Hilde Skrevet 22. mars 2004 #1 Skrevet 22. mars 2004 Uæææææ! Jeg måå få klage litt nå.. Har vurdert å kjøpe et lite krypinn en tid nå, men jeg har ikke opparbeidet meg store egenkapitalen, har såvidt noen tusenlapper på en bsukonto. (Var student fram til i fjor sommer..) Men nå fant jeg DRØMMEleiligheten! SUKK :-? Jeg vilvilvil ha! Men dro ikke på visning en gang, for det er altfor mange ting jeg er avhengig av at skal klaffe om jeg skulle kjøpt noe nå. Sånn.. Litt frustrasjon ute. Her er link til leiligheten "min" forresten..
Gjest Ethereal Skrevet 22. mars 2004 #2 Skrevet 22. mars 2004 Flott leilighet, men høy fellesgjeld, synes jeg. Men jeg vet lite om markedet i Oslo, dessverre. Har du sjekket ut med en bank hvor mye du kan låne? Postbanken har veldig gode betingelser for unge under 34 år, hvis du passer inn i den målgruppen.
Hilde Skrevet 22. mars 2004 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2004 Mye fjellesgjeld ja, men man ser seg jo helt blind når man først finner noe man faller helt for. Jeg har sjekket opp lån, og jeg har fått det "godkjent" muntlig (lokal bank, de kjenner meg godt). Betingelsen var da at jeg fortsatte sparing i bsu, og hadde moren min som sikkerhet, noe hun syns var greit. Vilkårene virket bra, 2,95 % opp til 90% av kjøpesum, og 4,5 % på de siste 10%. Så DEN biten er jo grei. Problemet er jo bare de løpende utgiftene. Jeg har ingenting å falle tilbake på, er først nå de to siste månedene jeg har hatt overskudd etter utgifter, og jeg er da totalt avhengig av å få leid ut det ene soverommet fra dag 1 (og per i dag har jeg ingen på hånden jeg vil flytte sammen med, og jeg orker ikke maset med å finne noen fremmede til å bo i miiin leilighet..), jeg er avhengig av at rentene ikke øker veldig raskt osv.. Så jeg tør rett og slett ikke.. *griiiine* Jaja, om et år så finner jeg sikkert en like fin en, og da har jeg sikkert litt mer penger på bok, og litt høyere lønn :-)
Felicia Skrevet 22. mars 2004 #4 Skrevet 22. mars 2004 Det var faktisk utrolig høy fellesgjeld! :o Leiligheten var veldig fin, men med så mye i gjeld er den virkelig ikke verdt det. Du får adskillig finere leiligheter til 1,86 millioner.
Lizzie Skrevet 23. mars 2004 #5 Skrevet 23. mars 2004 Med en samlet verdi på 1,86 millioner syns nå jeg ærlig talt den var utrolig liten... Blir ikke det rundt 40 000 kr per m2? Det kan være greit å huske på at man en gang skal selge igjen også..... Men flott å se på var den jo, selvom jeg reagerte på at alle vinduene virket som om de var i taket slik at man egentlig bare ser himmel hele tiden. Jeg skjønner godt følelsen din da, det er fælt ikke å ha mulighet til å kjøpe drømmestedet. Der har jeg vært flere ganger. Det er vel ingen trøst, men som du sier - det kommer nye drømmesteder!
minniepus Skrevet 23. mars 2004 #6 Skrevet 23. mars 2004 Godt du ikke tør, for du bør ikke kjøpe den. Låne hele kjøpesummen er ikke helt lurt. Og hva når renta går opp igjen? Ganske høy pris for en som skal bo alene også. Bare vent litt du, det kommer flere tog. Hilsen en som nettopp har funnet ut det samme selv.
Gjest glamourgirl Skrevet 24. mars 2004 #7 Skrevet 24. mars 2004 Hvis du vil ha rimelig leilighet sentralt i Oslo, er singel og dama så ta en titt på "Kvinnenes Bofellesskap" på Bislett. Flotte små leiligheter, ett og toroms, flere til salgs for tida, ett romsleilighetene har bad på gangen, som deles med to andre, men leilighetene er rimelige, romslige og er i en flott gammel bygård rett ved Steensparken.
Gjest GreenSky Skrevet 24. mars 2004 #8 Skrevet 24. mars 2004 Hvis du vil ha rimelig leilighet sentralt i Oslo' date=' er singel og dama så ta en titt på "Kvinnenes Bofellesskap" på Bislett. Flotte små leiligheter, ett og toroms, flere til salgs for tida, ett romsleilighetene har bad på gangen, som deles med to andre, men leilighetene er rimelige, romslige og er i en flott gammel bygård rett ved Steensparken.[/quote'] Men hva om en flyttet dit og fikk type? Han kan vel ikke flytte inn?
Gjest glamourgirl Skrevet 24. mars 2004 #10 Skrevet 24. mars 2004 I de leilighetene jeg snakker om kan man ikke bo to, og bare damer kan bo der. Får du kjæreste kan han/hun altså ikke flytte inn. De er dyre, men ikke i forhold til hvor de ligger i Oslo.
Gjest prestekrage Skrevet 24. mars 2004 #11 Skrevet 24. mars 2004 lekker leilighet, men nå kan du slutte å drømme. SOLGT
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #12 Skrevet 25. mars 2004 Hei Newth. Jeg har en kompis som også falt pladask for den leiligheten etter visning i helga. Men den ble for dyr for ham og. Hvis man skal bo alene og låne hele kjøpesummen, er det nok lurt å ikke sikte altfor høyt. Man skal ha penger og leve for etter at man har flyttet inn også. Hvis du skal ta opp et stort lån, så husk å legge inn i regnestykket at renta kan stige. Hvordan skulle du greid disse utgiftene hvis renta skulle stige til 6-7 prosent. (Ja, det er faktisk mulig. Renta var omtrent 7 prosent da vi kjøpte leilighet og det er bare 2,5 år siden.)
Gjest Newt-ikke innlogget Skrevet 25. mars 2004 #13 Skrevet 25. mars 2004 Jeg kjøpte den ikke, men tror nok det skulle gått rundt økonomisk, vi hadde vært to som hadde blitt boende, begge med god årslønn, men ikke noe oppspart.. Får drømme litt til, blir nok min tur en gang :-) For øyeblikket bor jeg jo tross alt i en 200kvm leilighet på briskeby sammen med tre venninner (jeg betaler 4500 og har soverom på 37 kvm), så skal i grunn ikke klage..
Elze Skrevet 29. mars 2004 #14 Skrevet 29. mars 2004 Du har nå et soverom på 37 kvadrat og var villig til å betale 1,8 mill for en hel leilighet som er bare 5 kvadratmeter større? Ja, ja.
Hilde Skrevet 29. mars 2004 Forfatter #15 Skrevet 29. mars 2004 Tja, nå skal det sies at leiligheten jeg bor i nå er utslitt, gammel og rett og slett moden for oppussing overalt. Og i tillegg er jo gulvareal på loftsleiligheter ofte en god del større enn bruttoareal, pga skrå vegger. Og ikke minst, det er noe med å eie noe selv, istedenfor å kaste pengene rett ut vinduet ved å leie..
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2004 #16 Skrevet 1. april 2004 Oi, den var kjempefin. Og i mitt kvartal!!! Et glimrende nabolag å bo i. Men jeg er enig: Veldig høy fellesgjeld, selv om de månedlige fellesutgiftene ikke var så høye. Du finner absolutt noe som er like stort til en rimeligere pris i samme område. Lykke til med jakten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå