Gå til innhold

Har kjæresten bedt deg bryte kontakten med en venn/ venninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av motsatt kjønn. Samme kjønn hvis du er homofil eller lesbisk da :)

Eller har du bedt kjæresten om det samme,eller kanskje en venn eller venninne har brutt kontakten med deg fordi kjæresten hans eller hennes ba om det?

Lurer på hvor vanlig det er etter diverse tråder de siste dagene :)

Anonym poster: c87eb06a787e211f822728b02b9e4b80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja Kjæresten ville at jeg skulle kutte ut bestevennen min gjennom 8 år. Da ble kjæresten fort til en eks og jeg har fortsat en bestevenn..

Anonym poster: e45207656279e4c37f0b848fcc2b4d13

• Liker 3
Gjest Grasjur
Skrevet

Aldri. Skjer det ber jeg han dra til helvete. De fleste av vennene og venninnene mine har jrg kjent i årrekker. Ikke f om jeg dropper dem fordi en eller annen nykommer ønsker det.

Gjest boppbopp
Skrevet

Går ann å si nei :P Ikke "dra til helvette"

Skrevet

Nei jeg har ikke gjort det. Og samboer har heller ikke bedt meg kutte ut noen. Ikke er det nødvendig heller for vi har et godt og stabilt forhold uten sjalusi. Vi er ærlige mot hverandre og ville aldri ha funnet på noe tull.

Men jeg forstår at det kan være nødvendig noen ganger. Blant annet er det en bruker her som har skrevet flere tråder om kjæresten sitt forhold til en venninne og det er bare helt latterlig gale alt som skjer der. I det tilfelle skjønner jeg godt om brukeren hadde bedt kjæresten om å kutte ut venninna. Aller helst burde brukeren kuttet ut kjæresten og da, men.

Anonym poster: 5a3845d793587c53a27f13713f55bf6e

• Liker 2
Skrevet

Jeg ba kjæresten min om å droppe en skolevenninne. Har aldri møtt henne, og hun skrev og sa stygge ting til meg (fikk tak i nr mitt, facebook osv). Han ville ikke ha henne som venn lenger når han fikk se hva hun hadde skrevet.

Jeg har ikke noe i mot at han har jentevenner så lenge de ikke henger over han. Det liker jeg ikke.

• Liker 1
Skrevet

Ja, både han og jeg. Ikke bare en, men flere. Jeg har nektet han kontakt med seks venner og han har nektet meg med 3 stykker. De gjorde alt i deres makt for å ødelegge mellom oss, slike mennesker vil vi ikke ha i livet vårt. Ga han valget, så var ikke helt nekt. Sa meg eller de. Vi er samboere og har det mye bedre uten disse

Anonym poster: 84c97b1f0c21b19a7326e59f23cc64a1

• Liker 1
Skrevet

Nei, men jeg har alltid gjort det klart at jeg har flere mannlige venner, og at han ikke er noe for meg dersom han har et problem med det.

Enkelte av damene vennene mine har datet har bedt dem om å kutte meg ut, men det ender alltid med at de blir kuttet ut i stedet.

• Liker 3
Skrevet

Nei, det har han ikke og det kan han bare glemme å gjøre. Han har ingen jentevenner så...

Skrevet

Nei, jeg har ikke bedt eller har blitt bedt om å kutte venner/venninder. Jeg hadde en mann som bestevenn i noen år og min kjæreste syntes han var en veldig ok fyr og de gikk bra sammen.

Men min bestekamerat fikk seg dame for et par år siden og jeg har nesten ikke hørt noe i fra han etter det. Det er trist synes jeg. Jeg er rimlig sikker på at det er dama hans som ikke likte at vi var venner og at han har valgt å kutte ut meg pga av dette.

Vet at hun var sjalu på meg før de ble ordentlig sammen. Men hadde hun ville blitt kjent så hadde hun skjønt at jeg ikke var ute etter han eller han meg :)

Skrevet (endret)

Nei, men jeg hadde en venninne som ikke likte mannen min, og mannen min likte ikke henne.

Han mente at hun var forelsket i meg (hun var homofil) og hun mente at mannen min var kontrollrende. Da jeg ikke ville skille meg, brøt hun (til min store sorg) vennskapet. Mannen min og jeg hadde en skikkelig oppvask, hvor han fikk beskjed at om han oppførte seg som en sjalu 13åring en gang til så var det slutt.

Min tidligere venninne og jeg fikk på en måte skværet opp og det er ikke noe vondt blod mellom oss, men vi er ikke lenger venninner.

Mannen min har aldri igjen vist tegn til sjalusi.

Endret av Alice123
Gjest LineaAlba
Skrevet

Ja. En venn jeg hadde vært forelsket i tidligere, ganske lenge før jeg møtte kjæresten. Syns det var helt greit og forstår han godt.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Ja - jeg måtte kutte kontakten med mine beste guttevenner, men når jeg gjorde det samme ovenfor han ble alt kjempe ille og jeg var en stor bitch som ikke unnet han noe osv osv.

Dobbeltmoralsk much?

Skrevet

Nei, ingen av oss har behov for det. Begge har venner av motsatt kjønn, inkludert ekser, og det har vi det helt fint med.

Skrevet

Nei. Har alltid vært vært tydelig på, før et forhold i det hele tatt er vurdert, at de vennene jeg har (inkludert tidligere partnere), blir. Så har aldri vært et problem.

Skrevet

Eksen min ønsket ikke at jeg skulle ha guttekompiser. Dette var gutter jeg hadde kjent siden barnehagen og aldri hadde sett på som mer enn kompiser. Likevel kunne vi ikke være venner, for "det er ikke deg jeg ikke stoler på, men guttene"... En av mange årsaker til at han er eks.

Anonym poster: a7ce59c72e69a66cc1168cb8fa29fb17

Skrevet

Jeg ble kuttet ut, etter pålegg fra kona. Det har jeg fått mer og mer forståelse for senere. Jeg ble tatt tilbake, men mitt nærvær var nok med på å øke disharmonien og turbulensen som var der også før meg. Kjæresten min har ikke bedt meg kutte ut min venn, selv om han ikke tror på at min venn har rent platoniske intensjoner, noe han viste seg å ha rett i. Han har hele tiden latt meg ta mine valg, og ikke gått rundt og krevd kontroll. Det at han er fair ograus, har alltid gjort det ekstra viktig for meg å være tilliten verdig.

Skrevet

Ikke nåværende, men eksen. Han truet kompisen min og meg, så kuttet jeg kontakten med denne gutten. Noen uker senere ringte kompisen meg, fordi han hadde vennegjengen til eksen min på nakken. Eksen hadde da sendt en gjeng på han, for å true han mer. Da jeg klikka for det, klikka han enda mer fordi jeg tok telefonen når kompisen min ringte (heldigvis). Han ble en eks, et par smeller senere.

Anonym poster: 1b25243df352409316ae82e5ea4c7089

Skrevet

Han ba meg si til guttevenner at det kanskje ikke var helt ideelt å ringe klokka tre på lørdagsnatta. Og jeg ser den.

Jeg ba han kutte ut ei, som prøvde seg på ham etter at vi ble sammen, gjerne storflørting rett foran ansiktet mitt. Merkelige greier.

Skrevet

Nei. Men begge har likevel gjort det. For min del var det en veldig god venn som ikke respekterte forholdet vårt, og prøvde seg på meg flere ganger. Da sa jeg stopp. Tar meg likevel i å savne den gamle vennen min innimellom.

For min kjæres del droppet han et par perifere venninner som hang over ham lenge etter vi offisielt var et par. Tror ikke det er særlig med savn der i gården, han har heldigvis andre gode venninner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...