AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #1 Skrevet 26. februar 2013 Jeg har 2 datamaskiner hjemme. Begge to har Win 7 og er koblet til hjemmegruppe (lokalt nettverk). Med passord og alt. Når jeg bruker PC 1, ser jeg PC 2 i hjemmegruppen. Når jeg vil få tilgang til filer på PC 2, får jeg feilmelding. Jeg har startet feilsøk flere ganger, men PC-ene finner ikke noe som er galt. Uansett får jeg ikke tilgang til mappene som er delt og filene inne. Hva er det jeg gjør galt? Slik ser det: http://imageshack.us/photo/my-images/543/hjemmegr.jpg/ Anonym poster: 8f772e9abb90e007b0af3ad589630283
-Jiinxs- Skrevet 26. februar 2013 #2 Skrevet 26. februar 2013 Hva sier feilmeldingen du får? Har det fungert før eller er dette den første gangen du har dette problemet?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #3 Skrevet 26. februar 2013 Hva sier feilmeldingen du får? Har det fungert før eller er dette den første gangen du har dette problemet? Har ikke fungert før, fordi den ene PC-en er ny. Når jeg prøver å åpne mappen, så skjer det ingenting. Absolutt ingenting. Når jeg prøver å se egenskapene av mappen med right-click, kommer det en feilmelding at de ikke er tilgjengelige. Nå kjørte jeg en ny feilsøk og det kom til at det er Kaspersky som ikke tillater maskinene å kommunisere med hverandre! Anonym poster: 8f772e9abb90e007b0af3ad589630283
Lutetium 71 Skrevet 26. februar 2013 #4 Skrevet 26. februar 2013 (endret) Har ikke fungert før, fordi den ene PC-en er ny. Når jeg prøver å åpne mappen, så skjer det ingenting. Absolutt ingenting. Når jeg prøver å se egenskapene av mappen med right-click, kommer det en feilmelding at de ikke er tilgjengelige. Nå kjørte jeg en ny feilsøk og det kom til at det er Kaspersky som ikke tillater maskinene å kommunisere med hverandre! Anonym poster: 8f772e9abb90e007b0af3ad589630283 Legg inn et unntak i Kaspersky for IPen til maskinene (egentlig er det enklest å tillate alt på lokalnettet*, siden IPen til pcene ofte vil endre seg, hver gang du starter/restarter de). Windows egen brannmur skal vel automatisk lage unntak for deg, når du setter opp deling. *Mulig det går an å sette opp unntak for en hel IP-range. Se i bruksanvisningen til Kaspersky. Endret 26. februar 2013 av Lutetium 71 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå