe i gangen og hilse vi og slik at gjestene kommer ut på kirkebakken før oss og dermed kan vi komme ut til øredøvende jubelbrus i stedet for stillhet Ja, til øredøvende jubelbrus og smilende fjes når vi kommer ut! Hurra!!
Gjest Tex Skrevet 23. mars 2004 #36 Skrevet 23. mars 2004 Ja, til øredøvende jubelbrus og smilende fjes når vi kommer ut! Hurra!! Ja, selvsagt. Går ikke glipp av en sjans til å bli nesegrus-tilbedt.....
Gjest MrsL Skrevet 23. mars 2004 #37 Skrevet 23. mars 2004 Vet du, hadde ikke tenkt tanken engang Men det må jo være mye bedre å komme ut kirkedøra når masse folk står og ser på og klapper og styrer, enn å komme ut først også er det ingen der til å ta i mot deg :cry:
Gjest Tex Skrevet 23. mars 2004 #39 Skrevet 23. mars 2004 Vet du, hadde ikke tenkt tanken engang Men det må jo være mye bedre å komme ut kirkedøra når masse folk står og ser på og klapper og styrer, enn å komme ut først også er det ingen der til å ta i mot deg :cry: Jeg har aldri sett annet enn at brudeparet hilser på folk inne og så kommer ut til jubel, så jeg ante ikke at noen gjorde det engang.....
Gjest MrsL Skrevet 23. mars 2004 #40 Skrevet 23. mars 2004 De bryllupene jeg har vært i har brudeparet stoppet på trappa og hilst på gjestene og da har de jo allerede kommet ut. Må være mye bedre å stoppe i gangen........
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå