AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #1 Skrevet 27. februar 2013 Hallo! Hadde bare en liten spørsmål til jentene her (helst i alderen 19-25) angående sjekking. Problemet mitt er at jeg er opprinelig fra Russland men har bodd i Norge godt over 4 år og har fått inntrykk at nordmenn er litt sjenerte, tilbakeholdne og stille/rolige. (Kanskje på grunn av mangelen på sol, hoho) Uansett, så lurte jeg på om det er ok for jentene å bli sjekket opp på gata/biblioteket/kafeen osv. (offentlige steder) generelt. Eller må man gå på skole/jobb sammen med dem for å vinne over tilliten og ta det en steg om dagen... Ikke misforstå meg er ingen raring, bare at i russland så er jentene (ja, generelt befolkningen) mer "vennlige" eller åpne overfor hverandre. For at i Norge sitter man på en buss, for eksempel, så hører man nesten "sirissene plystre". Uff, kleint! Men tilbake til spørsmålet; Hvordan ville dere reagert om en kjekk fremmed kar plutselig begynner å sjekke dere opp midt i gata? Ville dere tro at han var desperat eller ekkel eller noe sånt... Venter spent på svarene Anonym poster: 90ae799e44893dff83758b61864f26f8
Nusseli Skrevet 27. februar 2013 #2 Skrevet 27. februar 2013 Det er forskjell mellom "sjekking" og "snakking". Snakk gjerne med meg og se om jeg liker å snakke sammen med deg, da kan du begynne med litt forsiktig sjekking. Da er det greit, hvis ikke er det bare nasty.. 4
florette Skrevet 27. februar 2013 #3 Skrevet 27. februar 2013 Vi er nok litt spesielle og inneslutta i Norge.. Hadde en mann plutselig sjekket meg opp på gata, biblioteket eller whatever, så hadde jeg syntes at det var litt rart - siden jeg ikke er vant med det, men jeg hadde også blitt ganske så sjarmert! Men om det ikke var noen andre personer rundt der og da, tror jeg at jeg hadde syntes det var litt småcreepy, rett og slett fordi man hører så mange historier om feks voldtekt.. 2
Gjest Svampebob1 Skrevet 27. februar 2013 #4 Skrevet 27. februar 2013 Ikke misforstå meg er ingen raring, bare at i russland så er jentene (ja, generelt befolkningen) mer "vennlige" eller åpne overfor hverandre. For at i Norge sitter man på en buss, for eksempel, så hører man nesten "sirissene plystre". Uff, kleint! Anonym poster: 90ae799e44893dff83758b61864f26f8 Jeg er en av disse raringene som kan finne på å prate med folk på bussen, toget, midt på gata osv. Enkelte damer (spesielt yngre, fine damer) innbiller seg at jeg prøver å sjekke de opp bare fordi jeg åpner "brødsaksa" :-P. Dette tror jeg er individuelt, men det finnes alltids noen som ikke synes dette er rart og som prater tilbake. Dette må man bare se an. Vet ikke hvordan sjekkekulturen er i Russland, men har merket at damer derifra ikke alltid tar et nei for et nei og at de kan være mer flørtete og frempå. Nordmenn er noen særinger.. Helt til man bryter isen :-). Kanskje jeg skal satse på ei fra Russland i stedet, eller ber jeg om bråk da? ;-) 1
nielsenkimanders Skrevet 27. februar 2013 #5 Skrevet 27. februar 2013 Kanskje jeg skal satse på ei fra Russland i stedet, eller ber jeg om bråk da? ;-) Kjør på kamerat! Russiske damer digger vest-europeere med litt penger i lomma...hvis du skjønner hva jeg mener..hehe
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #6 Skrevet 27. februar 2013 Jeg ville ikke likt å bli skjekket opp på gata e.l. Men å starte å prate litt, smile, være vennlig... det faller i smak, og kan kanskje lede til noe mer Anonym poster: 47184b11504209f96e16186779698fa8 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #7 Skrevet 27. februar 2013 Jeg er en av disse raringene som kan finne på å prate med folk på bussen, toget, midt på gata osv. Enkelte damer (spesielt yngre, fine damer) innbiller seg at jeg prøver å sjekke de opp bare fordi jeg åpner "brødsaksa" :-P. Dette tror jeg er individuelt, men det finnes alltids noen som ikke synes dette er rart og som prater tilbake. Dette må man bare se an. Vet ikke hvordan sjekkekulturen er i Russland, men har merket at damer derifra ikke alltid tar et nei for et nei og at de kan være mer flørtete og frempå. Nordmenn er noen særinger.. Helt til man bryter isen :-). Kanskje jeg skal satse på ei fra Russland i stedet, eller ber jeg om bråk da? ;-) ??? Anonym poster: 47184b11504209f96e16186779698fa8
Nusseli Skrevet 27. februar 2013 #8 Skrevet 27. februar 2013 Jeg er en av disse raringene som kan finne på å prate med folk på bussen, toget, midt på gata osv. Enkelte damer (spesielt yngre, fine damer) innbiller seg at jeg prøver å sjekke de opp bare fordi jeg åpner "brødsaksa" :-P. Dette tror jeg er individuelt, men det finnes alltids noen som ikke synes dette er rart og som prater tilbake. Dette må man bare se an. Vet ikke hvordan sjekkekulturen er i Russland, men har merket at damer derifra ikke alltid tar et nei for et nei og at de kan være mer flørtete og frempå. Nordmenn er noen særinger.. Helt til man bryter isen :-). Kanskje jeg skal satse på ei fra Russland i stedet, eller ber jeg om bråk da? ;-) Haha,! Jag pratar också med folk "på gata", ger dem komplimanger eller bara allmänt tjat men det betyder inte att jag prövar att ragga på dem. Det är väl det som är den största skillnaden mellan "sjekking" och "snakking" som jag nämnde i mitt inlägg. Om de verkar tro att du raggar på dem så gör du antagligen detta fel, eller så ser du lite "creepy" ut (antingen i holdningen, utseendemässigt eller så säger du fel saker). Det kan också vara att du missuppfattar deras reaktion och att de istället bara tycker att du är konstig och lite irriterande (den kan jag få ibland, speciellt av andra kvinnor som verkar vara mindre öppna för "small talk"). Så var inte rädd för att små prata med främlingar, plötsligt så träffar du en som är lika pratglad som dig i studen :-) 2
Nusseli Skrevet 27. februar 2013 #9 Skrevet 27. februar 2013 ??? Anonym poster: 47184b11504209f96e16186779698fa8 "brödboksen", "munnen", eller vad du nu än vill kalla det. Går ju att tänka sig till det då
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #10 Skrevet 27. februar 2013 Dersom det er åpenbar sjekking ville jeg tenkt at du var litt desperat og mest sannsynlig sjekket opp de fleste jenter du møtte på. Men å starte en vanlig samtale med meg på en offentlig plass er mye bedre, og deretter flørte med meg om vi finner tonen. Jeg er sikkert ikke alene om å like å føle meg spesiell. At det virker som du ikke gjør dette ofte, men det var noe med meg som du likte veldig godt. Ergo, ikke bruk en sleip sjekkereplikk som jeg vet at du bruker ganske ofte. Anonym poster: 2673f3e894c3e42befc53967747c88a4 1
Gjest Svampebob1 Skrevet 27. februar 2013 #11 Skrevet 27. februar 2013 Haha,! Jag pratar också med folk "på gata", ger dem komplimanger eller bara allmänt tjat men det betyder inte att jag prövar att ragga på dem. Det är väl det som är den största skillnaden mellan "sjekking" och "snakking" som jag nämnde i mitt inlägg. Om de verkar tro att du raggar på dem så gör du antagligen detta fel, eller så ser du lite "creepy" ut (antingen i holdningen, utseendemässigt eller så säger du fel saker). Det kan också vara att du missuppfattar deras reaktion och att de istället bara tycker att du är konstig och lite irriterande (den kan jag få ibland, speciellt av andra kvinnor som verkar vara mindre öppna för "small talk"). Så var inte rädd för att små prata med främlingar, plötsligt så träffar du en som är lika pratglad som dig i studen :-) Jeg er nok ikke så creepy av meg.. Bortsett fra når du finner meg i skittentøyskurven din. Hahah, not! ;-) Kan nok være litt frempå av meg. Prøver å holde meg selv litt tilbake, for det kan virke litt rart for enkelte som ikke kjenner meg. Er klar over problemet :-). Synes det er koselig å prate med ukjente mennesker innimellom. Det er lærerrikt :-). Og om noen skulle tro noe rart om meg, så lar jeg ikke det ødelegge for meg. De får tro hva de vil :-). "brödboksen", "munnen", eller vad du nu än vill kalla det. Går ju att tänka sig till det då Munnen, ja. Vi nordmenn er jo så glad i brød. Derfor brødsaksa :-P.
momo Skrevet 27. februar 2013 #12 Skrevet 27. februar 2013 Nå er jeg eldre enn 25, men jeg synes det bare er koselig om mennesker prater til meg. Og jeg skravler tilbake. Men å bli rent sjekket opp på toget eller lignende er jeg ikke like glad i. Og endte på date med en jeg traff på bussholdeplassen, det var en stund til bussen skulle gå, så vi ble stående og prates en stund, utveksla nummer, og møttes senere. 1
FrøkenHappy Skrevet 28. februar 2013 #13 Skrevet 28. februar 2013 Ja, du kan gjerne snakke til meg på gata selv om vi ikke kjenner hverandre. Klarer du å holde en normal samtale uten kleine sjekkereplikker er dette bra! Begynner du som helt fremed og sjekke meg opp, da gjerne med kleine sjekkereplikker, da er samtalen vår definitivt over! Hadde også kikket meg febrilsk rundt etter kompisgjengen din! 1
Ferny Skrevet 28. februar 2013 #14 Skrevet 28. februar 2013 På gaten er greit, der kan man rømme fra situasjonen. På biblioteket? Ikke hvis hun sitter og leser. Opplevde stadig at en fyr fra spania eller hvor det var kom bort for å snakke hver gang jeg var på biblioteket - men ikke på norsk. SPANSK (tror jeg). Skjønte ikke en dritt. Et par engelske gloser kunne han da, bautiful og sånne ting. Måtte slutte å gå dit, det ble forferdelig ubehagelig å høre på en mann "flørte" på et annet språk. Kulturforskjell much? 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2013 #15 Skrevet 28. februar 2013 Så lenge du snakker vaaanlig med meg, og ikke flørter! Og helst i en situasjon der det kan virke naturlig...som en over her sier; ikke hvis jeg sitter for meg selv og leser e.l. Anonym poster: f3a63571e652c80c3d4b1f59e2f2eb8e 1
Catgirl Skrevet 28. februar 2013 #16 Skrevet 28. februar 2013 Er også litt over 25 år... Men jeg syns det kan være mulig å møte noen sånn tilfeldig hvor enn det måtte være. Bare at det ikke blir et for desperat forsøk på å sjekke noen opp. Det må føles naturlig og man må kunne ha en vanlig samtale. Hvis den andre personen er oppriktig interessert i å bli kjent med meg og jeg syns personen virker interessant og grei så ser jeg ikke problemet. Jeg tror kroppsspråk er viktigere enn det som blir sagt da og følelser rundt det og slikt. Det er ikke alltid så vanskelig å se om en mann er interessert. Har bodd i utlandet selv og skjønner hva du mener om at nordmenn er litt mer reserverte når det gjelder slike ting og også sånn ellers egentlig... 1
Reaper Skrevet 1. mars 2013 #17 Skrevet 1. mars 2013 Norge er jo "det lukkede landet" hvor kvinnfolk ser på seg selv som hellige kyr. Hvorfor måtte jeg bli født her, oh why... 2
Alina X Skrevet 1. mars 2013 #18 Skrevet 1. mars 2013 Norge er jo "det lukkede landet" hvor kvinnfolk ser på seg selv som hellige kyr. Hvorfor måtte jeg bli født her, oh why... Karma.Hvor vil du heller bli født? Iran? Den sentralafrikanske republikk? Kina?
QueenOfTheSidewalk Skrevet 1. mars 2013 #19 Skrevet 1. mars 2013 Ånei, jeg er 28. Kan ikke svare jeg da :(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå