Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg har tørre hender. Ikke skjønner jeg hvorfor, for har knapt gjort et arbeidsslag det siste halvåret...

Det er spesielt på siden av fingrene hvor huden er så ru og sprukket at det er ekkelt å ta på seg hansker og votter. Nesten slik tørre føtter blir. Helt jævlig :(

Har hemp-kremen fra Body Shop, men det ser ikke ut til å hjelpe.

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Ren Aloe vera er det beste for tørr hud. Kjøp en plante eller en sånn 96/98% aloe vera gel:)

Skrevet

har du forsøkt purelan?

Anonym poster: 77a22e7f9014c9fbc255239880cce41b

Skrevet

Det er vel L'occitane som er håndkremen over alle håndkremer?

Når samboeren min er skikkelig tørr på hendene smører jeg på et godt lag med Elizabeth Arden Eight Hour Cream og tar på han et par plasthansker. Så sitter han med de på en god stund. Hjelper veldig.

Anonym poster: 0db054c6e33966d54f702190a5caa697

• Liker 1
Skrevet

Ceridal fettkrem og canoderm 5% krem. Begge er fine alene,men sammen (smøres inn på kveldstid) gjør de mine eksemfingre flotte. Samme for guttungen med eksem.

• Liker 1
Skrevet

Har prøvd mange forskjellige kremer, både billige og dyrere merker som lover, men ikke innfrir. Det som funker aller best er rett og slett Vaseline Intensiv care extra strength body lotion. Anbefaler deg å prøve den før du eventuelt går over til å prøve dyrere kremer, den er verdt et forsøk. :)

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg brukar Crème Jeunesse des Mains frå Clarins, den er perfekt for meg. Ceridal vert for feit for meg.

Skrevet

Locobase Repair. Tykk, veldig fet og egentlig litt ekkel - men gjør underverker på vintertørre hender.

Anonym poster: 7a9cb8c66fd0baa2e5235d5880f83a14

• Liker 1
Skrevet

L´occitane shea butter hand cream. Fet og god, trekker raskt inn i huden:)

• Liker 1
Skrevet

L´occitane shea butter hand cream. Fet og god, trekker raskt inn i huden:)

Hvor får man kjøpt den foruten Vitusapotekene?

Skrevet

Mentholatum er det som funker best på meg :)

Anonym poster: 4c19bd23fb78538d00f1e0e6d28a102c

Skrevet

Jeg har samme problemet, og redningen for meg har vært Eucerin Aquaphor Soothing Balm. Ble anbefalt på apotek :)

Skrevet

Hvor får man kjøpt den foruten Vitusapotekene?

De har egne loccitane-butikker i Bergen, Stavanger, Oslo og Tønsberg om du bor i en av disse byene. Ellers har jeg sett det på enkelte Kicks-butikker også:) Og flyplasser(både på innenlands og utenlandsflygning).

Skrevet

Det er vel L'occitane som er håndkremen over alle håndkremer?

Når samboeren min er skikkelig tørr på hendene smører jeg på et godt lag med Elizabeth Arden Eight Hour Cream og tar på han et par plasthansker. Så sitter han med de på en god stund. Hjelper veldig.

Anonym poster: 0db054c6e33966d54f702190a5caa697

Eight hour cream er ren vaselin og det hjelper ingenting mot tørr hud. Lurt.

Kjøp en håndkrem med karbamid på apoteket. Bytt håndsåpe, enkelte varianter får hendene mine helt ute av balanse etter en vask. Mormor sverget alltid til Glycinello, den bruker jeg selv om kvelden for den er så klissete, men den hjelper.

Anonym poster: 671ea4a3be70fa6254de32c04a1c3e1a

• Liker 1
Skrevet

Bor på Østlandet, men de har ikke vitusapotek i byen jeg bor. Skal dog til Oslo i morgen så da får jeg ta en titt :)

Gjest Tigress
Skrevet

Tja, vaselin eller petrolateum motverkar jo fukttap, så heilt ubrukeleg er det neppe. Sjølv er eg veldig glad i TBS sin hampkrem.

Skrevet

aller beste er Parafinvoks.

Det er et varmebad som varmer opp ledd, åpner opp porer slik at fukt trenger dypere inn i huden.

Hender og føtter har godt av dette.

Skrevet

Det er mange forsjellige krem. Jeg kjøpte på nettet hos Neutrogena. Jeg venter på paken. Hvis det blir godt krem skal jeg meld deg. :)

Skrevet

Kicks har ikke L'Occitane lenger, men Vitusapotekene har i hvertfall et utvalg.

Jeg liker ikke L'Occitane-håndkremen. Den trekker inn og blir borte, og har ingen spesiell effekt. Jeg synes La Roche-Posay Lipikar Baume (i stor pumpeflaske) er OK til hendene, og Kremfresh Helt Fett. Men det som hjelper mest, er å smøre veldig ofte, og ha håndkremer tilgjengelig overalt.

Skrevet

Sov med bomullshansker etter du har smurt hendene. Da funker de fleste kremer på meg ihvertfall.

Anonym poster: aeb78d4594948bcbe84528f0f13d7bce

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...