AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #1 Skrevet 27. februar 2013 Er utrolig dårlig på å lage salat, så trenger tips til en god salat, som helst er lett å lage:) Anonym poster: 7dad9cf92ed3d9e582bf606a8a7a9dd0
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 27. februar 2013 #2 Skrevet 27. februar 2013 Jeg gidder ikke skrive ned noen oppskrifter, man tager det man haver. Men her er noen tips: 1. Bruk mange forskjellige grønnsaker, men ikke bruk så mye av hver. Bruk forskjellige farger i salaten. Jeg bruker for eksempel aldri to grønnsaker med samme farge i samme salat. eks: Grønn agurk + grønn squash + grønne blader + rød paprika + rød tomat = kjedelig salat med bare to farger. eks: Grønn agurk + gul paprika + rød paprika + orange gulrot + lysegrønn stangselleri + brune nøtter = fin salat med masse farger. 2. Ut med thousand island, inn med hjemmelaget olivenoljeblanding (Jeg blander litt olivenolje, salt, pepper, oregano og noen ganger lime eller helt andre krydder) 3. Ut med isbergsalat, inn med spinatblader, bok choi, grønnkål, rødkål, ruccola, baby leaf mix og andre salater du finner 4. Blandt inn litt (ikke for mye!) frukt! Det er et under hva litt pære gjør i en typisk vanlig salat. Eller litt appelsin eller druer. 5. Prøv å kutt smått, da ser det kjempeflott ut. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå