Gå til innhold

Billigste abonnementspris på kontantkort?

Lutetium 71

Anbefalte innlegg

Siden telepriser ser ut til å være nede for vedlikehold, spør jeg likegodt her. Er det Netcom kontant som er billigst på abonnementsprisen?

"Bruksområdet" er litt spesielt, jeg skal kun bruke dette abonnement til å spore opp den andre telefonen min med (!) Jeg har en lei tendens til å rote bort mobilen min, derfor tenkte jeg å ha en gammel reservemobil liggende i en skuff, som jeg bruker kun for å ringe opp "hovedmobilen" min med, slik at jeg kan gå etter ringesignalet. Jeg trenger med andre ord ikke ta telefonen, bare ringe den opp! Det eneste som teller er dermed den engangsavgifta på abonnementet, ikke bruken.

Forzlag?

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, snedig spørsmål... Mange abb ringer jo gratis mellom telefoner med samme operatør, kanskje det kan være et alternativ? Ellers var talkmore superbilling med en forhåndsbetalt løsning (likt kontantkort, bare at det lett kan kjøpes på nett) som funker supert til meg...

På butikker som clas ohlsson (?) selger de duppeditter som kan festes på telefoner, nøkler, etc som en alarm du kan "ringe" med en form for fjernkontroll... Dette gjør samme nytten... Dessuten, om du forlegger en telefon kan vel det samme skje med den andre...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, snedig spørsmål... Mange abb ringer jo gratis mellom telefoner med samme operatør, kanskje det kan være et alternativ?

Det å ringe gratis, handler vel om fra når man tar av røret og bortetter? Jeg skal jo bare la det ringe jeg! Så vidt jeg vet koster det ikkeno å bare ringe, så lenge ingen svarer, og jeg kommer aldri noengang til å svare i mitt scenario. :opplyser:

Ellers var talkmore superbilling med en forhåndsbetalt løsning (likt kontantkort, bare at det lett kan kjøpes på nett) som funker supert til meg...

Ok, takk for tips! Netcom sitt ser ut til å koste 49 kroner med SIMkort og hele rukkelet. Klarer talkmore å slå den, får de en (svært gjerrig) kunde. :Hehe:

På butikker som clas ohlsson (?) selger de duppeditter som kan festes på telefoner, nøkler, etc som en alarm du kan "ringe" med en form for fjernkontroll... Dette gjør samme nytten... Dessuten, om du forlegger en telefon kan vel det samme skje med den andre...?

I know, og tro meg, det skjer hele tiden. :tristbla: Men det får jeg bare leve med. Mobilen er den eneste dingsen som har "innebygd peiler", så da vil jeg gjerne benytte meg av den. Men da trenger jeg et eller annet å ringe med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du en android-fon?

http://wheresmydroid.com/

Takk for tips! Yes, jeg har droid, så dette er jo en glimrende app for meg! Men.. jeg fordreide HI litt, så der er det egentlig snakk om brutter sin telefon (han er ca like mye rotehue som meg), og han har en vanlig gammeldags ikke-smartphone.

Tror det blir netcomabonnementet da, om ingen vet om noen billigere, eller kjenner til noen skjulte kostnader med netcom sitt abonnement?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bor i Oslo, så kan du få både Lyca og Lebara sim-kort gratis i Brugata-området :)

Alle sim-kort koster 49,- i førstegangssum på butikker.

Husk bare på at du MÅ faktisk fylle opp kortet en gang i året for at det ikke skal bli sperret og gitt videre.Minstesum på Lyca/Lebara på nettet er 25/50,- , og regner med Netcom og Telenor har det samme.

EDIT: Lebara heter nå MyCall. Sorry.

Endret av Binta Ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du bor i Oslo, så kan du få både Lyca og Lebara sim-kort gratis i Brugata-området :)

Alle sim-kort koster 49,- i førstegangssum på butikker.

Husk bare på at du MÅ faktisk fylle opp kortet en gang i året for at det ikke skal bli sperret og gitt videre.Minstesum på Lyca/Lebara på nettet er 25/50,- , og regner med Netcom og Telenor har det samme.

EDIT: Lebara heter nå MyCall. Sorry.

Ok takk for svar! Nei, dette er nok ute i "provinsen", desverre. ;)

Men prisen for Netcom sin startpakke er også 49 krons, så da kan jeg jo gå for det.

Jeg bare lurer på om Telenor har et til samme pris? Etter hva jeg kan se her, har de en type kontantabonnement der man betaler 49,- i etablering, men de skriver ikke noe om hva man får med i den prisen. Jeg antar jo at man får det samme som hos Netcom, da. Telenor har bedre dekning der brutter bor, så det er kanskje lurest å gå for Telenor.

Yes, at man må fylle på kortet en gang i året er greit. Det er ikke akkurat noen formue med 50kr i "årspris".

Edit: Telepriser er oppe igjen! :tommel: Ser Talkmore har et billi ett, blir vel antagelig det jeg går for.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...