AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #1 Skrevet 26. februar 2013 Hei! Jeg har et lite, barnslig sjalusi-fremkallende problem på facebook for tida. Greia er at det er en god venninne av typen min som etter min mening er litt for "aktiv" på hans profil.. Hun er veldig raskt ute med å kommentere og respondere på ting han legger ut, og jeg blir rett og slett litt lei av å se navnet hennes overalt hver gang jeg er innom profilen hans. Det som plager meg litt ekstra, er at hun alltid har trykket like eller kommentert på nøyaktig de samme bildene/linkene/statusene som jeg har lyst til å gi respons på, noen ganger virker det som om vi tenker helt likt! Ofte gjelder jo dette bilder hvor typen min ser ekstra bra ut, og jeg mister liksom helt lysten til kommentere hvis hun allerede har "vært der" og gitt han et komplement. Vet at dette "førstemann"-prinsippet er fryktelig barnslig, er det noen andre som kan kjenne seg igjen i noe sånt? Kan legge til at jeg har vært veldig sjalu på denne venninna tidligere, da kjæresten min ble kjent med henne da han var på utveksling og jeg og han var i et avstandsforhold. Hun er svært pen, og etter min mening hang han litt for mye med henne mens han var borte. Tenkte at jeg skulle bli kvitt denne sjalusien da han kom hjem igjen, men hun er jo fortsatt like mye "til stede" på fjesboka. Har nevnt for typen at dette plager meg, og da sa han bare "herregud, nå er du barnslig". (Noe jeg selvfølgelig skjønner at jeg er.. ) Klarer bare ikke å la være å bli irritert pga. dette! Jeg vil jo gjerne også gi han positiv feedback på face, men det er ikke noe gøy når jeg bestandig er jente nr. 2 som gir han et komplement. Ut i fra profilen hans, så skulle man nesten tro at det var hun andre som var kjæresten hans! Noen andre som har/ har hatt det slik? Ville dere reagert som meg? Tips og råd til å unngå å irritere seg slik? Anonym poster: a72725a9ce358f519851cb7848aefef0
Gjest Hjordis Skrevet 26. februar 2013 #2 Skrevet 26. februar 2013 Hva med tanken at mens hun henger på face kan du faktisk være sammen med han in flesh. Første dame da gitt.
Gjest Anonym Skrevet 26. februar 2013 #3 Skrevet 26. februar 2013 En av grunnene til at jeg synes fb er noe herk. Fb kan ødelegge forhold, alle skal ha kontakt med ekser, venninner/venner i alle retninger, null grenser i samfunnet lenger... Det eneste man må sørge for, er å få seg en kjæreste som har RYGGRAD! De fleste har ikke det idag, de chatter, flirter med alt og alle, folk er så syyykt oppmerksomhetskåte at jeg blir KVALM!!! Godkveld fra ei som IKKE er på facebook , og håper å finne en type som heller ikke er der!
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2013 #4 Skrevet 26. februar 2013 Jeg hadde det slik tidligere. Var faktisk flere damer som holdt på sånn, det som var ekstra irriterende var tanken på at de faktisk hadde ligget med ham før jeg kom inn i bildet. Spesielt hun ene var ille. Hun lika alt han la ut, og skrev "intern-humor"meldinger på veggen hans. Når han hadde bursdag, virket det som om hun satt klar klokka tolv, for sekunder etter klokka hadde passert, lå det gratulasjonsklemmer og hjerter og diverse ute på veggen hans. Var umulig å være tidligere ute enn henne. Hun sendte også mye meldinger med ham, og inviterte ham med på konserter (uten å invitere med meg, selvsagt...) Jeg ble drittlei av det. Etter et par år, så gadd jeg rett og slett ikke mer, og han sletta hele kjerringa fra face, og kutta kontakten med henne. Og bare for å ha nevnt det, vi er godt voksne, faktisk i slutten av tredveårene.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #5 Skrevet 26. februar 2013 En av grunnene til at jeg synes fb er noe herk. Fb kan ødelegge forhold, alle skal ha kontakt med ekser, venninner/venner i alle retninger, null grenser i samfunnet lenger... Det eneste man må sørge for, er å få seg en kjæreste som har RYGGRAD! De fleste har ikke det idag, de chatter, flirter med alt og alle, folk er så syyykt oppmerksomhetskåte at jeg blir KVALM!!! Godkveld fra ei som IKKE er på facebook , og håper å finne en type som heller ikke er der! Endelig noen med samme syn som meg! Anonym poster: c89e9da541658c84f3dbe29859e5cef4 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #6 Skrevet 26. februar 2013 Jeg må si jeg priser meg lykkelig over at verken jeg eller typen er aktive på facebook. Tror den forrige statusen hans var fra 2011 Jeg poster litt oftere (typ annenhver måned), men om politikk vel og merke da jeg har vært politisk aktiv en god stund og det er valgkamp i år. Jeg er i slutten av tenårene og han er i tyveårene. Anonym poster: 1664e8c78d435814a9914eceb6ecb67e
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2013 #7 Skrevet 26. februar 2013 Jeg tror at det er mange som føler det samme som deg. Tror også at det kan være lurt å ta en prat om hva en synes er greit og ikke , sånn at man vet hvor den andre står. Viktig og også ikke henge seg opp i for mye av det som skjer på FB, selv om det ikke er så lett bestandig da Si til deg selv at det er du som er kjæresten hans og han valgte da deg , ikke sant? Så får hun andre jenta bare komentere seg blå Han som jeg er i forhold med har mange av sine ekser der og en av sine eks samboer på FB. Det er ikke mye komentarer og sånt som jeg har sett. OG jeg tenker at det er meg han er sammen med og glad i nå. Men hadde det blitt mye komentarer fra han på deres side og mailer fram og til bake i det skjulte, ja da hadde det ikke vært greit .
Gjest O___o Skrevet 26. februar 2013 #8 Skrevet 26. februar 2013 En av grunnene til at jeg synes fb er noe herk. Fb kan ødelegge forhold, alle skal ha kontakt med ekser, venninner/venner i alle retninger, null grenser i samfunnet lenger... Det eneste man må sørge for, er å få seg en kjæreste som har RYGGRAD! De fleste har ikke det idag, de chatter, flirter med alt og alle, folk er så syyykt oppmerksomhetskåte at jeg blir KVALM!!! Godkveld fra ei som IKKE er på facebook , og håper å finne en type som heller ikke er der! Ja, fordi det er Facebook sin skyld at folk er utro. JÆVLA Facebook altså. 2
vinterspeil Skrevet 27. februar 2013 #9 Skrevet 27. februar 2013 Jeg ville misslikt det like mye som deg TS! Mulig det er å være hysterisk sjalu, dramaqueen eller hva, men jeg hadde ikke likt at noen annen dame "sugde" seg på typen min. Hvordan ville han reagert om det var motsatt? Hadde vært morsomt å sett 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #10 Skrevet 27. februar 2013 Hun som eksen min var utro med da vi hadde en dårlig periode holdt på på samme måte. Idioten kunne selvsagt ikke bare slette henne fra facern. Pønsk ut en genial kommentar til de bildene hun liker. F.eks. snakk til henne som om hun var en felles mannlig venn som liket eller kommenterte på bildene hans. Slik tar du brodden av hele konkurransen mellom deg og henne. Anonym poster: 03931738f5e73b36205b6bc902921153
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2013 #11 Skrevet 27. februar 2013 Som noen nevnte, hun er på facebook mens du er i det virkelige liv ..Og om hun er så kjapp ute på facebook med sine kommentarer.. da har hun virkelig ikke mye å foreta seg Anonym poster: 3ab0cacb09f5f913c2cd17c89d8e5e2e
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2013 #12 Skrevet 27. februar 2013 Det beste dere kan gjøre er å kutte ut facebook begge to. Hva er egentlig vitsen ved å være der? Det er iallefall ikke verdt alle problemene det medfører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå