Gå til innhold

"Jeg vet ikke hva det betyr å elske noen" sa han...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med gutten min i omkring et år nå, og vi har det fantastisk sammen. Men i høst var vi gjennom et par vanskelige uker, holdt på å splitte opp, men vi holdt sammen =) Jeg har vært sikker på følelsene mine for han hele tiden, men har ikke sagt jeg elsket han fordi jeg visste han ikke var klar for dette. men etter "nesten-bruddet" sa vi det til hverandre for første gang.

etter det innså han at han virkelig elsket meg, og jeg var i skyene. I høst hadde vi de beste månedene i forholdet så langt, alt var perfekt igjen.

Men nå for noen uker siden snudde plutselig alt igjen! Nå sier han at han ikke vil si han elsker meg mer, fordi han i bunn og grunn ikke vet hva det vil si å elske noen! Vi var bestevenner før vi ble sammen, og han sier han fremdeles elsker meg som en venn, men han syns det er skummelt å bruke et så sterkt ord til en kjæreste.. Han har generelt liten tro på at forhold generelt varer livet ut, (men det er vel gutter flest i 18/19 års alderen?)

jeg prøver å tenke at om han en dag er klar for å fortelle meg at han elsker meg, da betyr det virkelig noe, han sier det ikke bare for å komme i buksene på meg elr bare for å si det. men det sårer fremdeles! Han elsket meg jo for noen måneder siden! da var han sååå overbevist om at han endelig hadde skjønt hva det betydde. jeg forstår ikke hva som kan ha endret seg. Elsker han meg ikke mer? Burde jeg vurdere forholdet på nytt, og kanskje gå fra han?

jeg har snakket noe med han om dette, sagt jeg er usikker på han pga dette. da begynner han å gråte av forferdelse over at jeg kan tro han ikke er glad i meg lengre osv..

Noen med innspill eller tanker? Jeg setter pris på ethvert perspektiv! <3

Videoannonse
Annonse
Gjest ninat89
Skrevet

Jeg vet med meg selv at jeg aldri bruker de ordene, både fordi jeg som han ikke vet hva det betyr og fordi jeg syns det er overbrukt i dag, alle elsker alle virker det som. Hvor går grensen mellom forelskelse og å elske.

Kanskje han gjerne ville gjøre deg fornøyd ved å si det, men så fant han ut at det ble feil for han. Da jeg var sammen med exen skrev jeg et brev til han hvor det stod at ut ifra det han la i ordene så elsket jeg han, men for meg var det unaturlig å si det.

Jeg har heller ikke tro på at forhold kan vare livet ut, men forelser jeg meg i noen så vil jeg jo prøve.

Er han forelsket i deg? I så fall så tenker jeg at det er det viktigste, i stedet for disse tre ordene som liksom skal bety så mye. :)

Skrevet

18-19-åringer vet ikke hva elske betyr.

Anonym poster: a667a9b070dc41192bc3111f61ac1d22

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er han med deg? Viser han at han bryr seg? For jeg tenker at handlingen er mer verdt enn ordene, for han kan jo vise at han elsker deg selv om han ikke sier det. Jeg ville nok ikke revudert forholdet bare fordi han ikke sier de ordene til deg, men ville revudert forholdet om han viste i handling at han ikke elsket deg

Skrevet

18-19-åringer vet ikke hva elske betyr.

Anonym poster: a667a9b070dc41192bc3111f61ac1d22

tja, vanskelig å si at noen ikke føler det de føler.

Anonym poster: bbb643d43f45a6e82f9221d2d4cf0444

Skrevet

Du kan si at 18/19 ikke vet hva å elske betyr ut fra en voksen persons premisser. men alle legger forskjellige ting i det å elske, og det vil selvfølgelig endre seg med alderen, fra forhold til forhold osv.. men om man har en formening om hva det vil si, uansett alder, så kan man vel vite det, AB?

Skrevet

TS; ja, han viser det hele tiden, er veldig oppmerksom og gjør alle de "rette tingene" osv =) så jeg er ikke i tvil om at han bryr seg forferdelig mye om meg. Jeg bare syns det er så merkelig at han plutselig fant ut hva det var da vi holdt på å miste hverandre, men nå ikke føler det lengre..

Skrevet

Han er nok utrolig glad i deg og mente nok at at han elsket deg på sin måte, men han er ikke klar til å bruke ordet på fast basis. Så lenge han er forelsket i deg og sier han er glad i deg og vil være sammen med deg så ville jeg lagt hele " elsker deg" frasen på is.

For han er nok ordene veldig sterke og han er ikke klar for at det skal bli en vanlig ting å si og det er bed at han sier det når han virkelig kan stå for det enn å slenge det ut som mange gjør uten at det faktisk betyr noe.

Skrevet

Sist gang jeg virkelig elsket noen var jeg 18 år :) Så jo, 18-åringer kan elske! (Nå er jeg over 30)

Anonym poster: 3e662cf874fd8f4fac1884f282cab209

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...