Gå til innhold

SFO beskjeder

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg beskjed fra SFO om at fra nå av måtte de ha skriftlig beskjed dersom barnet mitt skulle bli med noen andre. Dvs at SMS ikke er bra nok beskjed....

Dette er for meg litt rart. Kan de ikke lagre alle nummerene til foreldrene, så har de det jo skriftlig. Jeg mener jo dette må være bedre enn en lapp i sekken til en 7-åring. Så jeg kan ikke avtale i lunsjen med min kollega/nabo at en av oss henter begge barna og den andre kan jobbe litt lenger, siden det må være avklart på forhånd. SKRIFTLIG.....

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Kan du ikkje gi ei generell skriftleg fullmakt til at barnet kan gå åleine heim då? Det gjorde vi, for når han yngste byrja i andre klasse gjekk han stort sett heim sjølv. Eller saman med nokon vi hadde avtalt med.

Skrevet

Jeg skjønner jo at de som jobber der ikke vil ha mobilen sin full av sms'er fra foreldre.

Anonym poster: 420a68c2139b957302bcb70a801947d2

• Liker 2
Gjest navnelapp
Skrevet

Som regel har ein SFO ein vakttelefon som skal brukast når ein må ringe til SFO. Og då kan jo nummera ligge lagra der. Den er ingens private, den tilhøyrer SFO.

Skrevet

Går det ikke an å ringe?

• Liker 2
Skrevet

Dette er for å sikre at barnet ikke blir hentet av noen det ikke skal hentes av eller i verste fall blir bortført.

Du burde sette pris på at de følger regelverket og heller gi beskjed om at barnet ditt kan dra hjem alene.

• Liker 2
Skrevet

Hos oss er Mail sendt før kl 14 ok, de vil ikke ha sms.. Har mailtilgang på mobilen så helt greit for meg :)

Skrevet

Opplevde på jobb at en sendte sms om at hun var syk. Trodde alt var i orden og neste dag kom hun på jobb og de lurte på om hun ikke var syk. De hadde da nettopp mottatt smsen hun sendte dagen før. Vi har nedskreve de som har lov å hente barn, og så gir som regel foreldre beskjed om at den eller den henter. Så blir det notert ned i boken. Hva om det skjer ett eller annet og foreldre ikke kommer før de stenger? Detter opplever vi til tider, men som regel klarer foreldre å få andre til å hente.

Anonym poster: d2e023aac9a4f42904a2604ca8956e87

Skrevet

Har folk helt slutta å ringe??? SMS for å gi beskjeder til SFO er for meg utenkelig. En tlf tar 15 sekunder.

Anonym poster: 9b87ace89fba1a5bec0e74563cd96602

• Liker 1
Gjest Duftlys
Skrevet

Har jobba på SFO selv, og vi hadde samme regler. Vi samlet inn beskjedbøkene til fast tid hver dag og gikk gjennom de før barna kom på SFO. Førte inn viktige beskjeder i permene. Jeg tenker at dersom en sms blir sendt, kan det kjapt skje en glipp at ikke beskjeden blir registrert. Så det er nok derfor. Mange barn å passe på :) Det med sms kan også være litt skummelt, for andre kan jo sende sms-en og gi seg ut for å være en forelder de faktisk ikke er og unnskylde det med at de lånte en tlf eller liknende. Derfor må det være felles regler som gjelder alle.

Skrevet

Det gå jo an å følge henne inn og gi beskjeden muntlig også. Ellers er jo unger flinke til å huske ting når det er noe de vil selv, så en lapp fra deg blir nok ikke glemt.

Skrevet

Har folk helt slutta å ringe??? SMS for å gi beskjeder til SFO er for meg utenkelig. En tlf tar 15 sekunder.

Anonym poster: 9b87ace89fba1a5bec0e74563cd96602

Her kan vi ikke ringe AKS med mindre det er viktig. Det sier seg nesten selv med nesten 200 barn.

Skrevet

På vår SFO ringer de ofte oss for å høre, dersom det er noe spesielt. Ellers tar barna gjerne med en lapp, og beskjeder som gjelder over lengre tid ("gå alene hjem hver tirsdag") leveres også skriftlig.

Synes i grunnen de er flinke til å håndtere glemsomme barn, foreldre som ikke gir beskjeder i tide, hvem som har hvilke aktiviteter, og kryssende informasjon... stakkarene må jo bruke halve dagen på beskjeder og kontrabeskjeder, jeg blir svett bare ved tanken :ler:

Anonym poster: aa3510aa496fff959cf84a9fc1191526

Skrevet

SFO vil ikke ha at foreldre som ringer hele tiden.

Vi må sende lapp med barnet som gis til læreren, som tar dette videre til SFO.

Syns det er helt greitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...