Gjest TS Skrevet 27. februar 2013 #1 Skrevet 27. februar 2013 Mannen min fortalte meg for noen dager siden at han var utro (sex i fylla) i høst. Jeg har en god stund vært misfornøyd med livet og forholdet vårt og drømt om noe mer, og dette har han da merket. Nå ser jeg at disse drømmene nok bare var drømmer, og at jeg burde satt mer pris på det jeg hadde. Derfor sitter jeg nå og vurderer om dette kan reddes eller om det er for sent. Han sier han vil gjøre alt for å få det til, og vi har det til tider veldig fint. Men han har også ved et par tilfeller blitt så sint at han har sagt han hater meg og vil skilles. Det virker som om han ikke klarer å gi meg tid til å komme gjennom dette. Jeg sliter med sviket og tankene om han har vært sammen med en annen. Vil jeg klare å stole på han igjen? Tør jeg satse helhjertet på dette når han har gjort noe så sårende mot meg? Vi har bestilt tid på familievernkontoret, men jeg vil gjerne ha synspunkter fra dere også.
Asso Skrevet 27. februar 2013 #2 Skrevet 27. februar 2013 Jeg selv ville ikke vært i et slikt forhold. For meg er utroskap den største synden i et forhold og jeg ville ikke vært med en mann som hadde gjort dette mot meg. Men dette er nok noe du selv må tenke på. Om du virkelig stoler på ham. Om du vil fortsette forholdet deres osv. Vil det bli bedre?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #3 Skrevet 27. februar 2013 Det er fullt mulig å gå videre sammen! Og kanskje til og med få det bedre. Søk hjelp på familierådgivningskontor, og les boken "kjærlighetens tre porter" Lykke til. (Min erfaring er mer med følelsesmessig utroskap, men tenker at det er håp uansett, det kan ikke være så stor forskjel. Det viktigste er at han sier at han ønsker å jobbe med forholdet, og at du ønsker det samme.) Anonym poster: 276eeca28bf05b1e0f00174bb35f78b0
Sueno Skrevet 27. februar 2013 #4 Skrevet 27. februar 2013 Ønsker deg lykke til uansett hva du bestemmer deg for. Det er nok bra dere skal til fvkontoret. Der får du litt hjelp til å sortere. Begge to.
Havbris Skrevet 27. februar 2013 #5 Skrevet 27. februar 2013 Det er mulig å gå videre etter dette, dersom dere begge ønsker det, og det er kun tiden og det som skjer underveis som kan vise dere om dere vil lykkes. Det er flott at dere har fått time på familievernkontoret og at dere vet litt om hva dere går inn i. Sannsynligvis er det mange andre ting i forholdet som også kan komme på bordet. Å tilgi - eller forsone seg med - er en prosess og ikke gjort over natta, og å tilgi er ikke det samme som å glemme. Ja det er vondt, og mannen din må bare tåle at du raser en stund. Er han villig til å gjøre det han kan for å bøte på skaden, så tåler han det! Det kan ta tid å komme over et slikt svik, og når du er over den verste berg-og-dalbane turen så må du også bidra konstruktivt i prosessen, hvis det er det du vil! Lykke til. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2013 #6 Skrevet 27. februar 2013 Mannen min fortalte meg for noen dager siden at han var utro (sex i fylla) i høst. Jeg har en god stund vært misfornøyd med livet og forholdet vårt og drømt om noe mer, og dette har han da merket. Nå ser jeg at disse drømmene nok bare var drømmer, og at jeg burde satt mer pris på det jeg hadde. Derfor sitter jeg nå og vurderer om dette kan reddes eller om det er for sent. Han sier han vil gjøre alt for å få det til, og vi har det til tider veldig fint. Men han har også ved et par tilfeller blitt så sint at han har sagt han hater meg og vil skilles. Det virker som om han ikke klarer å gi meg tid til å komme gjennom dette. Jeg sliter med sviket og tankene om han har vært sammen med en annen. Vil jeg klare å stole på han igjen? Tør jeg satse helhjertet på dette når han har gjort noe så sårende mot meg? Vi har bestilt tid på familievernkontoret, men jeg vil gjerne ha synspunkter fra dere også. Så da er det din skyld at han var utro, for du har ikke vært snill og gitt ham den oppmerksomheten han har krav på. Og han blir så sint av alt sammen at han vil skilles.. Fordi du har tenkt tanken at du kanskje ikke hadde det bra... vel vel. Da er jo saken grei.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #7 Skrevet 27. februar 2013 Ja, det er mulig å komme over. Men det krever en stor innsats fra begge to. Mannen må gi deg tid, han må la deg få stille spørsmål, la deg få utløp for de følelsene du måtte ha. Og du må være villig til å jobbe med å stole på ham igjen. Et forhold uten tillit er ikke mye å ta vare på, og derfor må denne jobbes opp igjen. Vi er seks måneder ut i vår prosess nå, og det går veldig fint. Har hatt to timer på familievernkontoret, som vi fikk umiddelbart. Og så har vi passet på å ha et par fine helger sammen. Skaffet barnevakt og reist bort litt slik at vi har klart å holde fokus på det gode vi har sammen, og det som gjorde at vi er forelsket i hverandre. Det er noen ganger lett å glemme i hverdagen, og skal man komme seg gjennom kriser i forholdet så må det hentes frem. Lykke til! Anonym poster: 31d9117d805021119645f232e2e4c51d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå