Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere som prøver eller har blitt gravide.

Jeg har møtt veggen etter flere år med hard jobbing(er advokat) og har ikke så mange rundt meg å spørre. Både kropp og sjel er utslitt og nå som jeg nærmer med tredve ønsker jeg og mannen min oss barn. Det jeg lurer på er hvor lang tid det kan ta før jeg er "frisk" nok til å prøve med barn. Har vært sykemeldt tre måneder. Noen som har vært i samme situasjon? Noen erfaringer?

Anonym poster: f0237dad7b4b2d49af303ab197ecd653

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har vel like stor sjangse for å bli gravid som alle andre hver syklus, så lenge du har en normal syklus vel og merke.

jeg forstod ikke heelt spm ditt egentlig..

den sykemeldingen din, har den noe innvirkning på fruktbarheten din? har du vært operert i mage regionen? Jeg forstod bare ikke helt.

Anonym poster: 63242dd2775e447887a590b4c78e981a

Skrevet

Jeg tror hun mener hvor lang tid det tar før hun ikke føler seg utbrent mer og evt. bli klar for å få barn.

Men dette kommer jo veldig ann på person og hva - uker, måneder og år

Anonym poster: 4ebd99218f32f862519fbccb531003a5

Skrevet

Jeg tror hun mener hvor lang tid det tar før hun ikke føler seg utbrent mer og evt. bli klar for å få barn.

Men dette kommer jo veldig ann på person og hva - uker, måneder og år

Anonym poster: 4ebd99218f32f862519fbccb531003a5

aaahhh.... nei det er vel noe man må kjenne på... når man føler man er kommet seg litt ovenpå...

Skrevet (endret)

Jeg trur det er sunt å vente til du er frisk før du begir deg ut på prøving og graviditet. Det er en enorm psykisk utfordring å prøve å bli gravid, å gå gravid og ikke minst å ha et spedbarn.

Hvor lang tid det tar er umulig å si. Jeg har aldri vært utbrent selv, men har sett det gang på gang på jobben (erfaring fra samme yrke som du har :) ). Enkelte trenger 2-3 måneder, andre kommer ikke tilbake selv etter et år.

Endret av Athene
  • Liker 2
Skrevet

Ts. Er du i form. Til å trene? Løpe, trene styrke. Å bære på en baby er tungt. Og trening er godt for kropp og sjel. :)

Anonym poster: 9a4389f264e4d8361b640918a37e81c5

• Liker 1
Skrevet

Ts. Er du i form. Til å trene? Løpe, trene styrke. Å bære på en baby er tungt. Og trening er godt for kropp og sjel. :)

Anonym poster: 9a4389f264e4d8361b640918a37e81c5

Takk for svar, dere :) jeg trener vanligvis spinning og med vekter, men har ikke trent på snart fire måneder. Er bare redd kroppen "aldri" kommer seg, og dette kjennes veldig frustrerende...

Skrevet

aaahhh.... nei det er vel noe man må kjenne på... når man føler man er kommet seg litt ovenpå...

Problemet mitt er at jeg husker ikke lengre hvordan det er å være litt ovenpå, har nok kjørt meg selv hardere enn det jeg har innsett. Hva er energi? Overskudd? Jeg husker ikke..

Skrevet

Er vel lurt å vente med å bli gravid, om utbrentheten har utspring i depresjon. Ellers risikerer man kanskje at det glir over i en fødselsdepresjon isteden.Barn er ikke en medisinkur!

Anonym poster: 1f95e0c249b109085d864c8968dc7985

• Liker 2
Skrevet

Jeg går utifra at du nå tar livet med ro, side du er sykemeldt. Jeg tror kanskje jeg ville ventet med babyprosjekt en stund til, du skiver at du ikke husker hvordan det er å være ovenpå, ha energi og overskudd. Da virker det på meg som om du fremdeles har mer enn nok med deg selv å styre med.

Det er viktig at du får tilbake mer av deg selv før du må ta ansvar for andre tror jeg. :klemmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei dere som prøver eller har blitt gravide.

Jeg har møtt veggen etter flere år med hard jobbing(er advokat) og har ikke så mange rundt meg å spørre. Både kropp og sjel er utslitt og nå som jeg nærmer med tredve ønsker jeg og mannen min oss barn. Det jeg lurer på er hvor lang tid det kan ta før jeg er "frisk" nok til å prøve med barn. Har vært sykemeldt tre måneder. Noen som har vært i samme situasjon? Noen erfaringer?

Tja, som småbarnsmor er man som regel mer eller mindre konstant utbrent. Noen er det i sterkere grad enn andre, men jeg har selv blitt gravid under en periode med utbrenthet, og egentlig er det bare å anbefale (sånn rent kynisk). Da har du en grunn til å være sliten og borte fra jobben en periode. Det er ingen som maser på deg, på samme måte som før.

Men du må jo tenke på hva du skal gjøre etter permisjonen. For den dagen kommer også.

Anonym poster: 1dfeb5b7012522fd0158f1bdfc74beb8

Skrevet

Jeg ønsker deg lykke til, og håper du blir frisk raskere enn du tror. Og at du kan få bli mamma :)

Riktig lykke til :) husk, alt ordner seg til slutt :)

AnonymBruker
Skrevet

Stor klem til deg, TS! Min samboer er utbrent, og det er oppriktig talt helt jævlig for oss begge. Etter at dette rammet min samboer kommer det fram at mange vi kjenner har vært gjennom det samme. Mannen til en kollega, studiekamerater, en venninne av en venninne, søstera til en venn, samboeren til en studiekamerat, en gammel skolekamerat av en studievenn for å nevne noen. Jeg er helt himmelfallen over hvor mange som rammes av denne faenskapen, men prøver å fokusere på det de alle har felles (etter en tid): DE ER FRISKE IGJEN! Og det blir du også!!!!

Det kan være veldig vanskelig å holde motet oppe underveis, kanskje gjerne når man har begynt å føle seg litt ovenpå, men så må innse at kapasiteten ikke er tilbake på topp med det første. Det kommer mange tilbakeslag, små og større. Og det tar tid. Lang tid. Her i huset har vi runda fire måneder med sykemelding, og det begynner å gå opp for meg at det vil ta minst fire måneder til før vi begynner å kunne snakke friskmelding. Kanskje mere, men det klarer jeg ikke helt å tenke på akkurat nå. I starten var jeg nemlig så innstilt på at han ville være bra om 6 måneder, og det ser jeg nå at han ikke vil være. Men det kan godt være du vil være det! Flere av de jeg har hørt om var godt i gang igjen etter 6 måneder.

Angående barneprosjekt: jeg tror også det er lurt å vente. Men prøv å gjør ventetiden til noe positivt! Liker du å strikke? Hvis du ikke kan det, er det på tide å lære det, sånn at du kan strikke (eventuelt hekle) hentesett og annet søtt til dine kommende barn når de begynner å nærme seg :-) Jeg personlig syns strikking er veldig beroligende (når man bare er over de første frustrasjonene og ikke lenger får helt hjertebank av å miste masker :fnise: ) og reint terapeutisk.

Prøv å kom i gang med noen form for trening igjen. Ingenting rydder så godt opp i negative tanker som trening. Ikke at det aleine vil kurere deg over natta, men det vil antakelig gjøre hverdagen din bedre i mellomtida.

Ha en fin helg! Du blir bra igjen, og det er sjeldent "barnetoget" har gått dersom man venter fra f.eks. 29 til 30 med å begynne å prøve på barn.

Anonym poster: 3bc0a08339243f8779d414eb1a37b134

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...