Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går igjennom lista med utstyr og lurer litt på dette med sprinkelbeskytter. Mener å ha lest at det ikke er anbefalt pga lite luftgjennomstrømning og fare for krybbedød.

Hva mener dere? Er det trygt? bruker dere sprinkelbeskytter?

Anonym poster: 0ee2e6d60fac56ae24543354ee141e73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du lest denne tråden?

For oss har det vært et must, slitsomt å "redde" armer og bein som stikker ut og står i bend mot sprinklene. Sønnen vår liker også å mose hodet så langt oppi hjørnet som mulig, da er det koseligere å stange i noe mykt enn i harde tresprinkler.

Gjest Clafoutis
Skrevet

Vi bruker sprinkelbeskytter, og synes det høres veldig usannsynlig ut at dette skal øke risikoen for krybbedød. Senga er jo bredere, og dermed mer åpen, enn vogna, for ikke å snakke om hvor "lukket" vogna blir når man tar opp kalesjen.

Så hvis det var noe hold i det du skriver her, måtte jo de fleste krybbedødsfall skje i vogn. Men slik er det da ikke, såvidt meg bekjent?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke tenkt over det jeg, jeg har sprinkelbeskytte- men når du sier det så har jeg en som har en glippe. Den når ikke heeeelt rundt senga. Men jeg må bruke nattpose, som jeg fester fast også. Tuppeline her åler seg oppover, og drar beskytter over hodet og virrer der:/ følte det var litt skummelt...

Skrevet

Har du lest denne tråden?

For oss har det vært et must, slitsomt å "redde" armer og bein som stikker ut og står i bend mot sprinklene. Sønnen vår liker også å mose hodet så langt oppi hjørnet som mulig, da er det koseligere å stange i noe mykt enn i harde tresprinkler.

Den tråden har jeg ikke lagt merke til, takk for tips! :)

Vi bruker sprinkelbeskytter, og synes det høres veldig usannsynlig ut at dette skal øke risikoen for krybbedød. Senga er jo bredere, og dermed mer åpen, enn vogna, for ikke å snakke om hvor "lukket" vogna blir når man tar opp kalesjen.

Så hvis det var noe hold i det du skriver her, måtte jo de fleste krybbedødsfall skje i vogn. Men slik er det da ikke, såvidt meg bekjent?

Nei, jeg vet ikke jeg. mener jeg leste om det for en stund siden og en jeg kjenner (som bor i USA) måtte ta av sprinkelbeskytteren og skifte til en som var masse hull i før babyen skulle begynne å bruke sprinkelsenga fordi en helst ikke skulle bruke vanlige sprinkelbeskyttere. Så jeg ble litt usikker om det var vanlig å bruke eller om jeg skulle stryke det av lista :vetikke:

Blir jo litt annerledes i vogn (om man er ute) For da kommer det alltid litt trekk i vogna, spesielt i bevegelse, men skjønner hva du mener :)

Skrevet (endret)

Men det kommer jo mye luft inn i senga selv om man har på beskytter? Man har jo ikke noe over senga.. her er det ikke alternativ å ikke bruke det, hun ligger ofte på tvers på morgenen og sparker hardt i sprinklene.

Endret av Orchideae
Skrevet

Det måtte være i USA ja! ;) Jeg kan ikke begripe hvordan det skal bli tett og klamt i ei sprinkelseng pga sprinkelbeskytter.

Skrevet

Vært avhengig av den hele veien. Prøvde uten en stund, smokkene falt på gulvet, hun dunka seg i sprinklene og våkna og bena hang utfor.

Skrevet

Det måtte være i USA ja! ;) Jeg kan ikke begripe hvordan det skal bli tett og klamt i ei sprinkelseng pga sprinkelbeskytter.

Jeg kom over dette her om dagen på norsk side, vet ikke hva kildene der var.

Hvis man tar et søk på google springelmadrass +krybbedød så får man treff flere steder iallefall.

Det stod at det er mengden Co2 som utgjør forskjellen, ved at man lukker isolerer mer og det er høye vegger. I tillegg stod det at man ikke bør ha madrassen rundt alle veggene. Kanskje derfor det er annerledes enn med vognen, der høyden ikke er et problem?

Uansett, jeg er ingen ekspert men da jeg leste dette begynte jeg å lure på hva vi skal gjøre selv.

Det blir nok mye synsing uansett.

Anonym poster: 83db1e8cd3df05c100badeb2cb8c594e

Skrevet

Jeg syns det er veldig greit. Ville hatt det.

Skrevet

Jeg kom over dette her om dagen på norsk side, vet ikke hva kildene der var.

Hvis man tar et søk på google springelmadrass +krybbedød så får man treff flere steder iallefall.

Det stod at det er mengden Co2 som utgjør forskjellen, ved at man lukker isolerer mer og det er høye vegger. I tillegg stod det at man ikke bør ha madrassen rundt alle veggene. Kanskje derfor det er annerledes enn med vognen, der høyden ikke er et problem?

Uansett, jeg er ingen ekspert men da jeg leste dette begynte jeg å lure på hva vi skal gjøre selv.

Det blir nok mye synsing uansett.

Anonym poster: 83db1e8cd3df05c100badeb2cb8c594e

Det er det jeg og har lest/hørt. Blir så usikker.. Men lurer på å kjøpe en som ikke dekker hele...

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...