Gå til innhold

Ingen kjæreste er som min. Skal jeg dumpe han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i alle dager skal jeg gjøre? Jeg har vært sammen med samboeren min i snart to år. Problemet mitt er at følelsene mine er så ustabile. En dag vil jeg gifte meg med han, mens en annen dag vurderer jeg nesten å gjøre det slutt.

I dag har jeg den dagen hvor jeg er usikker. Jeg sitter for meg selv mens han er på jobb og vurderer frem å tilbake positive og negative egenskaper med han. Jeg blir frustrert over meg selv, og føler jeg var blind av forelskele når jeg møtte han. At det er ikke før nå at jeg ser hvordan han virkelig er. Ikke missforstå meg, han er ett fantastisk menneske men han har desverre noen dårlige kvaliteter som ødelegger en del.

Her kommer de:

1. Han er ikke er særlig intellektuell. Rettere sagt, han er litt treig. Dette er noe som står svart på hvitt fra papirer fra legen, og ikke noe jeg bare antar. I starten visste jeg ingenting om det, og merket heller ikke noe til det. Eller kanskje jeg gjorde det, men jeg var blind av forelskelse. Når vi skal planlegge, arrangere eller ordne noe så er det alltid jeg som må fikse det. Jeg må bestille sydenturer, jeg må ta opp lån osv. Det er også ofte ting han ikke skjønner. F.eks hvorfor man må ha visum for å reise til Kina? Hvorfor man må betale årsavgift på bilen? ect.

2. Det andre problemet er hans manglende sosiale antenner. Dette er heller ikke hans feil, men han vet ikke hvordan han skal oppføre seg og hva som egner seg å si og ikke. Det har mange ganger hendt at jeg må dunke borti han med foten for å unngå at et flaut øyeblikk skal oppstå.

3. Den siste tingen, er delvis hans feil. Han er veldig egoistisk i senga. Han tenker kun på seg selv. Mulig dette også er knyttet til hans intelligens, at han ikke skjønner at man også må tenke på partner?

Nei, huff... Jeg føler meg så slem når jeg skriver dette her, men det er slik det er. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Han har så mange gode sider også. Han er bla. ekstremt handy og hjelpsom, god og snill med alle, høffelig og gjestfri, og ikke minst er han veldig attraktiv utseendesmessig.

Jeg vil ikke gjøre det slutt heller, men alikevell plager de punktene jeg nevnte meg.

What to do???

Anonym poster: abbf6d6851170bafc52d522d73e94255

Videoannonse
Annonse
Skrevet

interessant... hvor høy iq har han da? Jeg antar tilbakestående til borderline tilbakestående siden han er diagnotisert av legen.

Skrevet

Vel, det kommer vel ned til om du ser en framtid med denne mannen?

Kan du se for deg at dere blir gamle sammen?

Anonym poster: 1d0610a7555568c378363a4d6c22025c

Skrevet

Jeg vet ikke hvor høy IQ han har eller hvilken diagnose han har. Jeg har ikke fått sett papirene, men han har fortalt meg at han gikk på spesialskole for vanskelig lærte. Han har dårlig konsentasjonsevne, noe hyperaktivitet og nedsatt evne til å forstå ting. Han er på en måte mye yngre i hodet enn det han egentlig er. (Nå får jeg han nesten til å høres verre ut enn hva han virkelig er..)

Jeg tenker litt fremtidig. Vil jeg ha barn med denne mannen? Men på den andre siden så elsker jeg han og synes han har så mange fantastiske sider.

ts

Skrevet

Hva falt du for i utgangspunktet? Syns du han er mer irriterende enn han gir deg glede og gode følelser?

Kan du se for deg dere leve sammen i lang tid?

Skrevet

Det bunner vel igrunn ned til om du ville vært sammen med denne personen om han plutselig ikke så så pen ut lengre....

Skrevet

Du får lage en for og imot liste.

Er ingen andre enn deg selv som kan bestemme hvilket valg du skal ta.

Jeg ville snakket ut med kjæresten om jeg var deg, viktig å være åpen og ærlig om det du sliter med.

Om han ikke forstår det du sier så har du jo uansett sagt ifra.

Gjest Skogmann
Skrevet

Hvorfor man må betale årsavgift på bilen? ect.

Det skjønner faen meg ikke jeg heller.

Men fra spøk til revolver - jeg tror alvorlig talt dette er noe som bare vil plage deg mer og mer etterhvert som tiden går.

• Liker 3
Skrevet

3. Den siste tingen, er delvis hans feil. Han er veldig egoistisk i senga. Han tenker kun på seg selv. Mulig dette også er knyttet til hans intelligens, at han ikke skjønner at man også må tenke på partner?

den går i hvert fall an å endre om du sier i fra og han har viljen.

Anonym poster: d79110643fa09068a8c4834d655bbaf0

Skrevet

Sett deg ned og tenk ordentlig gjennom ting. Teller de negative mer enn de positive så har dere sannsnyligvis ingen fremtid sammen. Da vil du miste interessen mer og mer.

Anonym poster: ad985fc3e675b102762da5fb69400569

Skrevet

Sprøtt... Det der er som en beskrivelse av en X av meg. Han var utrolig enkel, men også utrolig barsk og flott. For min del ble frustrasjonene for mange, det er slitsomt å være den som har ansvar for alt, og ensomt å ikke kunne ha "den gode samtalen". Tenk deg om, jeg hadde ALDRI villet feks ha barn med en som er sånn, sjansen er stor for at han ikke vil ta selvstendig ansvar der heller...

Anonym poster: 8dff801a423c047837d0b5576729b0b1

Skrevet

Høres ut som exen min også. Barsk , kjekk og tøff, men ble gal av at han ikke forstod noe;-) Det beste er nok å komme seg ut av forholdet. Til slutt blir du bare mer og mer frustrert over å aldri kunne føre en skikkelig samtale . Min ex kunne si sårende ting til folk. Skjønte det ikke selv at man ikke sier slike ting. Hadde kort lunte og tenkte mest på seg selv.Var bare sammen han et halvt år, da ble det nok for min del. Har ikke savnet han i ettertid for å si det sånn:-)

Anonym poster: a9636276e507adb9d9fbd01809e89442

Skrevet

Kanskje han har Aspergers?Ville ikke endt opp med ham, blir frustrerende på lang sikt, særlig i forhold til barn og en hverdag som i stor grad faktisk må planlegges!God kommunikasjon og innsikt i den andres følelser osv, og å kunne gi og ta er alfa og omega!Husk at 50% skiller seg! Er du i tvil etter bare et par år, hva er du da om 15 år??

Anonym poster: 782937c19294ee93f84b43798d2e21af

Skrevet

Det høres ut som du for alltid vil være den som ordner opp med praktiske ting, det er ikke noe som kommer til å gå over. Og da må du stille deg spørsmålet om du vil leve livet ditt sånn, alltid være den som ordner opp, alltid være den som dekker over når han har tråkket i salaten osv.

Hva med barn, hva skjer ved en krise i familien når det alltid er du som er den som fikser og ordner? Absolutt ting du må tenke over selv om du er glad i mannen.

Skrevet (endret)

Fordelen for dama i forholdet med en treig og mindre intelligent (aka praktisk/handy) mann er at hun bestemmer det meste og slipper masse uønskede og irriterende "meninger" i fra hans side.

Vet at dette plutselig føles attraktivt for en del; etter først å ha opplevd hvordan en intelligent mann egentlig er i forhold selvfølgelig.

Endret av Steinar40
  • Liker 2
Skrevet

Så om man er egoistisk i senga er man ikke intelligent? :fnise: Aldri opplevd at det har en sammenheng. Er ikke egoistisk der selv, men hallo :fnise:

Skrevet

Hvorvidt du skal bli i forholdet eller ikke, er det bare du som kan svare på. Men du bør jo stille deg noen spørsmål med hensyn til fremtiden. Hva skjer dersom du blir syk, og han må steppe inn og gjøre praktiske ting? Er han i stand til å lære, ta ansvar og se konsekvenser? Være voksen, rett og slett.

Par finner ulike måter å organisere hverdagen sin med tanke på hvem som har ansvar for hva, men pass deg for at du ikke ender opp som "mamma" for ham... Det tror jeg kan være drepen for forholdet - og ikke minst slitsomt for deg.

• Liker 1
Skrevet

Så om man er egoistisk i senga er man ikke intelligent? :fnise: Aldri opplevd at det har en sammenheng. Er ikke egoistisk der selv, men hallo :fnise:

Populært kalles det for manglende evne til å føle empati.

• Liker 2
Skrevet

Heheh, tror ikke der er en direkte sammenheng, men det kan faktisk ha noe å gjøre med lite innsikt i andres følelser & liv :-) tankegangen strekker ikke lenger enn til meg og mitt...

Nå insisterer min nåværende på at han er meeeeget egoistisk i senga da, fordi det som gir han størst nytelse er min nytelse ;-) sånn egoisme kan jeg like 😄

Anonym poster: 8dff801a423c047837d0b5576729b0b1

• Liker 2
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Sengeproblemet kan fikses! Jeg orker ikke skrive så mye om det nå, men jeg er sikker på at sexlivet deres kan forbedres ved dialog, KLARE instruksjoner fra deg, sexleketøy og aktiv deltagelse fra din side.

Jeg tror at spørsmålet om hans intelligens er viktig: ønsker du å få barn med ham når det er tydelig at det er du som må ta hånd om alt det praktiske? Det virker som det er samfunnsting han sliter med, så det kan jo bli tingt å være alene om alt slikt.

Jeg hadde nok fortsatt å være sammen med fyren om sexlivet ble bedre. Litt svak intelligens er ikke verdens undergang for min del så lenge jeg er trygg, glad og føler meg verdsatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...