muffin26 Skrevet 27. februar 2013 #1 Skrevet 27. februar 2013 Jeg vil lære meg det, men klarer virkelig ikke. Har prøvd og prøvd. Noen tips?
Dricka Skrevet 27. februar 2013 #2 Skrevet 27. februar 2013 Bruk pinsett og se rett fram da du legger de på.
Luppa Skrevet 27. februar 2013 #3 Skrevet 27. februar 2013 Bruk et bra lim! Ikke det som følger med vippene, det er nesten alltid dårlig. Jeg kjøper Duo-lim på ebay.
Gjest Swag Skrevet 28. februar 2013 #4 Skrevet 28. februar 2013 Som over, kjøp bra lim og bruk pinsett! Bruker også pinsetten for å "klemme" de falske vippene sånn at de er helt på linje med mine egne vipper. Også klipper jeg de i to (på midten, før jeg starter selvfølgelig), da er det lettere
muffin26 Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2013 Som over, kjøp bra lim og bruk pinsett! Bruker også pinsetten for å "klemme" de falske vippene sånn at de er helt på linje med mine egne vipper. Også klipper jeg de i to (på midten, før jeg starter selvfølgelig), da er det lettere Det å klippe de i to det er lurt. Gleder meg til å prøve igjen. Hvilken vipper og lim annbefaler dere?
lashara Skrevet 28. februar 2013 #6 Skrevet 28. februar 2013 1. bruk skikkelig lim!! Due er den beste. 2. legg ett tynt lag lim på vippen, la det tørke så det blir litt klebrig. (ca 20 sek) 3. legg vippene på MIDTEN av øyelokket først, så legger du den inntil i øyekroken på ene siden, holder litt. Så andre siden, holder litt. VOILA! Jeg bruker ikke pinsett. Jeg kjøper mine vipper på e-bay. men skal du kjøpe i norge så er de de har på HM helt greie og koster 39 kr paret om jeg husker rett. Jeg bruker alltid samme paret vipper flere ganger. Bare tar av restene av gammel lim før gjenbruk.
lashara Skrevet 28. februar 2013 #7 Skrevet 28. februar 2013 ps, anbefaler IKKE å klippe de opp da det vil vises som ett glippe i vippene. Øv deg heller på å få de på skikkelig. Med oppskriften min over så bør det gå veldig greit.
Wonders Skrevet 28. februar 2013 #8 Skrevet 28. februar 2013 søk å let i tråne i forumet her. Det kryr av dem.
muffin26 Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #9 Skrevet 28. februar 2013 Ohh jeg får det ikke til føler ikke de setter seg. Har kjøpt duo lim og vipper fra makeupmekka men jeg er sp kløne vil så gjerne klare dette
Lilje:) Skrevet 28. februar 2013 #10 Skrevet 28. februar 2013 Har du prøvd å søke etter filmer på youtube? Det hjalp meg veldig!
Gjest *kokos* Skrevet 1. mars 2013 #11 Skrevet 1. mars 2013 Hvilket Duo-lim bruker dere fra Ebay? Ser det er mange ulike typer der, også veldig ulikt design på de forskjellige tubene. Bruker dere gjennomsiktig eller mørkt lim, feks?
Gjest Elissima Skrevet 1. mars 2013 #12 Skrevet 1. mars 2013 Hvordan får dere det til uten å få lim i øyet?? Hver gang jeg prøver så får jeg lim i øyet og ser ingenting.
kathen Skrevet 1. mars 2013 #13 Skrevet 1. mars 2013 veit ikke helt hvordan vippene til makeup mekka er men jeg liker ardell de er gode,ser noen sier hm sine funker de vil jeg absolutt ikke anbefale jeg får de ikke på engang og jeg bruker vipper ofte her er en link til ardell sine http://www.madamemadeline.com/online_shoppe/proddetail.asp?prod=afl105 de selger og duo limet og viktig og klippe de til så de passer øye ditt. øv deg med å liksom sette de på noen ganger først før du tar på limet. la limet tørke litt før du setter det på så det blir klebrig man trenger ingen pinsett egentlig men kan være greit å ha i nærheten hvis du føler du ikke ser helt hva du gjør med fingra i øya. og vær tålmodig
muffin26 Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #14 Skrevet 1. mars 2013 (endret) Hvor mye lim tar dere på. Jeg tenker jeg tar for lite på vippene så vil det ikke vil sitte??? Endret 1. mars 2013 av muffin26
Nyxe Skrevet 1. mars 2013 #15 Skrevet 1. mars 2013 Dekk hele remsen med lim. Jeg pleier å klemme ut litt lim på baksiden av hånden min også drar jeg vippe remsen igjennom. Da føler jeg at jeg får det dekket over hele, og det uten å få for mye. Du må virkelig vente til limen tørker litt før du begynner å sette dem på, ellers vil de ikke sitte. Jeg liker å legge dem på i midten først, også trykke inn resten og holde en liten stund. Jeg syntes faktisk det er litt vanskligere å begynne å trikse med pinsett enn det er å bruke fingrene^^ Jeg bor i Bergen, så jeg er så heldig at jeg har en MAC butikk i sentrum. Så jeg bruker aller helst deres vipper. De er bare helt fantastiske. Super myk, lett å jobbe med, de kommer i mange størrelser og varianter. Noen andre nevner Ardell, og de er også fantastisk. Jeg anbefaler halv vippene til nybegynnere, det er så mye lettere å bruke dem og øve seg før man begynner med hele. Punkt vipper er jo en helt annen evne, men får du det absolutt ikke til så er det viktig å huske at ALLE kan sette punkt vipper, og de ser kjempe flott og naturlig ut. Og vil du ha noe super dramatisk er vel det mulig å få tak i og. Det som er greit med punkt vipper er at jeg syntes ikke det gjør noe å kjøpe billig kjipa merker, de funker like bra som de dyre. Limen er viktig og det har du jo fått ordnet deg :D Jeg bruker masse vipper og limer dippe dupper på fjeset mitt hele tiden, i annledning kostyme party o.l. og jeg har brukt Make Up Store sitt lenge nå og er fornøyd. Det eneste som kanskje er viktig er at man kjøper klar lim når man øver seg. Sort er ikke så lett å få riktig til de første gangene. Lykke til ^^
lashara Skrevet 2. mars 2013 #16 Skrevet 2. mars 2013 Hvilket Duo-lim bruker dere fra Ebay? Ser det er mange ulike typer der, også veldig ulikt design på de forskjellige tubene. Bruker dere gjennomsiktig eller mørkt lim, feks? jeg har begge. Synest ikke det spiller noen rolle hvilken jeg bruker da den ikke viser likevel... Den sorte blir selvfølgelig sort når den tørker, men så er jo vippene sorte (vanligvis) så det viser ikke uansett. Men dere, IGJEN: Sett vippene på på MIDTEN først! Så på sidene. Det er ikke så vanskelig om dere gjør det riktig!
yes2yes Skrevet 2. mars 2013 #17 Skrevet 2. mars 2013 Jeg bruker vipper av billig variant, så lenge de har den fylden, fargen og passlengden jeg ønsker. Jeg anbefaler å kjøpe de med 'gjennomsiktig'-rems, da de gjerne er mykere og enklere å jobbe med i kantene. Limet mitt er fra et merke som heter Finges tror jeg, den er utrolig bra, men det er nok Mac sin Duo og. Mitt tips er å heller påføre for mye enn for lite lim når en er nybegynner, og holde seg til fingrene fremfor pinsett. Man setter på vippene slik at de sitter godt i midten av øye, og kan eventuelt bruke pinsett til å justere kantene. Husk å vente litt til limet er klissete før du påfører, og å bruke noen sekunder i hver kant når du skal justere vippene. Et lag maskara før du legger dem på synes jeg er fint. Personlig pleier jeg å påføre eyeliner over øyelokket som vanlig, men vente med den ytterste 'vingen' til etter jeg ser hvordan remsene sitter. Å påføre vipper er veldig enkelt, men krever at man (mis)bruker et par remser før man får det inn. Og hvis man har slike gjennomsiktige remser, gjør de ingenting om man kutter vippen i to og legger dem på hvert sitt øye. Det funker utrolig bra det og, men med de stive og svarte remsene har de en tendens til å 'løfte' seg opp i den ene enden etterhvert. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå