Gjest fortuna Skrevet 22. mars 2004 #1 Del Skrevet 22. mars 2004 Noen som vet hvor man kan lære ordentelig, jødisk (ikke new age) kabbalah her i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 24. mars 2004 #2 Del Skrevet 24. mars 2004 Ja... Send meg pm så kan vi prate om det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bukhari Skrevet 24. mars 2004 #3 Del Skrevet 24. mars 2004 Du kan ta deg en tur innom Det Mosaiske samfund i Oslo. Ellers kan jeg anbefale islamsk "mystikk" som for eksempel sufisme. Kabbalah ekspert i Norge, Bodil Storm www.alternativopplysningen.no/annonse/bodilstorm.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fortuna Skrevet 24. mars 2004 #4 Del Skrevet 24. mars 2004 Islamsk mystikk er jeg da ikke interessert i!! Det får grader til shopping... Så vidt jeg vet er det Mosaiske trossamfunn en ortodoks menighet - vet du positivt at de drver med kabbalah der???? Ville overraske meg...??! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. mars 2004 #5 Del Skrevet 24. mars 2004 Kabbalah er jo også en svært gammel for for mystsisme, og har så vidt jeg vet mange bånd til islamsk mystisism. "Artig" hvordan religion blir mote når eks Madonna begynner med noe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fortuna Skrevet 24. mars 2004 #6 Del Skrevet 24. mars 2004 Ja, både kristendom og islam bygger jo også på jødedommen, for den del. Som sagt så ønkser jeg den innfallsvinkelen som tar utgangspunkt i at Kabbalah ikke er noe uten de jødiske skriftene - Toraen osv. Det har noe med gudsbildet å gjøre. Så kan jeg spille Madonna i bakgrunnen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Britt_* Skrevet 28. juli 2008 #7 Del Skrevet 28. juli 2008 :søvn: http://www.kabbalah.info/ Der studerer de autentisk Kabbalah, hva nå enn det betyr! Gratis bøker, kurs, artikler, musikk- gratis allt og ingen røde tråder eller magi og sånne greier. De har virtuelle studiegrupper både i Norge og Sverige også. :kaffe: Lykke til med søken! Britt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #8 Del Skrevet 29. juli 2008 Vet ikke så mye hva man trenger kabbalah for, men om denne siden er av interesse som viser mystisk numerologi i bibelen og tolkninger av det. http://www.biblewheel.com/History/KingdomKey.asp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 29. juli 2008 #9 Del Skrevet 29. juli 2008 Håper virkelig ts iløpet 4 år har funnet ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå