Gå til innhold

92 eller 98/104 på 2-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe gave til en gutt. Han blir 2 år nå. De skal til Syden snart og ønsker seg sommerklær. Jeg vil gjerne kjøpe slik at det passer nå som de drar til Syden, men samtidig er det jo greit at det passer i sommer.

Var på HM i sta og tittet. Men ble så utrolig usikker på om jeg skulle kjøpe str. 92 eller 98??

Hvilken str brukte deres barn da de var 2-2,5 år?

Anonym poster: 5a3aafef3225fab6b0e65a7ba6186027

Videoannonse
Annonse
Skrevet

92 her. Har inntrykk av at H&M klærne er litt små i størrelsen. Vet du noe om hvor høy gutten er? Kan du spørre foreldrene om hvilken størrelse de foretrekker? Folk pleier å gjøre det med oss, og det setter jeg pris på :)

Skrevet

Egentlig vanskelig å svare på, for de kan være så foskjellige i str i den alderen.

Min gutt brukte hovedsaklig 86 og 92 når han var 2. Nå har jeg en jente som blir to om et par mnd hun bruker hovedsaklig 80 og er såvidt begynt på 86.

Tror jeg hadde gått for 92.

For så lenge det er sommerklær(korte ermer og bein) så gjør det ikke så mye enten det er litt stort eller litt lite(så lenge det ikke er for trangt eller for vidt i livet).

Og så har de vel kanskje mulighet for å bytte hvis det ikke passer?

Anonym poster: 366247458961780b6c783dfb1f401867

Skrevet

Og vår jente som ikke blir 2 før til sommeren har begynt med 98 nå....

Anonym poster: bad3e03fb6e98a9c9b8c7f8f069d2e26

Skrevet

Gutt 2 år og 2mnd bruker str 92 til tross for at han er ganske lang. Siden det er sommerklær du skal kjøpe ville jeg kjøpt 98 med mindre barnet er liten av vekst. Har ikke noe å si om det er litt for stort.

Anonym poster: 98c561fd9fb114db37647fb310846e19

Skrevet

Vår bruker 92-98. Hadde absolutt kjøpt 98

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt 98/104 - det er stort og beregnet på 3-4-åringer. Min 3,5-åring bruker 104 nå. Kjøp 92, det høres ut som det vil passe best.

Skrevet

Min gutt på 22 mnd bruker 98, det meste i 92 er for smått nå. 104 er endel for stort, men det er bedre med litt stort enn litt lite.

Jeg hadde gått for 98.

Skrevet

Jenta mi på nettopp 2 år bruker 92. Er ungen stor eller liten for alderen? Er han stor tar du 98:)

Skrevet

Med andre ord, ikke noe fasitsvar her ;) TS, spør foreldrene hvilken størrelse han bruker da!

Skrevet

Ville tenkt 98 - ofte gjør det jo ikke noe om sommertøy er noe stort (verre om det er smått) - t-skjorter blir bare litt lange, men kan brukes, det samme med shorts/piratbukser osv.

Vår er 3 år og bruker 98/104/110 - kommer an på merket.

Skrevet

Og vår jente som ikke blir 2 før til sommeren har begynt med 98 nå....

Jøss. Jenta mi har fylt to og jeg er kun så vidt i gang med å rydde vekk 80 klærne.

Sønnen min på 4 bruker 98.

Og det er lengre enn snittet begge to, i følge helsestasjonen.

Gjest Mrs.KennyPowers
Skrevet

Spør foreldrene, er så ulikt hva de trenger av størrelser, både mtp høyde og kroppsform. Jeg har ei lita frøken på 3 år som fortsatt kan bruke 86, har nettopp begynt å kjøpe 92 til henne. Hun har passet samme klær i halvannet år nå, hehe. Eldstejenta mi på 5 år brukte 98/104 frem til hun var 4,5 år.

Gjest Conservationista
Skrevet

Min er to år i april og er ganske gjennomsnittlig, hun bruker 92 nå og det er akkurat passe. mulig det er 98 som gjelder til sommeren..

hvis han er gjennomsnittlig stor, ville jeg kjøpt 98 tror jeg, dersom det er et plagg som det ikke gjør noe at er litt stort.

Skrevet

Spør foreldrene, er så ulikt hva de trenger av størrelser, både mtp høyde og kroppsform. Jeg har ei lita frøken på 3 år som fortsatt kan bruke 86, har nettopp begynt å kjøpe 92 til henne. Hun har passet samme klær i halvannet år nå, hehe. Eldstejenta mi på 5 år brukte 98/104 frem til hun var 4,5 år.

Høres veldig kjent ut. Men mine er ikke små av vekst, i alle fall ikke i høyden. De er lange og slanke.

Gjest pysepusen
Skrevet

Gutten vår brukte 92 da han var rundt to år. Sommerklær kunne han bruke i 80 og 86 også ;)

Skrevet

Jøss. Jenta mi har fylt to og jeg er kun så vidt i gang med å rydde vekk 80 klærne.

Sønnen min på 4 bruker 98.

Og det er lengre enn snittet begge to, i følge helsestasjonen.

Sønnen min på 8 mnd bruker allerede enkelte plagg i str 80. Spør foreldrene etter størrelse. Det gjør jeg alltid når jeg kjøper gaver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...