Gå til innhold

Løpe på redemølle, hvor riktig er kcal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man forbrenner kalorier på en tredemølle, hvis det står 500 kcal som man har forbrent, hvor riktig sånn ca kan man si at det er? Bør man legge til eller trekke fra noen kalorier for at det skal bli mest mulig riktig? Og hvor mye da i såfall? Tror ikke den er så riktig, så bruker å si til meg selv at jeg har forbrent 400 hvis det står 500, men er det kanskje formye å trekke fra 100?

Anonym poster: 40ec429d546c81ba51f9a9d8c19ca154

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tallet du får fra pulsklokker og tredemølle er et veeeldig omtrentlig tall. Det kan fort være mange titalls prosent feil. Skal du kunne si med rimelig nøyaktighet må du trene på en ergometersykkel som måler både belastning i watt og puls. Selv da kan det fort bli unøyaktig, fordi genetiske forskjeller har mye å si for forbrenningen.

Jeg har spurt mange ganger før: Hvorfor i all verden skal folk vite hvor mye de forbrenner på ditt og datt? Du forbrenner hele døgnet. Fasitsvaret er uansett baderomsvekta.

Skrevet

Riktig det Wiggins sier, men til og med baderomsvekta kan man ikke helt stole på, så jeg ville heller bruke målebånd :)

Skrevet

En fin indikator er faktisk at du brenner ca. din egen vekt i kcal per km. Altså veier du 60 kilo så brenner du ca. 60 kcal per km.

Skrevet

Riktig det Wiggins sier, men til og med baderomsvekta kan man ikke helt stole på, så jeg ville heller bruke målebånd :)

Selv en moderne digital baderomsvekt kan vise noen hundre gram feil, men så lenge du veier deg på den samme vekta hver gang så ser du om vekta står stille, eller om den går opp eller ned.

Skrevet

joda, men vekt er så mye mer enn opp og ned, spesielt for kvinner ifr syklus, eller hvor mye salt man har spist og hvor mye vann man har i kroppen, osv. jeg mener man merker ofte framgang bedre med målebånd. vekten kan fort variere mye fra dag til dag :)

hadde også en periode selv der jeg trente mye og ikke gikk ned mye kg-messig men raste ned i omkrets og merket veldig hvordan ting ble fastere her og der. så jeg mener flere burde ta fokuset bort fra vekten alene og se flere faktører. men det blir nok litt OT i forhold til det ts spør om.

men jeg mener at man trenger generelt ikke å være så nøye med kcal heller og hellet rette fokus på å forberede resultater og formen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...