AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #1 Skrevet 26. februar 2013 Jeg har bestilt et par sko fra en utenlandsk nettbutikk og det viser seg at de har klart å sende feil størrelse. Det står riktig nummer på esken, men det ligger noe annet oppi. Jeg har kontaktet dem, og kan sende varen tilbake og få igjen pengene. Greit nok, men så er det jo dette med toll og avgifter. Jeg har betalt en del for å hente ut feil vare. Hva slags rettigheter har man da? Jeg vil egentlig ikke ha pengene tilbake, jeg vil ha skoene. Den modellen er nå utsolgt, men de har et lignende par som er litt dyrere. Jeg har foreslått at jeg betaler mellomlegget, og at de merker pakken med det jeg faktisk har betalt som mellomlegg, som er under 200 kr. Slik at jeg slipper dobbelt opp med toll for å få et par sko som faktisk passer. Men da henviste de bare til generell regler om VAT and taxes. Jeg blir litt irritert, for det er faktisk de som har gjort en feil. Hva tenker dere? Anonym poster: 77dbcc024857f9cc4d687b1b0874d217
Gjest TrickyA Skrevet 26. februar 2013 #2 Skrevet 26. februar 2013 Hva sier policyen deres da? Det er jo egentlig latterlig at du skal ende opp å betale mer for en feil de har gjort. Dekker de returporto da? Her ville jeg diskutert med dem til man kom frem til en mer rettferdig deal. Det er imidlertid ikke toll på sko, men derimot mva. Nysgjerrig på hvilken nettbutikk det er snakk om?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #3 Skrevet 26. februar 2013 Takk for svar. Det er Asos. De skulle dekke returporto om jeg sendte kvittering på det. Den generelle policyen deres er at kunden selv er ansvarlig for utgifter ved VAT and taxes. Det er greit, jeg har betalt det flere ganger. Men det er surt når de har gjort en feil. Jeg har hørt noe om at det er mulig å få tilbake moms og toll, om man returnerer noe. Men jeg er usikker på om det er hele beløpet, posten tar jo også en fortollingsavgift, og det blir merarbeid for min del. Det skulle jeg selvfølgelig ha gjort om jeg hadde bestilt feil størrelse, og derfor måtte returnere varen. Men her har jo Asos gjort feilen og da synes jeg de bør anstrenge seg litt mer for å fikse det. Ikke bare det selvfølgelige minimum det er å betale tilbake varens verdi og porto. Anonym poster: ed7b431056dc4499653d3370326f6eff
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #4 Skrevet 27. februar 2013 Du får toll og moms refundert ved retur hvis du søker om det. http://www.toll.no/templates_TAD/GuideArticle.aspx?id=194477 Anonym poster: 63a000c857fc45347486d7074ef52fbf
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #5 Skrevet 27. februar 2013 Og ja, de burde anstrenge seg mer. Enig der. Anonym poster: 63a000c857fc45347486d7074ef52fbf
G.Olsen Skrevet 27. februar 2013 #6 Skrevet 27. februar 2013 de fleste utenlandske online nettbutikker har som minimum 14 dages full returrett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå