Gå til innhold

Kvalifiseringsstønad - 36% skatt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres det riktig ut i forhold til hvor mye skatt som blir trekt? Er bare nysgjerrig da saksbehandler på NAV sa hun trodde det kom til å trekt veldig lite skatt av stønaden, og jeg vet i grunn ikke hva som er vanlig å trekke.

Anonym poster: a87dab5e3b4396c5ebff27cee7916e6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du betaler ikke 36% skatt!!! Åpne opp en mattebok og lær deg prosentregning!

Anonym poster: e49bcc4730ee0186309c586b40204d54

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Noen mer seriøse svar? :)

Jeg mener selvfølgelig trekkprosent, som det står på skattekortet. Og der står det at trekkprosenten er 36. Jeg har som sagt ikke så mye erfaring med skatt og slikt da jeg er ganske ung,og har ikke hatt jobb ennå av forskjellige grunner, så jeg er bare litt nysgjerrig på om det er vanlig trekkprosent i forhold til når man får kvalifiseringsstønad.

Setter pris på svar. ;)

• Liker 2
Skrevet

Du har nok tabelltrekk.

Anonym poster: 7a2dd579dbbbe8d70c7d953740131056

• Liker 1
Skrevet

Det er jo et seriøst svar. Ettersom du får kvalifiseringstønad er du ganske ung og burde virkelig huske prosentregning fra skolen.

Anonym poster: e49bcc4730ee0186309c586b40204d54

Skrevet

Jeg tror ikke jeg har tabelltrekk. Hva vil det si? Har ikke hørt noe snakk om det ihvertfall.

Jeg skjønner bare ikke helt hva dere mener jeg skal regne ut? Jeg formulerte kanskje spørsmålet mitt litt feil? Jeg har ikke så mye peiling på skatt og slikt ennå, men jeg lurer på om skattetrekk på 36 høres mye eller lite ut i mitt tilfelle? Er det normalt skattetrekk når man har kvalifiseringsstønad?

Tar gjerne i mot forklaringer hvis jeg har misforstått noe. :)

Skrevet

Du må snakke med skatteetaten angående skatt, har du kvalifiseringsstønad har du neppe veldig mye utbetalt og da er det sannsynligvis mye å betale 36%. Forsøk å beregne hvor mye stønaden vil utgjøre på årsbasis og legg inn tallene på skatteetaten, da vil du få opp hvilken skatteprosent du bør ha for å slippe baksmell.. Du kan bestille nytt skattekort ¨på nett også, bruk min id eller bank id for å logge deg på www.skatteetaten.no

• Liker 1
Skrevet

Du må snakke med skatteetaten angående skatt, har du kvalifiseringsstønad har du neppe veldig mye utbetalt og da er det sannsynligvis mye å betale 36%. Forsøk å beregne hvor mye stønaden vil utgjøre på årsbasis og legg inn tallene på skatteetaten, da vil du få opp hvilken skatteprosent du bør ha for å slippe baksmell.. Du kan bestille nytt skattekort ¨på nett også, bruk min id eller bank id for å logge deg på www.skatteetaten.no

Tusen takk. :) Da kikker jeg der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...