Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2013 #1 Skrevet 26. februar 2013 Er en dårlig og stygt rotfylt tann. (nr 4 forfra, med 1 nervegren) Under rotfylling ble det i tillegg brist/sprekk på tvers langt ned på roten. Kan også se ut som det er sprekker flere steder på langs, fra topp til tannknøttet. Rotfyllingen er så dårlig at det uansett gjøres om igjen forfra. Er det egentlig noe poeng å forsøke fikse ? Er det noen som har egenerfaring med å forsøkt fikse sprekk/brist på langs og tvers i samme tann, med godt resultat ?
Silfen Skrevet 26. februar 2013 #2 Skrevet 26. februar 2013 Jeg hadde en liten brist fra før i en tann jeg nettopp fikk rotfyllt. Da la tannlegen noe ekstra greier utenpå tannen for support, siden veggen var så tynn. Men hun sa dersom den ikke holdt, var det ikke noe å fikse på.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2013 #3 Skrevet 27. februar 2013 Jeg hadde en liten brist fra før i en tann jeg nettopp fikk rotfyllt. Da la tannlegen noe ekstra greier utenpå tannen for support, siden veggen var så tynn. Men hun sa dersom den ikke holdt, var det ikke noe å fikse på. Var det jeg har misstanke til og da var det snakk om en brist på siden av tannen ? Er det noen som har forsøkt tette på en tann som er knekt /bristet rett av langt ned ved roten med med godt resultat ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå