Gjest Sobril Skrevet 26. februar 2013 #1 Skrevet 26. februar 2013 (endret) Har nettopp gått til innkjøp av mobil til jentungen, da jeg begynner for fullt i jobb igjen og vi har en bil på delings som jeg må bruke til og fra jobb. Det hører også med til historien at hun forsvant for meg en dag etter krangel med venninne (jeg ble så redd at jeg ringte politiet). Det er en mobil uten kamera og Internett og med en egen alarmknapp. Hva tenker dere om barn og mobil, hvor gammelt var barnet da det evt fikk, og hvilken type fikk h*n? Her er jentungens: http://www.mobili.no/tester/test-av-doro-phoneeasy-510/ Endret 26. februar 2013 av Sobril
missea Skrevet 26. februar 2013 #2 Skrevet 26. februar 2013 Dette lurer jeg også på. Hvor gammel er datteren din? Hva slags abonnement skal man velge?
Løvefrøken Skrevet 26. februar 2013 #3 Skrevet 26. februar 2013 Av abonement kan jeg anbefale Talkmore... Du betaler på forhånd som et kontantkort, men har priser til abb... Full kontroll!
lottelotti Skrevet 26. februar 2013 #4 Skrevet 26. februar 2013 Jeg var syv år da jeg fikk min første mobil. Jeg fikk egentlig ikke lov av moren min, men så fikk jeg en venninnes mobil og holdt det i skjul
Celtic Heart Skrevet 26. februar 2013 #5 Skrevet 26. februar 2013 Mine har hatt siden de var 5 og 7. De har telenor superkontroll, + at vi har fri familie. De er nå 11 og 13 og har bevist at de kan håndtere abonnement uten enorme regninger. I dagens samfunn er det vanlig at barn får mobiltelefoner når de begynner på skolen. Men det er greit å gi de en billig telefon til å begynne med, siden de lett kan miste eller knuse de.
Leanne Skrevet 26. februar 2013 #6 Skrevet 26. februar 2013 Min 8åring har en lignende mobil, en enkel Nokia som det ikke er Internett og apper på. Mobilen er ment for å ringe/ sende meldinger med. Jenta sender meldinger når hun går fra skolen og når hun komme hjem. Jeg liker å ha litt kontroll på dette. Hun har den med frem og tilbake til skolen, brukes også litt som klokke. Hun har bare nr til mamma og pappa lagret, så hun har ikke mulighet for å ringe rundt til alle og enhver. Hun har er kontantkort av noe slag, min mann fyller på 200 kr innimellom.
Pottah Skrevet 26. februar 2013 #7 Skrevet 26. februar 2013 Jeg fikk min første når jeg var 8, men under litt spesielle omstendigheter. fikk den av pappa, ettersom jeg kun vsr drr en helg i måneden, og det var eneste måte jeg fikk snakket med han ellers på. (Stor konflikt mellom mamma og pappa da). Lillesøsteren min fikk da hun ble 9. Skjønner lilevel ikke greia med foreldre som er såå overbeskyttende som Leabne. Syns det er over the top at ungen skal sende melding hver gang hun går/kommer hjem. trodde forøvrig ikke det var lov med mobil på skolen for 8åringer
Leanne Skrevet 26. februar 2013 #8 Skrevet 26. februar 2013 (endret) Synes ikke jeg er så overhysterisk jeg da, greit å vite når hun går og når hun er hjemme.. Spesielt etter i høst hvor det var avisoverskrifter landet rundt med menn i biler som lokket til seg barn. Hun har en skolevei på 1,5km og går store deler av veien alene, så er en trygghet for begge at hun sender meldinger daglig. Heller det en å komme hjem og oppdage at ingen er hjemme 3 timer etter hun gikk fra skolen... Har forøvrig ikke fast telefon, så mobilen er eneste måten hun kan ringe oss eller vi henne.. Endret 26. februar 2013 av Leanne
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #9 Skrevet 26. februar 2013 Begge mine fikk da de fylte 9 år. Anonym poster: 25b5cf20ec2529c1190b30e7fceef187
Gjest Sobril Skrevet 26. februar 2013 #10 Skrevet 26. februar 2013 Dette lurer jeg også på. Hvor gammel er datteren din? Hva slags abonnement skal man velge? Hun blir snart åtte. Har Chess selv, og valgte et Chess Premium abonnement hvor man kun betaler for bruk. Så får vi se hvordan det går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå