Gå til innhold

Vennskap med en av det motsatte kjønn når man er i forhold.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt guttejente så jeg trives ilag med kompiser.

Har både jente og guttevenner, men syns det er veldig greit å ha guttevenner for med de kan jeg snakke med om det meste uten rare reaksjoner som jentevenninner ikke klarer å snakke om.

Forrige helg var jeg hos en kompis mens typen jobba, han kjørte meg og hentet meg.

Jeg er så glad for at jeg har ett så godt forhold til kjæresten min, han har tillit til meg og er ikke av den sjalu typen.

Han har selv sagt at han har endel jentevenner og det godtar jeg, fordi jeg vet at han aldri ville gjort noe med de siden han faktisk har valgt å være i forhold med meg.

Tidligere forhold har jeg aldri kunnet ha noe kompis uten at typen ble sjalu, det var slitsomt.

Bare jeg sto og snakka litt med en jeg kjente på byen så mente daværende typen min at jeg hadde vært utro.

Jeg syns det er helt greit å være venner med de av det motsatte kjønn, så lenge man har ett sunt forhold med tillit, trofasthet, ærlighet og åpenhet så ser jeg ikke problemet.

Er man sjalu på kjæresten sin så forstår jeg ikke hvorfor man er sammen engang, uten tillit kan ikke ett forhold fungere.

Hva syns dere om å være venner med det motsatte kjønn?

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser heller ikke problemet med det :)

Nå har ikke jeg så mange guttevenner, men typen har en del venninner han er med av og til, og jeg tenker ikke noe over det :)

Skrevet

Her har faktisk ingen av oss nære venner av motsatt kjønn.

Men det er mer tilfeldig. Hadde jeg hatt guttevenner så hadde jeg introdusert dem for kjæresten så tidlig som mulig. Men jeg ser ingen grunn til å skaffe meg nye guttevenner. Heldigvis er vi helt enige, for det er jo det som er viktigst.

Anonym poster: da037bd50001b4a422e6f1c786c2cb5b

Skrevet

Det største problemet med å ha venner av det motsatte kjønn, er at det kan oppstå følelser som igjen kan gjøre det vanskelig å være venner. Jeg har hatt en del venner av det motsatte kjønn, men beklageligvis har vennskapene blitt avsluttet, fordi det oppsto andre følelser. Man styrer ikke følelsene sine, men det blir vanskelig å være venner med en man har sterkere følelser for. Men så lenge det bare er vennskapelige følelser mellom partene, ser jeg ikke noe problem med å ha venner av det motsatte kjønn. Jeg er også enig i at man må stole på hverandre, for ellers vil ikke et forhold fungere i lengden.

Skrevet

Jeg syns ikke det er noe smart under normale omstendigheter.

Men så er jo jeg da også en av de voksne her :smoke: hehe

• Liker 4
Skrevet

Det største problemet med å ha venner av det motsatte kjønn, er at det kan oppstå følelser som igjen kan gjøre det vanskelig å være venner. Jeg har hatt en del venner av det motsatte kjønn, men beklageligvis har vennskapene blitt avsluttet, fordi det oppsto andre følelser. Man styrer ikke følelsene sine, men det blir vanskelig å være venner med en man har sterkere følelser for. Men så lenge det bare er vennskapelige følelser mellom partene, ser jeg ikke noe problem med å ha venner av det motsatte kjønn. Jeg er også enig i at man må stole på hverandre, for ellers vil ikke et forhold fungere i lengden.

Om man ikke har noen følelser for vennen sin og kun ser på den personen som venn så går jo det greit.

Det er jo bare kjæresten min jeg vil ha når det gjelder følelser, så om man hypotetisk sett hadde fått følelser for en kompis hadde jeg nok avslutta det vennskapet.

Men har ikke hatt noe problemer med det hittil.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Og oss voksne imellom så er det akkurat det å være voksen i hodet, ikke bare på fødselsattesten, som kan utgjøre forskjellen dersom man er i et forhold.

jeg har ærlig talt litt trøbbel med å se for meg at kvinner og menn ikke skal kunne jobbe sammen, ta lønningspils, reise på fagseminar o.l. :klo:

Man kan selvsagt se for seg et totalt kjønnssegregert samfunn og arbeidsliv, men utover selve tanken så faller dette på sin egen urimelighet.

Uten å bli for personlig her så lurer jeg på hvordan jeg som kvinne i et typisk mannsmiljø skulle fått noen venner etter studiene dersom jeg ikke 'kunne' hatt dengangen guttevenner og i dag mannevenner :klo:

• Liker 4
Skrevet

Og oss voksne imellom så er det akkurat det å være voksen i hodet, ikke bare på fødselsattesten, som kan utgjøre forskjellen dersom man er i et forhold.

jeg har ærlig talt litt trøbbel med å se for meg at kvinner og menn ikke skal kunne jobbe sammen, ta lønningspils, reise på fagseminar o.l. :klo:

Man kan selvsagt se for seg et totalt kjønnssegregert samfunn og arbeidsliv, men utover selve tanken så faller dette på sin egen urimelighet.

Uten å bli for personlig her så lurer jeg på hvordan jeg som kvinne i et typisk mannsmiljø skulle fått noen venner etter studiene dersom jeg ikke 'kunne' hatt dengangen guttevenner og i dag mannevenner :klo:

Godt skrevet Lille-pus, er veldig enig med deg :)

Skrevet

Alt dette hadde sikkert fungert prikkfritt HVIS det ikke bare var for det faktum at folk ikke har vett på å ikke være utro i sammen slengen.

• Liker 1
Skrevet

Som voksen mann burde man vel ha litt imellom ørene..

Om man er i ett bra forhold burde man vel ha såpass tillit til kjæresten sin uten at det skaper noe problemer.

Hvorfor skulle du poengtere at "du er en av de voksne her"

Hva vet vel du om min alder?

Skrevet

Om man ikke har noen følelser for vennen sin og kun ser på den personen som venn så går jo det greit.

Det er jo bare kjæresten min jeg vil ha når det gjelder følelser, så om man hypotetisk sett hadde fått følelser for en kompis hadde jeg nok avslutta det vennskapet.

Men har ikke hatt noe problemer med det hittil.

Det er selvfølgelig ikke noe problem når begge bare har vennskapelige følelser, og da går det jo greit å bare være venner.

Skrevet

Alt dette hadde sikkert fungert prikkfritt HVIS det ikke bare var for det faktum at folk ikke har vett på å ikke være utro i sammen slengen.

Svaret ditt sier igrunn mer om deg selv enn om meg da.

Jeg har ikke tenkt en eneste gang på at jeg vil ha sex med noen av mine kompiser.

Nettopp pga de er gode venner som jeg bryr meg om og jeg syns det hadde blitt feil ovenfor typen å være utro.

For jeg syns utroskap er utrolig lavmål, og det sårer så utrolig mye!

Vil ikke gjøre det mot han jeg elsker mest alt i hele verden.

Skrevet

Som voksen mann burde man vel ha litt imellom ørene..

Om man er i ett bra forhold burde man vel ha såpass tillit til kjæresten sin uten at det skaper noe problemer.

Hvorfor skulle du poengtere at "du er en av de voksne her"

Hva vet vel du om min alder?

Jeg poengterte at jeg er voksen fordi at det som regel blir litt andre synspunkter på saker og ting med årene.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Det har fungert aldeles prikkfritt :nigo:

At det ikke har fungert like prikkfritt for alle andre er jeg fristet til å anta du kan ha en teoretisk løsning på hvordan man forhindrer ? ;)

Edit: Leif på frifot

Endret av Lille-pus
Skrevet

Svaret ditt sier igrunn mer om deg selv enn om meg da.

Jeg har ikke tenkt en eneste gang på at jeg vil ha sex med noen av mine kompiser.

Nettopp pga de er gode venner som jeg bryr meg om og jeg syns det hadde blitt feil ovenfor typen å være utro.

For jeg syns utroskap er utrolig lavmål, og det sårer så utrolig mye!

Vil ikke gjøre det mot han jeg elsker mest alt i hele verden.

Bra det. Hold den tanken!

Skrevet

Da jeg var yngre så hadde jeg masse guttevenner. Men etterhvert så ble det jo mindre av dette, for de fleste fikk seg kjæreste som ikke taklet dette. Jeg skjønte aldri dette.

Men så fikk jeg min første seriøse kjæreste, og han hadde en del jentevenner, dette var i mitt hodet helt normalt og sjalusi var aldri ett tema. Men erter noen måneder begynte to av disse venninnene (de kjente ikke hverandre) og lage bråk, det ble satt ut rykter om utroskap og at hun ene var gravid med min daværende kjæreste. I flere måneder drev de på. Det ble slutt mellom meg og typen, men det kom fram at ingenting var sant. Etter dette så har jeg vært veldig skeptisk til kvinnelige venner som mine kjærester har. Ikke sjalu, men nesten så jeg forventer at det blir et spetakkel.

Skrevet

Det har fungert aldeles prikkfritt :nigo:

At det ikke har fungert like prikkfritt for alle andre er jeg fristet til å anta du kan ha en teoretisk løsning på hvordan man forhindrer ? ;)

Edit: Leif på frifot

En velment påminnelse om konsekvensene av eventuelle grenseoverskridelser er aldri feil vettu :regler:

Skrevet

Da jeg var yngre så hadde jeg masse guttevenner. Men etterhvert så ble det jo mindre av dette, for de fleste fikk seg kjæreste som ikke taklet dette. Jeg skjønte aldri dette.

Men så fikk jeg min første seriøse kjæreste, og han hadde en del jentevenner, dette var i mitt hodet helt normalt og sjalusi var aldri ett tema. Men erter noen måneder begynte to av disse venninnene (de kjente ikke hverandre) og lage bråk, det ble satt ut rykter om utroskap og at hun ene var gravid med min daværende kjæreste. I flere måneder drev de på. Det ble slutt mellom meg og typen, men det kom fram at ingenting var sant. Etter dette så har jeg vært veldig skeptisk til kvinnelige venner som mine kjærester har. Ikke sjalu, men nesten så jeg forventer at det blir et spetakkel.

Huff da høres ikke ut som noe særlig og oppleve, men heldigvis så er ikke alle mennesker sånn da.

Gjest speilpåveggender
Skrevet

Er absolutt helt enig med deg selv om jeg bare er 22 år. Er ikke sykelig sjalu eller noe sånt av den grunn, faktisk ikke så sjalu person. Men har under flere omstendigheter opplevd at det i bunn og grunn ikke fungerer å "henge" sammen med det motsatte kjønn når en er i forhold.

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

En velment påminnelse om konsekvensene av eventuelle grenseoverskridelser er aldri feil vettu :regler:

Og det er noe helt annet enn å 'nekte' folk å beholde sine venner eller å inngå nye vennskapsforhold når de går inn i eller er i et forhold med et annet menneske :opplyser:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...