AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #1 Skrevet 27. februar 2013 Har en sykdom som har utviklet seg gradvis. I fjor ble jeg sykmeldt, men det ble ganske klart at tilstanden har kommet dit at det ikke var mulig for meg å gå tilbake til min gamle jobb. Jeg måtte også til mye behandlinger for å få bukt med det og trent meg opp igjen. I dag er jeg på arbeidsavklaringspenger og i behandlinger/møter med lege 2-4 dager i uken. I tillegg har jeg faste treningsøvelser jeg må gjennom. Enkelte av vennene og familien min sier ofte ting som "det tar bare noen minutter/en times tid, fort gjort" og ber meg om tjenester. Feks kjøre de til byen og hente de, tur-retur blir det gjerne 2 timer av dagen min når jeg egentlg skulle slappet av eller trent, eller hatt litt fritid. Jeg prøver å si at en halvtime her og en time der, og en halv dag der, det sliter meg ut fordi jeg av og til er opptatt med behandlinger hver dag hele uka, og når helga kommer er jeg kjempesliten, og da får jeg sure miner fordi "du jobber jo ikke, hvorfor er du så sliten??" Jeg hjelper og stiller opp når jeg kan, og sikkert mer enn jeg burde også, men det stopper jo ikke med mas og forespørsler.. Hvordan kan jeg si på en måte som når inn at jeg IKKE har kapasitet og overskudd til å kjøre, hente, hjelpe, stille opp, osv så ofte? I følge de så "er du jo bare hjemme.." Anonym poster: f17daced73851ffbd95024aca1b7237d
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2013 #2 Skrevet 27. februar 2013 "Jeg er hjemme pga at jeg er for syk til å jobbe. Det betyr ikke at jeg er i stand til å jobbe frivillig som sjåfør, budbil osv".
Tina87 Skrevet 27. februar 2013 #3 Skrevet 27. februar 2013 Det som ikke synes utenpå - "er ikke en sykdom" mener mange tror jeg... Men bare si nei og forklar det slik du skrev det her inne:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå