AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #1 Skrevet 28. februar 2013 Jeg er jente 19 år, han er 21 år. Bor sammen, men vi har ikke sex med enn en gang i uken, noen ganger mindre. Er det vanlig? Har spurt han om det, men får aldri noe svar.. Anonym poster: 9cf9eb684a02254c6b27912599e6504b
Gjest Gaea Skrevet 28. februar 2013 #2 Skrevet 28. februar 2013 Finnes nok en del som har oftere sex, og en del som har det sjeldnere. Men er du fornøyd, eller synes du det er for lite? Det er det eneste som har noe å si.
våren14 Skrevet 28. februar 2013 #3 Skrevet 28. februar 2013 Hvor lenge har dere vært sammen? En gang i uken høres vel helt greit ut spør du meg Sånn generelt så spiller det absolutt ingen rolle hvor ofte dere har sex, så lenge dere begge er fornøyd. Kommunikasjon er viktig. Det er bekymringsfullt at han ikke vil gi deg svar. Men det kommer an på hva du spør om. Hos oss har vi sex når vi har lyst, så enkelt er det. Noen ganger er det flere ganger i uka, andre ganger kanskje en gang i måneden. Har vært sammen 6 år, bodd sammen i tre. Vi har snakket om temaet flere ganger og har en avtale om å si i fra hvis man av en eller annen grunn blir frustrert pga for lite/for mye.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #4 Skrevet 28. februar 2013 Vært sammen siden August, og bor sammen. Var også sammen fra januar til mai, men hadde en pause frem til August.. Jeg syntes jo kanskje at det er litt lite jeg da, men jeg får ikke noe svar ut av han så kommer ingen vei. Anonym poster: 80939b1ec4a6380c2111342490c9497c
Gjest Skrevet 28. februar 2013 #5 Skrevet 28. februar 2013 Jeg synes det høres ut som om dere flyttet sammen for fort. Og med "istykker og prøve igjen" forhold så lønner det seg å ta der rolig. Hvorfor vil du bo med han? Hvor lenge har dere bodd sammen? Sex en gang i uken høres vanvittig lite ut. For et par på 21 og 19. Vil tro det enten er noe medisinsk eller et symptom på at noe ikke er OK i forholdet. Det virker også som om dere ikke kommuniserer veldig bra. Når det er et alternativ å ikke svare på ting man blir spurt om som er så grunnleggende i forholdet. For å si det rett ut, så høres det ikke ut som om du trenger å planlegge boliglån og barn & barnebarn sammen med denne mannen med mindre det skjer et mirakel. Fokuser på deg og ditt liv. Hva er rett for deg. Hva vil du med ditt liv? Du er veldig ung. Du burde reise, oppleve ting. Studere eller jobbe et annet sted. Ikke etablere deg med en samboer og et lunkent sexliv. Lykke til. 1
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2013 #6 Skrevet 28. februar 2013 ja dette høres lite ut synes jeg også. selv om alle er forskjellige....men dere er så unge! Dere burde vært som kaniner;) jeg ville tatt det opp igjen, å krevd et svar. veldig viktig kommunikasjonsområde dette. Jeg er 30, sambo blir 32. Vi har vært sammen snart 1.5 år. bodd sammen i et år. vi har ikke barn, men han har to i fra før, som han har delt omsorg for. vi har sex ca annen hver dag, av og til hver dag. de første månedene hadde vi sex opptil 4 ganger daglig! sexlivet dabber naturligvis litt av med årene, men en gang i uken høres alt for sjeldent ut for meg. men jeg har veninner som har barn, og har vært ganske mange år sammen med partnerne som har sex ca 2 ganger i måneden.... dette er også uforståelig for meg. en blir nok mer sliten med barn og full jobb, men alt handler om å prioritere! god kommunikasjon og kjemi er viktig for at et forhold skal kunne fungere. og man skal kunne snakke om alt , slik at en også kan løse problemer sammen:)
dobri123 Skrevet 28. februar 2013 #7 Skrevet 28. februar 2013 Vi har også sex en gang i uke, noen ganger oftere og noen ganger sjeldnere. På deres alder. Begge jobber fulltid, og når vi kommer hjem fra jobb er vi begge slitene, så er det middag, litt ordning hjemme og plutselig kvelden. Da sovner vi kjapt begge to. Hos oss går det fint, og fungerer for begge. Skulle vi hatt sex hver dag etter jobb hadde det blitt et ork og bare stress og mas. Bedre å vente til helgen, eller ta det når man selv føler for det. Du får si det rett ut; syntes vi har lite sex, og jeg reagerer litt på det. Så får dere ta det derifra. Kan godt hende han bare er sliten sånn som hos oss. Betyr ikke at noe er galt av den grunn:)
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #8 Skrevet 28. februar 2013 Tror en gang i uka er gjennomsnittet, men det som er viktig er jo hva som fungerer for deg og samboeren din:) Noen har behov for mye sex, andre mindre. Man er forskjellig! Du får bare ta en prat om det, prøv å ikke anklage, men heller fokusere på hva både han og du ønsker. Kommunikasjon vettu:) Anonym poster: ea88c34f80049b09a37b9cc498eb728f
Rubies_ Skrevet 28. februar 2013 #9 Skrevet 28. februar 2013 Jeg er jente 19 år, han er 21 år. Bor sammen, men vi har ikke sex med enn en gang i uken, noen ganger mindre. Er det vanlig? Har spurt han om det, men får aldri noe svar.. Anonym poster: 9cf9eb684a02254c6b27912599e6504b Undersøkelser viser vel at det er vanligst å ha sex et par ganger i uka. Eller noe slikt. Så ja, det er helt normalt. Alle par er dessuten forskjellige. Det er ingenting som er mer rett.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #10 Skrevet 28. februar 2013 Jeg synes det høres lite ut til at dere har vært sammen så kort og er så unge. Men det er heller ikke uvanlig å være sliten i hverdagene - kanskje det er grep dere kan ta der for å få mer overskudd; legge dere tidligere, spise sunnere, trene/være fysisk aktive osv. I tillegg til at kos og nærhet og et generelt godt forhold bidrar til at man ofte får litt mer lyst på den andre (i hvert fall er jeg sånn). Ellers er det jo sånn at om dere er fornøyd som det er, spiller det ingen rolle om det er "normalt" eller ikke. Anonym poster: fbf15d8f8b259086a2d0f3a96e0b6151
Steinar40 Skrevet 1. mars 2013 #11 Skrevet 1. mars 2013 Hvis man ser på statistikk i fra USA så er "A few times per month to weekly" helt normalt (31.2%) for kvinner i forhold i aldersgruppen 18-24 år. http://www.kinseyinstitute.org/resources/FAQ.html 1
principessa Skrevet 1. mars 2013 #12 Skrevet 1. mars 2013 synes en gang i uken er rett og slett lusent...
Bedreviterinne Skrevet 1. mars 2013 #13 Skrevet 1. mars 2013 JEG ville ikke vært fornøyd med det.....men det spiller jo ingen rolle hva noen andre enn du selv synes!! Drit i hva som er normalt, om du synes det er for lite for deg, så ta det opp med ham igjen.
Gjest Tekola Skrevet 1. mars 2013 #14 Skrevet 1. mars 2013 Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker. Tekola, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå