Lyra Skrevet 28. februar 2013 #1 Skrevet 28. februar 2013 Vi har akkurat kjøpt oss hus. Alle rom er greit oppusset unntatt badet, som ikke er rørt siden huset ble bygget i 1988. Er det noe man kan gjøre med slike baderomsvegger, utenom å rive dem og starte på nytt? Etter hvert kommer vi til å gjøre mer med badet, men har ikke økonomien til det nå, så er ute etter en billig løsning. Noen tips?
Gjest hedgepig Skrevet 28. februar 2013 #2 Skrevet 28. februar 2013 Er bildet fra deres bad? Sånn at dere dusjer rett på veggen? Om det er oppussing som skal vare noen år, så hadde jeg malt med Trestjerner Gulvmaling. Da trenger du bare vaske/ avfette godt og male rett på... To strøk og du har "nytt" bad.
Lyra Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2013 Nei, bildet er ikke fra vårt bad, det er kun for å vise hvilken type vegger det er. Vi har et vakkert rosa bad vi Har dusjkabinett, så dusjer ikke rett på veggen.
Gjest hedgepig Skrevet 28. februar 2013 #4 Skrevet 28. februar 2013 Når du ikke dusjer på veggen, så begrenser det skrubbinga også... Da er det ingen fare å male. Lykke til med forvandlingen av ditt rosa bad.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #5 Skrevet 28. februar 2013 Jeg vet at den type vegger kan males, men mener å huske at det må litt sliping mm til. Jeg hadde bare spurt i en malerbutikk. Dere er garantert ikke de eneste som ønsker dette. Anonym poster: 9e52e256c61202971f0872f857a164cc
Gjest hedgepig Skrevet 28. februar 2013 #6 Skrevet 28. februar 2013 Jeg vet at den type vegger kan males, men mener å huske at det må litt sliping mm til. Jeg hadde bare spurt i en malerbutikk. Dere er garantert ikke de eneste som ønsker dette. Anonym poster: 9e52e256c61202971f0872f857a164cc Trestjerner Gulvmaling kan males på laminatgulv, så da går det nok på baderomspanel også Selvsagt er det smart å slipe, det hjelper godt på vedheften. Slip lett over med fin korning, etter avfetting, så det ikke etterlater seg striper.
Sulosi Skrevet 28. februar 2013 #7 Skrevet 28. februar 2013 Nyyydelige plater, skjønner ikke hvorfor du vil male de De kan males, vask grundig med salmiakk og bruk grunning før du maler. Vi malte akkurat likens plater og det ble ett helt nytt bad etterpå 1
Lyra Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 28. februar 2013 Takk for tips Får forhøre meg litt i en malerbutikk om hva de mener er best, men er veldig godt å vite at det er en mulighet. Jeg liker rosa altså, men ikke nok til å ha et rosa bad
Gjest hedgepig Skrevet 28. februar 2013 #9 Skrevet 28. februar 2013 Nyyydelige plater, skjønner ikke hvorfor du vil male de De kan males, vask grundig med salmiakk og bruk grunning før du maler. Vi malte akkurat likens plater og det ble ett helt nytt bad etterpå Man trenger ikke grunning under Trestjerner Gulvmaling på harde underlag ( om man velger den malingen). Bare om man skal sperre kvister. Men for all del, kjør på med ett strøk heftgrunn, det skader ikke.
Sulosi Skrevet 1. mars 2013 #10 Skrevet 1. mars 2013 Man trenger ikke grunning under Trestjerner Gulvmaling på harde underlag ( om man velger den malingen). Bare om man skal sperre kvister. Men for all del, kjør på med ett strøk heftgrunn, det skader ikke. Heftgrunn er jo grunning. Vi blandet den i samme farge som vi skulle ha på veggen og brukte oljemaling over. Har brukt samme måte på glatte fliser både på kjøkken og bad i et annet hus.
lykkelige.meg Skrevet 1. mars 2013 #11 Skrevet 1. mars 2013 Jeg ville vurdert å vaske veggene med trestjernes-rens, tror denne vil lage mere heft.
O'hara Skrevet 1. mars 2013 #12 Skrevet 1. mars 2013 (endret) Du fjerner gammel såpe og lignende med husvask, skyll godt etterpå så det ikke ligger igjen noen såperester. Så kan du grunne med heftgrunn, men det er ikke nødvendig. Kan bruke vanlig vannbasert maling beregnet for bad. Edit: Legger ved noen linker: http://www.ifi.no/en...nyelse-av-badet http://www.viivilla....tromspanel-6809 Og, bruk våtromsmaling, den inneholder soppmiddel, noe andre malinger ikke har. Endret 1. mars 2013 av O'hara
Gjest hedgepig Skrevet 1. mars 2013 #13 Skrevet 1. mars 2013 Heftgrunn er jo grunning. Ååå, sier du det Uansett hva dere mener så vil jeg fortsatt anbefale Trestjerner Gulvmaling, den flyter mye finere ut på baderomspanel enn f.eks. Lady 20 våtrom. God helg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå