AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #1 Skrevet 26. februar 2013 Hvordan holder dere sminken fin hele dagen? Jeg dusjer ofte etter at jeg har kommet hjem fra jobb, og noe av sminken går jo bort da. I tillegg tar jeg kanskje en middagslur før jeg skal ut igjen. Har ikke alltid tid til å sminke meg på nytt etter dette. Hvordan løser dere dette? Er det en god primer som gjelder, eller sminker dere dere rett og slett på nytt? Anonym poster: 275d174773ab03956ca5575707bae39a
Athene Skrevet 26. februar 2013 #2 Skrevet 26. februar 2013 Hvis jeg dusjer eller tar en lur sminker jeg meg alltid på nytt. Men ofte går dagene i ett. Med aktiviteter rett etter lange arbeidsdager. For meg er en god fuktighetskrem+ primer som grunnlag helt avgjørende. Både ansiktsprimer og øyelokksprimer. Da ser sminken like fin ut i timesvis.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #3 Skrevet 27. februar 2013 Det kommer an på. Jeg tar en titt i speilet ut på dagen, noen dager synes jeg sminken holder godt og andre ganger er det behov for en liten touch up. Stikkordet er som regel touch up. Så kommer det vel helt an på hvor mye sminket man er også, jeg bruker sjeldent så ekstremt mye tid på øyeskygge til hverdags f.eks. Bruker foundation, men ikke primer. Mascara, kajal og øyebrynspenn. Noe har siikkert blitt litt mindre perfekt enn det var på morgenen, men så blir det jo mørkt i takt med at sminken forandrer seg Men hvis dusjinga og luren på sofaen er hovedgrunnen til at sminken forsvinner, hvorfor ikke forandre litt på rutinene? Ikke dusja da f.eks? Anonym poster: 72a68ed783c587db95f51c7e9fa24818 1
Gjest Tigress Skrevet 27. februar 2013 #4 Skrevet 27. februar 2013 Ehm, når du dusjer etter jobb, fjernar du ikkje sminken då? Du kan vel strengt teke ikkje vente ta sminken skal halde seg gjennom ein dusj, vel?? Så svaret frå meg er at: sminken min held seg heile dagen fordi eg ikkje dusjar han vekk!
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2013 #5 Skrevet 27. februar 2013 Ehm, når du dusjer etter jobb, fjernar du ikkje sminken då? Du kan vel strengt teke ikkje vente ta sminken skal halde seg gjennom ein dusj, vel?? Så svaret frå meg er at: sminken min held seg heile dagen fordi eg ikkje dusjar han vekk! Jævla bra sagt.
Gjest Bond Skrevet 27. februar 2013 #6 Skrevet 27. februar 2013 Primer er det som hjelper for min del, og merker at sminken holder seg ganske greit fra morgen og utover kvelden om jeg ikke driver med dusjing eller andre veldig heftige aktiviteter (trening og sånt). Er ofte jeg har måttet ha lange dager der man har jobb hele dagen + jobbmiddag etterpå, og merker at primer virkelig gjør forskjell for øyensminke, og merker stor forskjell mellom mascaraene og liner også. Så gode produkter er viktige så vidt jeg har merket. Bruker løs pudder og der må jeg nok fikse litt om jeg skal noen steder etter jobb, samme gjelder rouge (kanskje også fordi jeg er bort i ansiktet en god del i løpet av dagen - bare uvaner når jeg sitter og tenker/leser/osv)
Lykkelitenen Skrevet 27. februar 2013 #7 Skrevet 27. februar 2013 Primer, pudder og finishing spray er stikkordene. Primer først, litt pudder til å sette ansiktsproduktene med (her finnes mange typer som ikke gjør deg matt eller blir kakete) og så en finishingspray til slutt.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #8 Skrevet 27. februar 2013 Jævla bra sagt. Jeg gjors jo ikke på å dusje ansiktet når jeg dusjer, men det kommer jo alltid bittelitt vann nedover øyenbrynene og kanskje øynene. Tenkte at kanskje en god primer kunne gjøre at det satt bedre, da. TS Anonym poster: 275d174773ab03956ca5575707bae39a
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #9 Skrevet 27. februar 2013 Primer, pudder og finishing spray er stikkordene. Primer først, litt pudder til å sette ansiktsproduktene med (her finnes mange typer som ikke gjør deg matt eller blir kakete) og så en finishingspray til slutt. Kan du anbefale et godt pudder som gjør at foundationen ikke blir kakete? Hvilken finishingspray bruker du? Anonym poster: 275d174773ab03956ca5575707bae39a
Gjest Blomst83 Skrevet 27. februar 2013 #10 Skrevet 27. februar 2013 Art deco sin øyenskygge base er vannfast
Gjest .-L-. Skrevet 27. februar 2013 #11 Skrevet 27. februar 2013 (endret) Dynker trynet ned i sminke boksen Litt for overtrøtt.. Endret 27. februar 2013 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #12 Skrevet 27. februar 2013 Jeg gjors jo ikke på å dusje ansiktet når jeg dusjer, men det kommer jo alltid bittelitt vann nedover øyenbrynene og kanskje øynene. Tenkte at kanskje en god primer kunne gjøre at det satt bedre, da. TS Anonym poster: 275d174773ab03956ca5575707bae39a Det er dessverre ikke så mye du kan gjøre når du både dusjer og sover, men en god primer vil gjøre at det holder seg bedre. Dessverre må du nok se deg nødt til å stå opp 2 minutter tidligere etter luren for å touche opp om du vil det skal holde seg hele dagen. Men det tar alltid raskere tid å touche up enn å sminke seg, så det går fort. Nå er det sjeldent jeg dusjer uten å fjerne sminke først, men jeg har faktisk kjøpt meg en slik Jeg har dratt en del i den for å forsøke å utvide den mest mulig og da går det akkurat når jeg har den på det ytterste hakket. Har bare brukt den et par ganger og den satt noe stramt, men jeg har tenkt å dra enda mer i den. Men poenget er at da slipper du at vannet renner ned i ansiktet Anonym poster: e28702035d694ffa3d5fd456c42af7ad
Wonders Skrevet 28. februar 2013 #13 Skrevet 28. februar 2013 Ikke ta deg selv i ansiktet igjennom dagen. Når du legger deg ned, ikke gni deg ned i puta. Sov på ryggen pent og pyntelig. Samme regler om du er på fly og det er mange timer til du er fremme. Jeg har alltid med pudder når jeg blir litt fet i t-sonen. Og til å ta vekk om det er noe dryss fra vippene. Og leppegloss. Min beste lippgloss er H&M kr 10 ! og kompaktpudderet er enten fra Chanel eller Clinique, alltid med svamp.
Lykkelitenen Skrevet 28. februar 2013 #14 Skrevet 28. februar 2013 Kan du anbefale et godt pudder som gjør at foundationen ikke blir kakete? Hvilken finishingspray bruker du? Anonym poster: 275d174773ab03956ca5575707bae39a Akkurat nå bruker jeg Loreal sitt "bb" pudder som finishing og er fornøyd med dette. Lett i konsistensen og setter sminken, uten å bli veldig matt eller tørt. Du kommer også langt med lite av dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå