Gjest Ann Skrevet 28. februar 2013 #1 Skrevet 28. februar 2013 Jenta mi begynte i 1. klasse i høst. Hun er født i november, altså en ung førsteklassing. Frem til nylig har jeg kjørt henne til og fra skolen, men nå syns hun selv det var greit å begynne å ta skolebussen. Hun er liten og sped, og ikke så veldig rask av seg. Skulle derfor vært nyttig om fadderen, som reiser med samme skolebussen (nabo) hver dag, kunne hjelpe henne litt i denne situasjonen. Ser at de andre hjelper småtassene de er faddere til, men fadderen til min jente virker uinteressert. Syns det er litt synd, og lurer på om jeg kan gjøre noe (f.eks. snakke med fadderen). Ser at hun går full fart ut av bussen og rett hjem, mens jenta mi står igjen og sliter med å feste ryggsekken og få på jakke, lue osv. Skjønner jo godt at jeg ikke kan kreve noe av fadderen, men lurer på om det blir dumt å ta dette opp med henne?
Poserose Skrevet 28. februar 2013 #2 Skrevet 28. februar 2013 Du kan jo ta det via læreren til enten jenta di eller fadderen hennes? 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #3 Skrevet 28. februar 2013 Jeg for min del synes hele fadderordningen er fæl. Ikke dytt ansvar på ei jente som ikke vil ha det, det kommer ingenting godt ut av det. Anonym poster: 8f04ae039890ff009ec392f1aa314e01 7
super-s Skrevet 28. februar 2013 #4 Skrevet 28. februar 2013 Det kommer vel litt an på hvordan du tar det opp. Kanskje fadderen er litt sjenert/og/eller ikke tenker over at datteren din trenger hjelp. Spør fadderen om hun/han kunne være så snill og hjelpe jenta di fordi hun ikke klarer drt helt selv. Spør på en sånn måte at fadderen får følelsen av at han/hun er "voksen" og føle at hun kan gjøre en forskjell! Sånn at han/hun ikke føler seg tvunget til det, eller føler seg som en dårlig person som ikke har gjort det. Evt. hvis du føler at det er riktig, så kan hun/han få litt penger for å hjelpe til. 1
Dricka Skrevet 28. februar 2013 #5 Skrevet 28. februar 2013 Altså det er ikke fadderen sitt ansvar. Jeg kunne ikke fordra mine faddere og de jeg var fadder til. Det ikke sånn at fadderne skal passe på deg hele tiden, de er bare barn de også. Skjønner at barnet ditt kunne trengt det, men ikke sett et annet barns problem over på et annet problem. 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #6 Skrevet 28. februar 2013 Du kan jo ta det via læreren til enten jenta di eller fadderen hennes? Jeg synes ikke det er en god ide å blande inn lærere. Anonym poster: 8f04ae039890ff009ec392f1aa314e01
lottelotti Skrevet 28. februar 2013 #7 Skrevet 28. februar 2013 Kanskje du kan tilby henne litt penger?
Leanne Skrevet 28. februar 2013 #8 Skrevet 28. februar 2013 Du kan jo også henvende deg til en av de som er ivrige faddere fra før.. Datteren min fikk kjempe kjemi meg en jente som var fadder til en annen, denne jenta var opptatt av de små og var mye sammen med flere av 1.klassingene i friminuttet. Dette var en jente som glad i å leke med og hjelpe de små. Du kan jo se om det er en lignende jente på skolen til din datter, og spør henne Noen faddere er ikke så interesserte i oppgaven sin, og det hjelper ikke å tvinge på noen slike oppgaver. De er trossalt barn.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2013 #9 Skrevet 28. februar 2013 Jeg har kjørt skolebuss i mange år,snakk med busssåføren! vi har mange små og store som trenger hjelp til å komme i gang! Husk også i ikke kle på barnet ditt hver dag,barn lærer ikke av at du gjør jobben!
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #10 Skrevet 28. februar 2013 Jeg har kjørt skolebuss i mange år,snakk med busssåføren! vi har mange små og store som trenger hjelp til å komme i gang! Husk også i ikke kle på barnet ditt hver dag,barn lærer ikke av at du gjør jobben! Hvordan kan det hjelpe å snakke med bussjåføren, hvordan kan h*n hjelpe? Anonym poster: 8f04ae039890ff009ec392f1aa314e01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå