AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #1 Skrevet 26. februar 2013 Heisann! Jente, 24, 71 kilo, 160 høy. Jeg begynte å endre livsstil for 5 uker siden, har gått ned 4 kilo på vekta, men ingenting er forandret på kroppen. Hovedmålet er å gå ned i fett først og gjøre mer styrke etter hvert. Jeg syntes det er rart at det ikke har blitt en større forandring etter over en måned med slike forandringer. Jeg har sittet stille i 2 år og lagt på meg 10 kilo, småspist godteri etter jobb og til kvelds... Nå er det helt mottsatt og syntes det derfor er rart at jeg ikke har blitt litt smalere... Jeg skal selvfølgelig fortsette med det jeg gjør nå, men tar det virkelig 2-3 måneder før jeg kan se en liten forandring? Eller er det en liten kneik jeg må over nå før jeg mister fettet...? Jeg spiser veldig sunt nå og trives virkelig med det..Her er noe av det jeg spiser. Jeg prøver å komme opp i 1500 kcal om dagen. I følge en kalkulator ska jeg ha i meg 2100 ca for å holde vekta. Nå ska den ned. Noe av dette kan være frokost: Grove knekkebrød, av og til grovt brød, lakspålegg, skinke/kalkun/kylling pålegg, 1-2 egg hver dag, litt melk, makrell i tomat, mager gulost, lett smørost, fiberrik frokostblanding, appelsin juice, vann, grønn te. Mellommåltid kan være noe av dette. Neve av alle type bær, alle typer frukt. Gulrot..litt nøtter Lunsj blir noe av det samme som frokost, føler det blir mye å spise to middager om dagen... kan også være: Alle typer bær sammen med fettfri (0%) yoghurt, kesam, knekkebrød med pålegg.. Mellommåltid igjen.. Middager kan være så mangt: Kyllingfilet/kalkunfilet/laks/biff med tilbehør som kan være: fiberris, fullkornspasta, wokede grønnsaker. Hjemmelaget hamburger av karbonadedeig, kjøttboller av karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig osv. Grove pannekaker, ja, litt forskjellig. Kvelds blir det samme som frokost. Drikker mye vann, litt juice og grønn te hver dag. TRENING: Jeg varierer mellom 1 times hurtig gåtur HVER dag, hvor jeg brenner ca. 600-800 kcal (har pulsklokke). Eller/og styrke annen hver dag. Hva mer kan jeg gjøre?? Anonym poster: 0b18d783a0dbd4bf9294a9f940a21755
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #2 Skrevet 26. februar 2013 Vær tålmodig. Du har jo til og med gått ned en del! Jeg ser ikke +/- 5 kg på meg selv i det hele tatt. Du er nødt til å ha et lengre perspektiv enn 1 måned. Dette er jo forhåpentligvis en varig endring, og det tar litt tid før kroppen justerer seg deretter. Hvis du fortsetter slik kommer du garantert til å se endringer når sommeren popper frem. Anonym poster: afab9a47d71f1ee61f663f0b0212cab7
Gjest *Maja* Skrevet 27. februar 2013 #3 Skrevet 27. februar 2013 5 uker er ingenting. Det tar tid å kvitte seg med fett, det trylles ikke bare bort etter kort tid fordi en spiser sunt noen uker. Du må tenke på dette som en livsstilsendring, ikke en slankekur. Med tiden vil du sakte, men sikkert gå ned og det vil bli lettere å holde seg der fordi en spiser fornuftig og sunn mat som en skal kunne leve på resten av livet. Fortsett å trene kardio/styrke og ha en aktiv livsstil så vil dette gå av seg selv.
PecanPie Skrevet 27. februar 2013 #4 Skrevet 27. februar 2013 Bruk målebånd! Jeg er helt i startfasen av en livsstilsendring. I løpet av de siste ukene har jeg gått ned mellom 3 og 4 kg. Det er ikke noe jeg kan se i speilet akkurat, men målenåndet viser blant annet -4,5 cm rundt midjen. I tillegg vil hodet ditt ha sitt "gamle jeg" liggende i minnet, så etterhvert kan man oppleve at man ikke ser det man faktisk ser i speilet. 1
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 27. februar 2013 #5 Skrevet 27. februar 2013 (endret) Ting tar tid. Heldigvis kommer resultatene raskere når du spiser/trener målrettet slik som du, så du må bare holde ut. 5 uker er ikke allverdens. Her er jo tilfellet at du skal endre livsstilen din, og dermed fortsette å leve sånn resten av livet. Da må du for det første ha et opplegg du ikke blir sliten/irritert av, og for det andre ha tålmodighet Endret 27. februar 2013 av Kevlarsjäl
Gjest made4u Skrevet 27. februar 2013 #6 Skrevet 27. februar 2013 Ingen krise, er dem som har tatt av mer enn 20 kilo uten at de ser nevneverdige forskjeller, dog er det dem som får plutselige aha-opplevelser når de f.eks. får se nye bilder av seg selv eller gjør en for dem kjent oppgave som å gå i en motbakke dem måtte gispe etter luft i tidligere men som de nå flyr rett opp etc. Normalt at mange ikke selv ser til dels godt større forandringer enn den du har opplevd.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #7 Skrevet 27. februar 2013 TS her. Tusen takk for svar. Jeg trengte kanskje bare noen som sa det jeg kanskje er litt dårlig på. Jeg må tydeligvis ha tålmodighet Jeg skal selvfølgelig fortsette som jeg gjør og bare stå på videre! Dette skal jeg klare. Jeg har gått ned noen få cm rundt hofter og midje, men jeg håper det blir mer etter hvert Takk for støtten! Anonym poster: 5c6062e1648ea199ad7a0a92f6164500
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå