Nusseli Skrevet 27. februar 2013 #1 Skrevet 27. februar 2013 Jeg veier 55kg, har en fettmasse på 21,1% og muskelmasse på 45% (tror jeg, husker ikke helt nå med muskelmassen?). Jeg trener ikke normalt men har begynnt nå og kanskje hatt tre treningsøker på litt mer 14dager når jeg tok denne testet. Dessuten har jeg fått barn og spiser akuratt hva jeg vill (masse mat, sjokolade osv) og tenker at dette er en bra pekepinn på at jeg har en kropp som kan kontrolleres... Denne testen sjokkerte meg vilt men gav meg håp om at den der "drømmekroppen" kan bli min. Jeg må bare inse det selv og trenger litt veiledning på veien dit. Kanskje jeg da kan slutte spise sjokolade annen hver dag også da :-) Hvis man er totalt utrent og føler seg VELDIG svak (den største svakgheten sitter i hodet), hvordan kan jeg på kortast muligest tid bli super fit? Hvilke treningstyper er best, hvor ofte, hva med mat da? Mitt mål er å stramme opp kroppen, få mindre armer og mage og bedre brystmuskler og rygg. Her er eksempel på hvordan jeg ønsker meg: Jeg har alltid vært fit på bein og rumpe men ALDRIG på mage og armar. Når jeg spenner mine armer er det nesten bare muskler og de er harde men de er så store og slappe uten at jeg spenner (tror jeg må ned ennå mer i fettprosent? Kanskje 15%?), eller er det umulig og få faste, smale armer?! Takk før hjelpen coacher! Håper på masse gode råd, vær "besserwisser" hvis dere vill, de fleste av dere kan dette MYE bedre enn meg!
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 27. februar 2013 #2 Skrevet 27. februar 2013 Dropp ideen om "på kortest mulig tid". De damene på bildene dine har ikke brukt 3 mnd på å bli slik. De har jobba hardt over lengre tid. Kanskje flere år. Jeg synes det sier seg selv at hvis du vil bli som damene på bildet så: -Slutt å spis godteri og drittmat NÅ. Du kan kanskje unne deg litt snop ved en skjelden anledning, men ikke like ofte som de som bare slanker seg litt. -Tren HARDT, løft tungt -Spis sunt -Tren kardio -Få hjelp av en PT Hvis du ikke er trent er det smart å starte rolig med få og korte økter. Du kommer ikke til å klare å trene 6 dager i uka i flere måneder hvis du er utrent, da går du på en smell. 1
Nusseli Skrevet 27. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2013 Dropp ideen om "på kortest mulig tid". De damene på bildene dine har ikke brukt 3 mnd på å bli slik. De har jobba hardt over lengre tid. Kanskje flere år. Jeg synes det sier seg selv at hvis du vil bli som damene på bildet så: -Slutt å spis godteri og drittmat NÅ. Du kan kanskje unne deg litt snop ved en skjelden anledning, men ikke like ofte som de som bare slanker seg litt. -Tren HARDT, løft tungt -Spis sunt -Tren kardio -Få hjelp av en PT Hvis du ikke er trent er det smart å starte rolig med få og korte økter. Du kommer ikke til å klare å trene 6 dager i uka i flere måneder hvis du er utrent, da går du på en smell. Men tror du att jag kan få en sådan kropp da? Är det möjligt? Naturligtvis så ska jag inte äta mer choklad och generellt sätt så är jag inte så jätte glad i väldigt fet mat så matmässigt är det nog bara mängden jag hade behövt och minska lite.. Men å andra sidan om jag börjar träna ordentligt så behöver jag ju mer mat. Kardio är intervall träning på löpbandet? Jag vill gärna ha ett mål att sträva efter som jag kan nå om 3 månader (ska varken dricka alkohol eller äta godis under de här tre månaderna), gör detta som ett test med för och efter bilder. Vill kunna motivera mig själv och folk runt mig genom att visa att det går att få den kroppen man önskar. Mitt problem är att jag tröttnar väldigt fort, jag ser ju inte fet ut så då "nöjer" jag mig med att vara "näst bäst" i hur jag vill se ut. Det är enklare än att försöka utan att få snabba resultat.
Gjest Skjæra Skrevet 27. februar 2013 #4 Skrevet 27. februar 2013 (endret) Klart du kan få en sån kropp! De aller fleste kan jo bli trente hvis de bare går inn for det Du burde gå inn på http://forum.fitness...bloggen.no Der kan du spørre om alt du lurer på av kosthold og trening, og de som svarer er flinke som regel. Edit: Jeg kom på at jeg lastet ned denne videoen for en ukes tid siden! Den skulle vist være nesten magi Hvor bra den er vet jeg ikke, men jeg tenkte jeg skulle prøve den i alle fall. http://www.amazon.com/Jillian-Michaels-30-Day-Shred/dp/B00127RAJY Endret 27. februar 2013 av Skjæra 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #5 Skrevet 27. februar 2013 Alle kan få en slik kropp, men det krever et helvetes arbeid. Hvis du skal ha en slik kropp vil det bli hobbyen din. Anonym poster: bbe4893dde981190a1663d4547465315
Løvetanten Skrevet 27. februar 2013 #6 Skrevet 27. februar 2013 (endret) Det viktigste er ikke kardioen, men kostholdet og styrketreningen. Sistnevnte må være skikkelig- ikke noe fising med rosa 2-kilos damemanualer. Tren et fullkroppsprogram 2-3 ganger i uka, øk vekten sånn at du gradvis løfter tyngre og tyngre. Eks: Den gang jeg begynte med styrke så klarte jeg 10 kilo i benkpress. Jeg var en reke! Men i treningsdagboka ser jeg at det tok meg bare 6 uker fra å løfte 10 kilo til 22,5 kilo. Jeg la på vekt straks jeg klarte 3*8 reps. Kutt ut alt av raske karbohydrater. Hvordan du gjør det finner du på nett eller i bøker. Fedons opplegg er ganske "norsk" i og med at han tillater større karbomengder enn andre lavkarbokosthold. Men som sagt; du trenger ikke kardio for å bli fit. Du trenger muskler og et godt kosthold. Endret 27. februar 2013 av Løvetanten
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #7 Skrevet 27. februar 2013 Bare en liten opplysning: 21 i fettprosent regnes ikke for å være veldig mye, altså. Det er normalt. 15 % regnes som lite, de aller færreste kvinner har så lav fettprosent. Anonym poster: 7dd9554b60eb060439497925a869183f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå