Gjest Kia Skrevet 27. februar 2013 #1 Skrevet 27. februar 2013 I løpet av neste måned vil forloveden til en nær venn av min samboer og meg flyttende til Norge. Hun kommer fra et sør-østasiatisk land og har aldri vært her tidligere (familien til kameraten vår er opprinnlig fra samme land). Dette vil jo bli en person vi trolig vil se mye til opp igjennom årene, og det er et stort skritt å flytte til et fremmed land, så vi vil gjerne at hun skal føle seg velkommen. Jeg lurte på å lage en liten velkomstpakke til henne, med litt forskjellige småting hun sikkert får bruk for når hun kommer hit. Tenkte på type lue, vanter, fuktighetskrem (mye tørrere luft i Norge om vinteren enn der hun kommer fra), Freia-sjokolade ("Et lite stykke Norge")... Har dere noen flere forslag til hva som kan være med i en sånn pakke? Også lurer jeg, er dette "teit"? Samboeren min syns det er litt for mye en jentegreie, mens en venninne av meg mener jeg kanskje blander meg for mye inn, vi har jo tross alt ikke truffet henne enda. Men tenker jo at jeg selv ville synes det var hyggelig om det var omvendt... Syns dere jeg bør jeg droppe hele idéen?
Gjest Skjæra Skrevet 27. februar 2013 #2 Skrevet 27. februar 2013 Jeg hadde satt skikkelig pris på det, så det syns jeg du skal gjøre! Snakker hun norsk? Om ikke så kunne du jo kanskje lagt ved en enkel "lær norsk" bok?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #3 Skrevet 27. februar 2013 Jeg syns det virker som en kjempe koselig ide =D Hun vil føle seg velkommen av deg =) Du kan jo spørre hva forloveren hennes tenker? Han kjenner jo denne damen godt og vet kanskje hvordan hun vil reagere:) Anonym poster: 4e38dbeda61fe27844c01c22ec490a6c
LittDiva Skrevet 27. februar 2013 #4 Skrevet 27. februar 2013 Kjempehyggelig ide! Og sjokolade , krem og varme ting( ullundertøy, sokker, votter , lue...for man garantert bruk for) tøfler? Telys? Kinobilletter? Sånn fylle på kort til f. Eks waynes coffee om dere bor i by? Dusj såpe med eksotisk duft?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå