Gå til innhold

Hva et brudepar kan gjøre for sine forlovere?

Anbefalte innlegg

Gjest Adriane
Skrevet

Inspirert av tråden om hva en forlover kan gjøre for noe koselig for bruden, starter jeg en egen tråd ang hva en brud og brudgom kan gjøre for sin forlover :)

Den dagen vi vies, spanderer vi middag på forloverne med partnere.

Vi skal betale overnatting for våre forlovere med partnere ifbm bryllupsfesten som er et annet sted og en annen dag enn vielsen.

Hvis min forlover ønsker å fikse seg hos frisør, dekker jeg dette, begge dagene (mannens forlover har lettstelt sveis som ikke trenger frisør ;) )

I tillegg til dette, har jeg planer om å gjøre noe personlig for forloveren min. Noe som hun kan se tilbake på og huske at dette fikk hun da hun var min forlover. Enten et slags minnealbum, eller et spesiallaget smykke for anledningen, eller lignende. Hvis album er jeg usikker på om jeg skal gi det før bryllupet, i forbindelse med bryllupet, eller etter bryllupet. Jeg heller mest mot etter bryllupet, for da kan det være med bilder fra utdrikningslag, forberedelser til vielse og bryllupsfest, selve festen osv.

Jeg syns også - hvis økonomien tillater det - at det kunne vært kos å ta med forloverne våre på en weekendtur et eller annet sted en stund etter bryllupet (en tur vi isåfall spanderer, selvsagt)

Er det andre som planlegger å gjøre noe ekstra for sine forlovere, og i såfall hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du og din tilkommmende må være gjort av penger :overrasket:

Edit: Men selvfølgelig veldig hyggelig det dere har tenkt til å gjøre! :)

Endret av up!
  • Liker 6
Gjest Adriane
Skrevet

Haha, det er vi på ingen måte, men skjønner at du tenker tanken ;) Middag etter vielsen, overnatting ifbm festen og frisør begge anledninger syns vi er naturlig at vi spanderer. Det blir fort dyrt å være forlover, og vi setter så pris på de at vi gjerne sponser dette.

Det med weekendturen er kun hvis finansene tillater det, og det er slett ikke sikkert, så det er ingenting vi "markedsfører" for å si det sånn ;)

Skrevet

Min forlover er min datter, så jeg gjør ting for henne hele tiden. Min forlovedes mann bor 200 mil unna oss så det er ikke så lett å få gjort så mye ..

Jeg syns du har mange fine tanker, Adriane :)

Gjest Adriane
Skrevet

Så koselig! :) Oj, 200 mil unna er liksom ikke et lite stykke unna heller det ;) Innbiller meg at mannfolka uansett ikke er like opptatt av dette som vi "jentene" er ;)

Tusen takk, Petalouda :)

Skrevet

Vi har forlovere som er gift med hverandre. Så vi tenker de skal få tatt et fint bilde av seg samtidig som vi skal bli fotografert.

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

Vi har forlovere som er gift med hverandre. Så vi tenker de skal få tatt et fint bilde av seg samtidig som vi skal bli fotografert.

Så koselig at forloverne deres er gift med hverandre - da får jo forloverbildene en helt annen betydning ja :)

Skrevet

Har din forlovede en mann fra før? :D

Min forlover er min datter, så jeg gjør ting for henne hele tiden. Min forlovedes mann bor 200 mil unna oss så det er ikke så lett å få gjort så mye ..

Jeg syns du har mange fine tanker, Adriane :)

Anonym poster: 7f43cd79d117a750304973db564249f6

• Liker 1
Skrevet

Har din forlovede en mann fra før? :D

Anonym poster: 7f43cd79d117a750304973db564249f6

he he, ble kanskje litt for mye street talk ..

han har en "mann" ja, ikke en ektemann eller en kjæreste eller sånn på noe vis så klart, men du kjenner sikkert uttrykket "you`re the man" og forloveren er kjærestens "mann" som i "mann på rette plass" på en måte :)

Skrevet

Huff da, gav ikke våre forlovere noe som helst.(..)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Kjærsten min fikk et fint innrammet bilde av seg og brudgommen etter bryllupet (tatt på bryllupsdagen) :)

Anonym poster: 7d03197a911f0f2b712b8e2e365175b8

Gjest Adriane
Skrevet

Huff da, gav ikke våre forlovere noe som helst.(..)

Mvh Yvonne :heiajente:

Er en grunn til at jeg spør hva man kan gjøre for forloverne sine, ikke hva man gjøre ;) Dette må jo være helt opp til hvert enkelt brudepar :) Jeg bare syns det er koselig å kunne gjøre noe ekstra for våre forlovere, fordi de betyr mye for oss, og det er en fin anledning til å gjøre litt ekstra for de.

Skrevet

min forlover i første runde fikk et smykke i hvitt gull i gave fra meg, som ble lagt i et lite sølvskrin, hjerteformet, med hennes navn gravert på. det var faktisk ordentlig nydelig. men jeg kom ikke på det før nå ...

Gjest Adriane
Skrevet

Det hørtes nydelig og koselig ut, Petalouda! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk noen nydelige og veldig spesielle øredobber fra det landet hun giftet seg i. En utrolig koselig gave som jeg bruker ved fine anledninger og som faktisk betyr noe for meg også, siden de er fra verdens beste venninne. :)

Anonym poster: 7091e7304423ab7985e3d152daf92d3a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv på jakt etter hva jeg kan gi eller gjøre for min forlover og beste venninne. For å vise henne hvor høyt jeg setter pris på henne og verdsetter hennes vennskap!

Har tenkt tanken på ett smykkeskrin jeg kunne gravert en tekst, dato eller navn på.

Hun bruker ikke smykker, armbånd eller øredobber..men en nøkkelring har jeg også vært inne på..

Evnt en kakespade, noen flotte vinglass, noe interiør-aktig.. Hmm..jeg tror min lille "briefing" her gav meg en god idé her nå. Vi har da allerede vært innom flere butikker for å oppdatere gavelister osv, og det er flere ting hun har peilet ut og sagt at hun liker og kunne tenkt seg å hatt på sin liste den dagen hun selv blir forlovet! Så jeg får overraske henne med en av de delene tror jeg.

Det viser vel at vi bruder faktisk tenker på våre fantastiske forlovere, og får med oss hva DE intresserer seg i og liker. Ikke bare går i vår egen bobble og tenker hva vi ønsker oss osv osv ;) men at faktisk forloveren også blir verdsatt i denne hektiske tiden!! De fortjener en medalje og oppmerksomhet i mine øyne!

Om ikke noe materialistisk, så hadde det vært fantastisk med en weekend tur. Betalt for fly og hotell f.eks? Eller weekend spa?? Åååh..ja.. Jeg kan drømme jeg :ler:

Eller en spa-time i byen med ansiktispeeling, fotmassajse eller full body massasje. Etterfølgt av en god middag og noen glass med rød vin! :)

Anonym poster: 8b59ececdd55fdbfacf113da7e38fbf5

Skrevet

Skal ikke gi forloverne noe spesielt, tror jeg. Tror også at de er fornøyd med at de i det hele tatt ble valgt som forlovere. :) Er ikke kjent med at man skal gi noen gave, heller, men klart det er en hyggelig gest. Har desverre ikke flust av penger.

AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke gi forloverne noe spesielt, tror jeg. Tror også at de er fornøyd med at de i det hele tatt ble valgt som forlovere. :) Er ikke kjent med at man skal gi noen gave, heller, men klart det er en hyggelig gest. Har desverre ikke flust av penger.

Så du mener at det å "få lov" til å være forlover er en gave i seg selv? :fnise:

Jeg syns det er uhøflig å ikke gi en eller annen form for oppmerksomhet som takk for at de gadd påta seg oppgaven. Trenger jo ikke koste mye penger heller. Å lage et minnealbum fra vennskapet deres for eksempel koster jo ikke stort.

Anonym poster: 2d602309de09a2f010cc7c4da1abb786

Skrevet

Så du mener at det å "få lov" til å være forlover er en gave i seg selv? :fnise:

Anonym poster: 2d602309de09a2f010cc7c4da1abb786

Jeg syns faktisk det jeg. Det er en ærefull oppgave som man er spesielt utvalgt til. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å gi noen gave (syns det er overdrevet med så mye krav om gaver). men vi gir likevel et bilde da det ikke er så ofte man har muighet til å få tatt et fint bilde av seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...