waco Skrevet 4. juni 2002 #1 Del Skrevet 4. juni 2002 Noen menn har kommet til den genialiteten å oppkonstruere et milliardmarked av kvinners skavanker. Et gigantisk og innfløkt system, satt i sammen av skjønnhetspresset blandet med markedsføring og MTV klargjort et salg av produkter skapt av en industri. Men er det virkelig slik? Er det mediene som påvirker massene, eller er det folket som produserer reklamen? Et betinget spørsmål. Alle mennesker blir av og til uenig med seg selv. Nå er jeg det. Det var godt kjent iblant adelens kvinner, særlig under Ludvik den fjortende, bedre kjent som Solkongen at baronessene og hertuginnene fjernet det nederste ribbena for at korsettet skulle sitte. Hvem skapte galskapen? Menn? Kvinner? Kvinnen tror jeg. Kvinner opprettholder skjønnhetspresset ved å oppmuntre til salg av slankeprodukter. Først kom markedet, deretter produktene. Man kan ikke skape en etterspørsel, men man kan tilfredstiller et behov, dette er elementær sosialøkonomi. For tre år siden ble campingplassen på Skippgurra landsskjent, da avisene opplyste om den økende handelen mellom norske menn og russiske horer. Kvinnene ved Tana stengte plassen. Men hva hadde vel horene vært uten kjøpelystne menn? Husk på det jenter, at dere også må være klar over at dere selv forårsaker dette vannviddet som idialene vi har idag. Waco ....som tenker flere kvinner forstår litt mer nå.... Deler av innlegget er slettet. Tusenfryd - moderator 1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-06-04 13:24 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 4. juni 2002 #2 Del Skrevet 4. juni 2002 On 2002-06-04 13:16, waco wrote: Men hva hadde vel horene vært uten kjøpelystne menn? Temmelig blakke med en masse seksuelt frustrerte menn surrende rundt om kring tenker jeg. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2002 #3 Del Skrevet 4. juni 2002 Hvem tror du oppfant kosettet da??? Det var en mann det, så mye for den logikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 4. juni 2002 #4 Del Skrevet 4. juni 2002 Anonym, Waco har da et poeng. Jeg har en greie med å ikke la meg fornærme av kommentarer/meninger jeg ikke mener er korrekte. Så lenge jeg ikke tar imot fornærmelser, er den ikke gitt. Du kan ikke gi en gave om den ikke blir tatt imot. Derfor er det jo selvsagt viktig å være klar over at jenter ofte er jenter verst, og ta litt ansvar også her. Det blir for dumt å bare klage over "en verden skapt av menn", for så å knekke av seg ribbeina. Hvor er mangelen på intelligens da? Dette er jo vanskelig. Men jeg tror ikke det er noen vits i å skylde på menn. Ikke kvinner heller. Løsningen er kanskje nærmere det å ta litt tak i egne holdninger - både kvinner og menn, og se på hva vi virkelig synes om meningene "våre". Om dette er holdninger vi selv har, eller om det bare er noen som har trøkt de ned over hodene våre. Eller, rettelse: om det bare er noe vi har latt noen trøkke ned over hodene våre. For ærlig talt, om en mann synes det er sexy med en slank kvinnekropp, så er det da ingen grunn til å spytte på ham for det. Det som blir så veldig feil, er om alle menn tror de skal tenne på en slank kropp, og alle kvinner tror det er "riktig" (hva faen er "riktig"?!) å like store muskler.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 4. juni 2002 #5 Del Skrevet 4. juni 2002 Amanda; bra svar! Den dagen vi begynner å måle folk litt mer etter hva som sitter mellom ørene på dem, og ikke bare sammenligner oss selv og hverandre etter hvordan vi ser ut, den dagen har vi befridd oss selv fra mange bekymringer. Hva er vitsen med å finne noen å skylde på? Hvis vi alle, kvinner som menn, tar en grundig sjekk av vår egen mentalitet og holdnings-input/output, finner vi mange av svarene på skjønnhetstyranniet der. Hva er grunnen til at gutter på ungdomsskolen stort sett slipper å bli utsatt for klåing, klyping og tafsing på ballene, mens jenter med pupper i emning blir utsatt for vurderende blikk fra andre jenter i dusjen etter gym'en, samt blir kløpet i baken av en gutt som klønete, nysgjerrig, ertende eller forelsket prøver å få kontakt eller annen form for respons? Hva er grunnen til at enkelte menn kjører i seg anabole steroider og konkurrerer med kompisen med å ta mest i benkpress, og taper han er han i sin fulle rett til å brøle "f-i-t-t-e"? Og møter beundrende og medfølende blikk fra jenter som eeeelsker muskler og rå manndom? Og hvorfor blir kvinner av enkelte andre kvinner kalt "hore" dersom disse er iført korte skjørt og dyp utringning som avslører "litt for mye" bar hud? Hva er det som gjør at ultrafeminister får inn med morsmelken at man skal bruke "k-u-k" som skjellsord istedet for "f-i-t-t-e"? Hvorfor er det sånn at enkelte setter folk i bås som enten en skjeggete traktorfeminist eller en blond bimbo som kun tenker på hårspray og neglelakk? Når skal mennesker som seriøst tenker som Waco skriver forstå at at Niccolo Machiavellis "splitt og hersk"-teknikk er utgått på dato? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå