Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har vært gjennom tøffe tak, med utroskap, separasjon og siden funnet tilbake til hverandre. Vi har nå alle grunner til å ha det fint sammen, men en ting ødelegger mye for meg. Jeg ønsker meg et barn til. Vi har to, men jeg føler at et til ville gjort vår familie komplett.

Mannen mener absolutt motsatt, og er veldig negativ til dette. Han trives med at barna nå er større og småbarnsperioden snart er over, og ønsker ikke å starte på nytt igjen. Jeg på min side, føler at han burde fire litt på sine ønsker, særlig fordi det var han som satte forholdet vårt i fare med å være utro, og i utgangspunktet har sagt at han ville gjort alt for å gjøre det godt igjen.

Jeg er blitt lei meg for dette, både fordi jeg virkelig ønsker meg et barn, og fordi det sårer meg at han ikke er villig til å gi meg den muligheten når han vet hvor mye det hadde betydd for meg.

Noen som har noen innspill på hvordan vi kan angripe dette. Og hvem av oss som er urimelig eller som må fire litt på krava?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du at et nytt barn vil "fikse" forholdet deres? I så fall er det den dummeste idèen. Siden mannen din allerede er negativt innstilt til dette, vil det heller ødelegge forholdet mer å få et barn nå. Det tror i hvert fall jeg. Og du kan ikke tvinge mannen din til å godta å få et barn til, fordi han har vært utro. Faktisk forstår jeg ikke hvordan du tenker at et barn kan gjøre det faktum at han var utro bedre... Hva er logikken her?

Du er velsignet med to barn allerede! Hvorfor må du absolutt ha et tredje? Hva mener du med at det vil gjøre familien komplett? Det er et BARN, ikke en samlivsterapaut.

• Liker 16
Skrevet

Du vil at han skal gå med på et barn til som straff fordi han var utro?

• Liker 9
Skrevet

Du er ikke urimelig som ønsker et barn til, men du er helt idiot som tror at det er en god idé å tvinge på et allerede ustabilt forhold noe som har svært stor innvirkning på forholdet.

Anonym poster: 37b5c18975fc0c98984d733eb97b8e64

• Liker 11
Skrevet

Hvis han var utro fordi hverdagen tok over, så er det siste du burde være å presse han på et tredje barn. Da tror jeg det er rimelig sikkert at du ender opp som alenemor til 3.

Anonym poster: a101c5ddc55766b82a53763d66a8b2ea

• Liker 10
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

En hver fornuftig person forstår at om ikke begge har kjempe lyst på en til så er det en idiotisk ide.

• Liker 2
Skrevet

Ser at det er lett å bli misforstått i et kort innlegg på et forum som dette. Har av naturlige grunner ikke lyst til å utbrodere alle omstendigheter rundt dette for å belyse mer av bakgrunn for hvor jeg kommer fra.

Men jeg er selvfølgelig veldig lykkelig og velsignet over de to vi allerede har, ville ikke byttet det bort for alt i verden. Men jeg har altså et sterkt ønske om en til. Ikke for å fikse noe som helst, for det har vi klart på egen hånd. Problemet er at han ikke ønsker dette, og dermed må en av oss fire på våre ønsker. Hvorfor er det da automatisk han som bør få viljen sin?? Jeg vil jo ikke ha barnet som en straff for han, og jeg vet at han vil elske det like mye dom de andre to hvis det først kommer. Forstår ikke logikken her.

Skrevet

En hver fornuftig person forstår at om ikke begge har kjempe lyst på en til så er det en idiotisk ide.

Så den som ikke ønsker fler barn har automatisk siste ord?

Gjest Yellow Taxi
Skrevet (endret)

Forstår ikke logikken her.

Logikken er at uansett hvor mye han ønsker det så kan han ikke tvinge seg til å bli glad i ett barn han egentlig ikke vil ha. Om du virkelig vil sette et barn til verden med visshet om at det barnet kanskje aldri blir oppriktig elsket av sin far så sier det ganske mye om deg.

Så den som ikke ønsker fler barn har automatisk siste ord?

JA!

Endret av Yellow Taxi
  • Liker 13
Skrevet

Ser at det er lett å bli misforstått i et kort innlegg på et forum som dette. Har av naturlige grunner ikke lyst til å utbrodere alle omstendigheter rundt dette for å belyse mer av bakgrunn for hvor jeg kommer fra.

Men jeg er selvfølgelig veldig lykkelig og velsignet over de to vi allerede har, ville ikke byttet det bort for alt i verden. Men jeg har altså et sterkt ønske om en til. Ikke for å fikse noe som helst, for det har vi klart på egen hånd. Problemet er at han ikke ønsker dette, og dermed må en av oss fire på våre ønsker. Hvorfor er det da automatisk han som bør få viljen sin?? Jeg vil jo ikke ha barnet som en straff for han, og jeg vet at han vil elske det like mye dom de andre to hvis det først kommer. Forstår ikke logikken her.

Fordi han ikke ønsker et barn til. Og dere har to fra før av! Å få barn er en veldig big deal. Det er ikke som å kompromisse om en ny sofa eller hvor man skal på ferie. Et barn er en livslang forpliktelse som innebærer masse føleleser, tålmodighet, kunnskap, etc. Ikke for å være frekk, men for meg fremstår du bare egoistisk. Fordi det virker som at du prøver å tvinge mannen din til å få et barn til.

Jeg mener helt klart at det er du som burde gi deg her.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Anbefaler ikke å tvinge på noen et barn :/ min minste bror var totalt uønsket av min far, og dette merker man som barn veldig tidlig. Kan få veldig dårlige konsekvenser med at sistemann føler seg utenfor og lite elsket, eller at mor prøver å passe litt ekstra på, men dette kan igjen resultere i de to andre føler seg mindre sett/ verdsatt av mor siden hun må kompensere for far.

Edit: var en liten skriveleif på rømmen

Endret av misscandy
  • Liker 5
Skrevet

Fordi han ikke ønsker et barn til. Og dere har to fra før av! Å få barn er en veldig big deal. Det er ikke som å kompromisse om en ny sofa eller hvor man skal på ferie. Et barn er en livslang forpliktelse som innebærer masse føleleser, tålmodighet, kunnskap, etc. Ikke for å være frekk, men for meg fremstår du bare egoistisk. Fordi det virker som at du prøver å tvinge mannen din til å få et barn til.

Jeg mener helt klart at det er du som burde gi deg her.

Er det mer egoistisk å ønske seg et barn enn å ikke gjøre det?

Skrevet

Ja, når man allerede har to fra før av, og en mann som ikke ønsker ett til.

• Liker 9
Skrevet

Nei, men det er vel kanskje litt verre å ''tvinge'' på noen et ansvar for et nytt barn, som de ikke ønsker seg. Det er jo et livslangt ansvar.

Skrevet

Anbefaler ikke å tvinge på noen et barn :/ min minste bror var totalt uønsket av min far, og dette merker man som barn veldig tidlig. Kan få veldig dårlige konsekvenser med at sistemann føler seg utenfor og lite elsket, eller at mor prøver å passe litt ekstra på, men dette kan igjen resultere i de to andre føler seg mindre sett/ verdsatt av mor siden hun må konpensere for far.

Det hørtes trist ut, men jeg ville virkelig ikke ønsket et barn med denne mannen hvis jeg ikke var overbevist om at han ville elsket nr 3 like mye som de to første. Jeg ville faktisk ikke valgt han om igjen om jeg var i nærheten av å tro noe slikt om han..

Skrevet

Du må huske på at dette gjelder ikke bare deg og mannen din. Men også det kommende barnet. Tenk på hvordan dette barnet kommer til å få det! Et barn som var uønsket av sin far. Er det denne skjebnen du ønsker for et barn?

• Liker 5
Skrevet

Saken er at dere har allerede to barn, og disse er i ferd med å bli store.

Han har tydeligvis syntes det har vært en strevsom tid, og ønsker seg ikke tilbake til den småbarnsperioden. Det er fullt forståelig. Barn er krevende, selv hvor glad man er i dem.

Kos dere sammen nå som dere har funnet tilbake til hverandre, og ikke begynn å bråke med å få viljen din til noe han ikke har lyst å være med på. Dere har to barn, jeg hadde forstått deg mye bedre hvis dere var barnløse.

Respekter ønsket hans, og ikke sett ham i den stillingen at han går lei og forlater deg fordi du ikke godtar at han ikke har lyst til dette. Tvang under slike omstendigheter er ikke lurt.

Skrevet

Hvis han var utro fordi hverdagen tok over, så er det siste du burde være å presse han på et tredje barn. Da tror jeg det er rimelig sikkert at du ender opp som alenemor til 3.

Anonym poster: a101c5ddc55766b82a53763d66a8b2ea

Signerer denne. Konsentrer deg om ekteskapet, om å ha det morsomt med mannen og kose dere nå - fremfor å gjøre livet til en hverdag igjen.

Anonym poster: 63f974a470e7e2548a1e53e5b5e92c07

• Liker 5
Skrevet

Du må huske på at dette gjelder ikke bare deg og mannen din. Men også det kommende barnet. Tenk på hvordan dette barnet kommer til å få det! Et barn som var uønsket av sin far. Er det denne skjebnen du ønsker for et barn?

Anonym poster: 8d9e421df58d86247fac20bdf02b86f4

Skrevet

Mest sannsynlig hadde han blitt like glad i dette barnet hvis de fikk et til... Det er ikke sånn at man automatisk ikke får følelser for et uønsket barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...