AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #1 Skrevet 27. februar 2013 Ja, ikke selve sofaen altså, men trekkene til putene noen her inne som har erfaring med det? Går det greit? Har en gammel sofa som sikkert ikke har blitt vasket siden den kom i hus, kan ihvertfall garantere at den ikke har blitt vasket de siste fem årene! Har selvfølgelig blitt flekkvasket, men nå vil jeg gi den en vårrengjøring! Anonym poster: 122313d5f17d76968ad969935a07d422
Titti72 Skrevet 27. februar 2013 #2 Skrevet 27. februar 2013 Skal du vaske den, så sjekk om det er en vaskelapp på den først. Hvis det ikke er det, ville jeg ha vasket den på ullprogram. Husk at når trekkene tas ut, så strekk dem godt, og ta dem på mens de fortsatt er våte. Hvis ikke så krymper dem garantert..
Gjest Moffeliten Skrevet 27. februar 2013 #3 Skrevet 27. februar 2013 Jeg vasker trekkene til Ektorp-sofaen vår i maskin på 60 grader. Det spørs hvor gammel sofaen er og hvilket type stoff trekkene er laget av. Er det ull, bør du vaske dem på ull-programmet, hvis ikke, anbefaler jeg deg å starte med ett av setetrekkene og sette temperaturen på 40 grader.
Sugerøret Skrevet 27. februar 2013 #4 Skrevet 27. februar 2013 Prøv å vaske med en klut (vann og milo i ei bøtte) på baksiden av en pute.Se om fargen kommer av.Ellers kan du legge dem forsiktig i bløt i badekar om du har.Trykk og ikke vri trekkene.Skyll godt og la de tørke på snor
Gjest gjest17 Skrevet 27. februar 2013 #5 Skrevet 27. februar 2013 Jeg vasker trekkene til min sofa i maskinen på 40 grader. Det er en Bolia sofa med Nantes stoff.
Stinkerbell Skrevet 2. mars 2013 #6 Skrevet 2. mars 2013 Trekkene på min Ikea-sofa (husker ikke hva den heter, tror ikke de har den lenger) vaskes i maskin med Milo på ullprogram. Det står at de må renses, men jeg tok sjangsen, og det gikk fint. Ville nok ikke gjort det om det hadde vært helt krise hvis det ble ødelagt.
Gjest Doh Skrevet 2. mars 2013 #7 Skrevet 2. mars 2013 Vi har vasket trekkene på sofaen våre flere ganger pga søl. Har gått veldig fint det (sofa fra Skeidar)
Cata Skrevet 2. mars 2013 #8 Skrevet 2. mars 2013 Jeg har vasket armlenetrekkene i maskin. Har "Stockholm" fra...eh..Ekornes, tror jeg. Det gikk helt fint. Brukte Milo for sikkerhets skyld. Tror jeg brukte 30 eller 40 graders vask.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå