AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #1 Skrevet 27. februar 2013 Kjenner at jeg blir litt irritert, i går handlet jeg stort på en av de store matvarekjedene. Oftere og oftere opplever jeg at varer er priset forskjellig i butikkhylla enn det som tydeligvis ligger registrert på kassa. Man tar jo for gitt at de prisene som er oppgitt faktisk er det man betaler. Og hvem går og husker hver en pris fra varehylla OG har tid å sjekke kassalappen før man forlater butikken? Ikke jeg, iallefall. Men i går var det flere ting jeg kjøpte som var på tilbud og som jeg husket prisen på. Jeg handlet for nesten 2000,- og da jeg kom hjem kikket jeg gjennom kassalappen. Oppdager 3 varer som jeg positivt vet er feil og hvor jeg betalte for mye. Og hvem vet hvor mange av de andre varene som også var feilpriset? Nå var det ikke store beløpene det var snakk om, men for meg er det en prinsippiell sak. Står det store plakater at leverposteien koster kr. 10,- så blir det feil når man i etterkant oppdager at man har betalt kr. 11.40 for hver av de 5 boksene man kjøpte. Ut fra de få varene jeg klarte å se hva feil, betalte jeg ca 35,- for mye i forhold til prisene som var oppgitt i butikken. Ikke store beløpet, men jeg irriterer meg like fullt og føler meg litt lurt. Men samtidig såpass lite at jeg kvier meg for å dra tilbake og klage. Flere som har opplevd det samme? Anonym poster: 08e77cbc53eb6362b1daa15b300c552c 10
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #2 Skrevet 27. februar 2013 Ja, har ofte opplevd feilprising, og den går stort sett alltid i butikkens favør. Hvis man oppdager det før man kommer til kassa så får man oftest varen til annonsert pris, men jeg er ikke særlig glad i å stå og klage på småsummer når det er kø. Så her burde butikkene absolutt skjerpe seg. For en tid siden klaget jeg på en pris da jeg hadde kjøpt mange av den varen fordi den var billig. Det ble litt styr med å få gjort det om, og var litt pinlig. Men tror du ikke at neste gang jeg skulle kjøpe varen så var prisen fortsatt feil... de bør jo i hvert fall rette det opp når feilen oppdages. Anonym poster: c5d7c03395c7ca0749ed994476e6871f 1
Thalamus Skrevet 27. februar 2013 #3 Skrevet 27. februar 2013 Feil skjer. Du har sikkert fått med deg at de fleste butikker har nye tilbud hver uke. Noen ganger blir disse tilbudene "avsluttet" noen dager for tidlig i kassesystemet, selv om reklamen fortsatt henger ute. Andre ganger "begynner" de for tidlig. Det kan også hende at de ansatte ikke har rukket å bytte ut plakater, eller prislapper, eller de er rett og slett ikke klar over at det står feil pris. 11
Drizzt Skrevet 27. februar 2013 #4 Skrevet 27. februar 2013 Ja, det har skjedd med meg også. Som regel er jeg flink å følge med og regne ut hvor mye jeg skal betale og hvis sluttsummen er forskjellig, sjekker jeg der og da. Jeg lurer på om disse digitale priser som jeg har sett i noen Rema butikker er garanti at prisen stemmer med det som er i kassen?
Daraya Skrevet 27. februar 2013 #5 Skrevet 27. februar 2013 Jeg sjekker alltid kassalappen, gjør man det ofte nok er det fort gjort. Har ingen problemer med å kreve tilbake penger, også hvis det er bare 5 kroner for rett skal være rett. Iblant har jeg mistanke at noen butikker ikke er så nøye med å legge inn tilbudspris i kassasystem, men jeg mener at også kundene har ansvar å sjekke det.
Kjempeliten Skrevet 27. februar 2013 #6 Skrevet 27. februar 2013 Har opplevd sånt jeg også. Men mest av alt opplever jeg at varer står på feil plass i forhold til prislappen. Jeg pleier å sjekke sånn så varen matcher med en av de prislappene som henger der. Men noenganger er det ikke så enkelt, spesielt om den riktige prislappen mangler og man tror at det er en av de andre. Husker jeg skulle kjøpe en sånn oppbevaringsboks, det var mange forkjellige størrelser. Jeg hadde litt dårlig tid, og prislappene hang jo selvfelgølig ikke under riktig type boks. Jeg konkluderte etterhvert med at boksen kosta 25 kr, men jeg ble litt forvirra, for jeg fant liksom ikke den lappen som matcha helt med det som sto på den boksen jeg ville ha... Men det måtte nå være den som kosta 25 kr.. EN av de måtte det jo være! Men neida, den kosta 39 sto det på kvitteringa etterpå. At jeg må stå der lenge og undersøke hva prisen er blir litt dumt. Og er ikke alltid man kan spørre da det er lang kø, men uansett, litt prinsipp; det burde gå an å se prisen med en gang. Og sånne tilbud som må tastes inn på kassa, det er sjeldent de som sitter i kassa vet om disse tilbudene i det hele tatt. Det har jeg opplevd mange ganger, Skjønner at det kan være mye å huske på, men de burde få en lapp om det ved kassa eller noe... Da jeg jobbet i butikk så pugga jeg omtrent alt det som var tilbud... for jeg hater selv å betale for mye fordi den i kassa ikke veit om tilbudet Så veit at det er like plagsomt for andre.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #7 Skrevet 27. februar 2013 Feil skjer. Du har sikkert fått med deg at de fleste butikker har nye tilbud hver uke. Noen ganger blir disse tilbudene "avsluttet" noen dager for tidlig i kassesystemet, selv om reklamen fortsatt henger ute. Andre ganger "begynner" de for tidlig. Det kan også hende at de ansatte ikke har rukket å bytte ut plakater, eller prislapper, eller de er rett og slett ikke klar over at det står feil pris. Jeg skrev innlegget over her, om at det slett ikke er alltid de endrer prisen selv om de blir gjort oppmerksom på feilen. Da kan man jo lure på motivasjonen, selv om det sikkert kan forklares med stress og dårlig tid. Anonym poster: c5d7c03395c7ca0749ed994476e6871f 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #8 Skrevet 27. februar 2013 Ja, det har skjedd med meg også. Som regel er jeg flink å følge med og regne ut hvor mye jeg skal betale og hvis sluttsummen er forskjellig, sjekker jeg der og da. Jeg lurer på om disse digitale priser som jeg har sett i noen Rema butikker er garanti at prisen stemmer med det som er i kassen? Det var på Rema jeg handlet i går. Og det var altså prisen som sto på hyllen ikke den samme som lå i kassa. -ts Anonym poster: 08e77cbc53eb6362b1daa15b300c552c
Drizzt Skrevet 27. februar 2013 #9 Skrevet 27. februar 2013 Det var på Rema jeg handlet i går. Og det var altså prisen som sto på hyllen ikke den samme som lå i kassa. -ts Anonym poster: 08e77cbc53eb6362b1daa15b300c552c Dette er ille. Jeg pleier ikke å handle der og trodde at poenget med de digitale prisene var at de stemte med det som er i systemet. Jeg flere ganger oppdaget i forskjellige butikker at prisen på hyllen er forskjellig enn det som er i kassen. Men jeg klager der og da og får pengene tilbake. Det har skjedd både i Clas Ohlson og andre butikker som ikke selger mat.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #10 Skrevet 27. februar 2013 Ja, det har skjedd med meg også. Som regel er jeg flink å følge med og regne ut hvor mye jeg skal betale og hvis sluttsummen er forskjellig, sjekker jeg der og da. Jeg lurer på om disse digitale priser som jeg har sett i noen Rema butikker er garanti at prisen stemmer med det som er i kassen? Digitale priser regner jeg med samkjøres med kassene i løpet av natten automatisk. Iblant har jeg mistanke at noen butikker ikke er så nøye med å legge inn tilbudspris i kassasystem, men jeg mener at også kundene har ansvar å sjekke det. Man legger ikke inn prisene manuelt på kassa Anonym poster: 3f590e4882120ecd1b74de5e06d746ab 3
Gjest navnelapp Skrevet 27. februar 2013 #11 Skrevet 27. februar 2013 Ein gong eg hadde handla masse, og tok det siste av ein ting, tok mannen min over å legge på bandet medan eg gjekk til hylla og henta lappen... Då hadde eg god tid då, og ingen bak meg. Men dette skjer ganske konsekvent, og så er dei ganske flinke til å plassere eit produkt som liknar, t.d. finncrisp, rett ved plakaten til eit produkt som er på tilbod, som til dømes rugsprø. Då er det fort gjort å ta feil! Skrekkeksempelet er frå Living. Kvite lys var på tilbod til 2,90. Eg skulle ha 30 lys, og pakka oppi ein pose. Det låg to kremfarga lys der, men eg tenkte ikkje over det, og putta dei i same pose. Dei var ca. 1 cm lengre, men det såg eg heller ikkje. Då eg kom i kassa sa dama: Desse er litt annleis. Skal du ha dei? Det var laaang kø, og vi hadde handla for 25 000, så eg sa jada, utan å sjekke. Då eg kom heim og såg på lappen fekk eg sjokk: Dei kosta 12,90! Tenk å ha to nesten identiske produkt med slik enorm prisskilnad? Det var sikkert eit meir oppvakt menneske enn meg som hadde oppdaga prisskilnaden, og lagt dei frå seg tilfeldig akkurat der dei tilbodslysa var. Og eg er glad eg ikkje kjøpte meir enn to.
JustLittleMe Skrevet 27. februar 2013 #12 Skrevet 27. februar 2013 Digitale priser regner jeg med samkjøres med kassene i løpet av natten automatisk. Man legger ikke inn prisene manuelt på kassa Det stemmer, alt er digitalt, og blir som regel endrett natt til mandag i samtligge butikker i samme butikkjede. I tillegg så er prisene ganske uregelmessig og man må bytte flere 100 pris lapper om gangen, det er lett får å miste en lapp eller 2. Anonym poster: 3f590e4882120ecd1b74de5e06d746ab 1
Flynn Skrevet 27. februar 2013 #13 Skrevet 27. februar 2013 Jeg jobber i en matvarebutikk i en av de største kjedene, og vi gjør så godt vi kan for å ha riktig pris på alt. Vi har papirprislapper som vi må bytte manuelt, og noen ganger kommer det ut hundrevis av nye lapper fra skriverene som vi må gå rundt og fysisk bytte på hyllene. Dette kan ta tid når det er så mange prisendringer, og disse endringene er gjerne kun et par kroner per vare. Det er ikke vi som jobber i butikkene som bestemmer prisene på ting, vi får bare beskjed fra høyere hold om at nå er prisene endret i systemet, og da må vi gå på pcen og skrive ut disse papirlappene. Det er SVÆRT ofte endringer i prisene, flere ganger i uken, så derfor kan det være veldig tidkrevende og kan gå i surr. Så vennligst ha forståelse for dette, vi har mange oppgaver som skal utføres i løpet av en dag. Hvis dere imidlertid skulle oppdage feil fra prisen på hylla og det som kommer opp når kassereren scanner varen i kassen, er det bare å si ifra. Da vil du som oftest få varen til prisen som står på hylla, og ikke det den går inn til i kassen, selv om det er prisen i kassen som er riktig i følge systemet. Følte bare for å forsvare litt. Vi jobber svært hardt for å skape fine og ordentlige butikker for dere å handle i 7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #14 Skrevet 27. februar 2013 Digitale priser regner jeg med samkjøres med kassene i løpet av natten automatisk. Man legger ikke inn prisene manuelt på kassa Anonym poster: 3f590e4882120ecd1b74de5e06d746ab Jeg tror kanskje de digitale prislappene bare er en erstatning for papirlappene, men at man fortsatt må taste inn prisen manuelt. Tror ikke de korrensponderer med en database. Anonym poster: a0be4f1a3d8f0373cc5b218f3b10f6dc
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #15 Skrevet 27. februar 2013 Jeg tror kanskje de digitale prislappene bare er en erstatning for papirlappene, men at man fortsatt må taste inn prisen manuelt. Tror ikke de korrensponderer med en database. Anonym poster: a0be4f1a3d8f0373cc5b218f3b10f6dc Jeg tror kanskje de digitale prislappene bare er en erstatning for papirlappene, men at man fortsatt må taste inn prisen manuelt. Tror ikke de korrensponderer med en database. Anonym poster: a0be4f1a3d8f0373cc5b218f3b10f6dc I så fall er det kjempeteit, snakker om å nekte å spare seg selv for arbeid Glad jeg ikke jobber i butikk mer! Anonym poster: 3f590e4882120ecd1b74de5e06d746ab
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #16 Skrevet 27. februar 2013 Ein gong eg hadde handla masse, og tok det siste av ein ting, tok mannen min over å legge på bandet medan eg gjekk til hylla og henta lappen... Då hadde eg god tid då, og ingen bak meg. Men dette skjer ganske konsekvent, og så er dei ganske flinke til å plassere eit produkt som liknar, t.d. finncrisp, rett ved plakaten til eit produkt som er på tilbod, som til dømes rugsprø. Då er det fort gjort å ta feil! Skrekkeksempelet er frå Living. Kvite lys var på tilbod til 2,90. Eg skulle ha 30 lys, og pakka oppi ein pose. Det låg to kremfarga lys der, men eg tenkte ikkje over det, og putta dei i same pose. Dei var ca. 1 cm lengre, men det såg eg heller ikkje. Då eg kom i kassa sa dama: Desse er litt annleis. Skal du ha dei? Det var laaang kø, og vi hadde handla for 25 000, så eg sa jada, utan å sjekke. Då eg kom heim og såg på lappen fekk eg sjokk: Dei kosta 12,90! Tenk å ha to nesten identiske produkt med slik enorm prisskilnad? Det var sikkert eit meir oppvakt menneske enn meg som hadde oppdaga prisskilnaden, og lagt dei frå seg tilfeldig akkurat der dei tilbodslysa var. Og eg er glad eg ikkje kjøpte meir enn to. Dere handlet for 25 000 og fikk sjokk da dere måtte betale 20 kroner mer enn planlagt? Når dere i tillegg fikk beskjed om at det var en annen type lys? Anonym poster: c5d7c03395c7ca0749ed994476e6871f 16
Gjest Kariannne Skrevet 27. februar 2013 #17 Skrevet 27. februar 2013 Kjenner at jeg blir litt irritert, i går handlet jeg stort på en av de store matvarekjedene. Oftere og oftere opplever jeg at varer er priset forskjellig i butikkhylla enn det som tydeligvis ligger registrert på kassa. Man tar jo for gitt at de prisene som er oppgitt faktisk er det man betaler. Og hvem går og husker hver en pris fra varehylla OG har tid å sjekke kassalappen før man forlater butikken? Ikke jeg, iallefall. Men i går var det flere ting jeg kjøpte som var på tilbud og som jeg husket prisen på. Jeg handlet for nesten 2000,- og da jeg kom hjem kikket jeg gjennom kassalappen. Oppdager 3 varer som jeg positivt vet er feil og hvor jeg betalte for mye. Og hvem vet hvor mange av de andre varene som også var feilpriset? Nå var det ikke store beløpene det var snakk om, men for meg er det en prinsippiell sak. Står det store plakater at leverposteien koster kr. 10,- så blir det feil når man i etterkant oppdager at man har betalt kr. 11.40 for hver av de 5 boksene man kjøpte. Ut fra de få varene jeg klarte å se hva feil, betalte jeg ca 35,- for mye i forhold til prisene som var oppgitt i butikken. Ikke store beløpet, men jeg irriterer meg like fullt og føler meg litt lurt. Men samtidig såpass lite at jeg kvier meg for å dra tilbake og klage. Flere som har opplevd det samme? Anonym poster: 08e77cbc53eb6362b1daa15b300c552c Prisen i kassen er den reelle prisen, det er den som blir oppdatert raskest, før de ansatte rekker og bytte ut labels. Så om prisen som varen går inn på i kassen er 16 og "label" prislappen viser 15 er det altså 16 varen koster nå. Jobber i butikk og prisene endres fort og uten forvarsel. Det er nesten umulig å klare å følge med på om label prisen har steget, da må man nesten ha en mann som går å sjekker over 1000 labes i hver dag! Har aldri brydd meg om dette selv, ikke før jeg begynte å jobbe i butikk. Har alltid regnet med at det er prisen i kassen som er rett. Men det morsomste er jo om det går andre veien om prisen i kassen har gått ned, og label lappen viser en høyere pris, da er det svært få kunder som sier ifra Godt jeg ikke går ut med hvem jeg er, men noen ganger er jeg så DRITT lei kunder som blir irritert for alt. Hadde det ikke vært for de jeg elsker kollegene mine og arbeidsmiljøet samt jeg elsker å jobbe med varer, og det som har med butikk arbeid å gjøre, hadde jeg ikke taklet. Det er så mye dritt å få blandt kunder, at det er ikke til å tro. Idag blir jeg skjelt ut fordi kunden påstår at tilbuds vare ikke var trekt ifra, hadde så vidt rukket å se på kviteringen før hun brøler!! ut "HVORFOR SLÅR DU DEN INN PÅ FULLPRIS NÅR DET ER TILBUD???!!!!" meg "hvis du ser rett under så står det at den er trekt fra." kunden "åååh, ja, javell, det var ikke lett å se du, dere burde gjøre det tydligere!!!" Hvordan kan det bli ere tydligere undrerer jeg da. Så vet du hva som irriterer meg, sinte kunder, som irriterer seg over alt. Vi er mennesker, IKKE maskiner men vi blir vell snart bytta ut, tenker jeg.
Merete76 Skrevet 27. februar 2013 #18 Skrevet 27. februar 2013 oplever ofte samme og sir fra hver gang, men merker at jeg syns det er litt pinligt, men jeg blir irritert og ofte køber jeg jo tre af en ting af den grund at de er på tilbud. Oplever dog aldrig at personalet behandler meg anderledes men smiler også altid sødt tror sgu snart de tenker der kommer hun der altid kjøper på tilbud.... men man skal huske det med at tilbudrabatten ofte kommer ind til slutt. 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #19 Skrevet 27. februar 2013 OG like ofte leser kunden feil prislapp (feks. lappen på produktet i hylla over o.l). Eller de har bare glimtet innom plakatene og dermed lest tilbudet på sin egen måte. Ta feks 3 for 2 påleggskampanjen hos Rema, gjelder alle skinker med- og uten krydder osv. Men IKKE den danske servelaten. Den regens som spekemat - og spekemat er ikke på kampanjen. Dette står det på plakaten. Anonym poster: af1f47e43fc9eda63afffe0c5c26bd62 2
Gjest RompeRusk Skrevet 27. februar 2013 #20 Skrevet 27. februar 2013 Føler jeg bør forsvare butikkene her litt :gjeiper: Flere ganger i uka får vi prislapper som vi må bytte ut, fysisk. Dette er ofte mange hundre prislapper. I tillegg til alle de dagligdagse oppgavene, som vi knappest får tid til å få gjort, må vi altså gå rundt i hele butikken for å bytte ut hundrevis av forbaskede prislapper.. Vi gjør så godt vi kan, men å komme og KJEFTE den i kassen huden full, hjelper faktisk ikke en dritt! HAR dere betalt mer, er det ALDRI noe problem å få tilbake pengene, 1 krone eller 100 kroner 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå