Gå til innhold

Han gir komplimenter - jeg blir skremt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en gutt, og vi har møttes noen ganger, sender litt meldinger ogsånt. Han er utadvendt, men kan også være litt sjenert og nervøs noen ganger. Liker han veldig godt, og tar meg i å gå å vente litt på meldinger og blir glad når han skriver.

Han er ganske raus med komplimentene, har sagt ting som at jeg har fine øyne, at jeg er den morsomste han har møtt, osv osv.

Han hinter ofte til ting over sms, kaller meg søt. Nå skal vi møtes og når jeg spør hva vi skal så sier han at det er det samme, så lenge han får kysse meg.

Og jeg reagerer med å bli litt skremt? tror jeg? Vet ikke om det er jeg som er dårlig til å ta imot komplimenter eller hva det er.. men synes det blir litt mye, tror liksom ikke helt på det når han sier så mye, føler vel at han bare sier det. Og hvis han sier så mye til meg, gjør han det med alle? Blir liksom ikke så spesielt lenger. Vi kjenner hverandre ikke såå godt enda heller.

Vet ikke helt om jeg skal tolke det som at han bare liker meg godt og bli smigret eller at han sier alt dette fordi han er desperat eller bare vil ha meg i seng.

Noen som kjenner seg igjen? jeg som overreagerer?

Anonym poster: 06c371f44fc96dcfe58a14a998d8c63c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir veldig skeptisk om komplimentene kastes til meg i hytt og pine. Da foretrekker jeg et kompliment innimellom, da virker det mer ektefølt i alle fall.

Dessuten får jeg dårlige assosiasjoner til gutter/menn som overøser en med komplimenter. De er som regel noen Casanovaer.. Men det er min erfaring, og trenger for all del ikke være sånn i hvert tilfelle!

• Liker 1
Skrevet

Han virker bare ikke som noen casanova (vet at de også kan komme i forkledning) han er mer stille og rolig, og ganske moden.

Tror jeg blir veldig usikker fordi jeg ikke helt klarer å tolke hva han vil med det. Tenker liksom alltid at det ligger en baktanke. Jeg selv gir jo komplimenter, men kun en gang i blandt og hvis det er noe jeg mener.

Er det hans måte å flørte på?

Anonym poster: c449469d2d4b59e7787dba05331c8aaf

Skrevet

eller hans måte å skjule usikkerhet og virke som han vet hva han driver med?

- TS

Skrevet

nå må jeg legge til at det ikke er komplimenter i annenhver setning. Men at det kommer et kompliment eller hint til romantikk i nesten alle samtaler vi har på face eller tekstmelding.

- Ts

Skrevet

Han kan jo også være en person som er veldig romantisk og som hele tiden vil gi bekreftelser fordi han kanskje trenger det selv også. Eller så kan han være veldig forelsket i forelskelsen Er man det så tror man jo at man har møtt den rette fra første stund, men da hadde han nok snakket om fremtiden deres allerede også.

Ta til deg komplimentene men ta også tiden til hjelp, for hvis han ikke kjenner deg godt kan han jo ikke vite om du er så fantastisk som han skal ha det til. Utseende er en ting men deg som person må han jo bli kjent med.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en person som kaster rundt meg med komplimenter om jeg faktisk forelsker meg (som ikke er ofte). Og da bombaderer jeg ned stakkaren med lovord. Det handler vel om at vi er flinke til å uttrykke begeistring og kjærlighet for hverandre innad i familien min, og dette er noe jeg har tatt med meg derfra. Særlig pappa har alltid vist sin kjærlighet for mamma, og for oss barna - og for meg blir det naturlig å uttrykke det samme for de menneskene som faktisk får meg til å føle ting.

Og jeg er ingen "player" (om man kan si det om jenter). Men jeg skjønner at en mann jeg faller for kan lure på om jeg mener alt jeg sier. Og det gjør jeg virkelig.

På en annen side - jeg kan holde på med en mann i flere måneder uten å forelske meg, og da sier jeg heller ikke masse fine ting (mer frekke ting og spøker mye). Hadde mannen sett meg forelsket hadde han tatt meg for å være en annen jente.

Skrevet

Tror nok at han liker deg, men ikke vet hvordan han skal vise det. Så da gjør man det man tror jenter liker, selv om det kan bli litt krampeaktig. Så legg merke til hva han gjør og ikke hva han sier. Hvis han liker å være rundt deg og tar deg inn i sitt liv, samt at han er veldig interressert i ditt liv så er det bare å la ting utvikle seg. At han er nervøs og anspent rundt deg er et godt tegn, det betyr ikke at han er nervøs og anspent ellers i livet.

• Liker 1
Skrevet

Tror nok at han liker deg, men ikke vet hvordan han skal vise det. Så da gjør man det man tror jenter liker, selv om det kan bli litt krampeaktig. Så legg merke til hva han gjør og ikke hva han sier. Hvis han liker å være rundt deg og tar deg inn i sitt liv, samt at han er veldig interressert i ditt liv så er det bare å la ting utvikle seg. At han er nervøs og anspent rundt deg er et godt tegn, det betyr ikke at han er nervøs og anspent ellers i livet.

Tror du har veldig rett i det du skriver. Han har på et tidspunkt sagt han ønsker å ta det rolig, bli kjent osv, dette er nok i hovedsak pga at dette er første gang han dater ordentlig etter et brudd for en god stund siden, han virker heller ikke som typen som dater i hytt og pine, og jeg tror nok han velger å ta dette rolig fordi han kanskje kan se at dette kan bli noe seriøst på lenger sikt. Han gir vel disse litt keitete komplimentene for å vise at han er interessert til tross for at han vil ta det rolig.

Så jeg får vel bare se gjennom fingrene på det, og bli bedre kjent med han:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...