Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så plaget med rødhet i munnvikene. Ser ut til å bli bedre, men så kommer det på nytt. Vises som rødhet, flammende, noen små blærer i munnviken. Er ikke herpes, for det har jeg og, og det er ikke det.

Går under behandlig til tannlege for fiksing a v tenner og synes det blir verre etter hvert tannlegebesøk. Kan det ha sammenheng?

Er så lei av det her. Kan være bra en uke, men så blir jeg verre igjen Spesielt den ene munnviken. Bruker carmex og det hjelper litt men problemet forvinner jo aldri helt. Skal sies at jeg er blitt mye bedre, før hadde jeg åpne sår i munnvikene. Men jeg får jo aldri bort den rødheten :(

Har hatt det sånn her i nesten 3 måneder nå

Tips på hva det kan være?

Anonym poster: b97c285f8228cf3898cfc84320151f11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk leppebalmer med gode, mykgjørende ingredienter. Carmexen er forsåvidt et ok alternativ, men inneholder mye mineralolje som ofte kun gir kortsiktige bedringer. Se etter naturlige ingredienster som f.eks. sheabutter, kokosolje, biboks mm. :)

Apoteket har en krem fra Aderma som inneholder sink, noe som gjør at den har sårhelende egenskaper. Den hjalp meg veldig med såre, sprukne lepper i vintermånedene! I kombinasjon med en fuktighetsgivende leppepomadene skal du se problemet bedrer seg.

:blomst:

Skrevet

Har prøvd det meste. Har vært på apoteket og kjøpt canesten nå. Var noen som sa ti meg at det kunne være munnviksbetennelse, forårsaket av en slags sopp. Tror dere at det kan være det?

Og vil canesten hjepe???

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Har du jernmangel? Kan føre til såre munnviker som ikke vil gro, faktisk.

Skrevet

Jeg har gitt dette rådet før her inne, men prøv med tannkrem uten såpe (zendium) jeg prøvde alt i over ett år, ble aldri kvitt det. Skiftet tannkrem og aldri hatt det siden.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har gitt dette rådet før her inne, men prøv med tannkrem uten såpe (zendium) jeg prøvde alt i over ett år, ble aldri kvitt det. Skiftet tannkrem og aldri hatt det siden.

Tusen takk for råd. Skal prøve det :)

Skrevet

Moren min har vært mye plaget av det og brukt div. kremer/salver osv. Forsvant først da jeg kom på at det kunne være tannkremen. Da ble det borte. Og kast Carmexen og kjøpt heller en fra Decleor, Dermalogica eller fra helsekosten.

Anonym poster: 3e69d18ef923cc52244fa3f80406d527

Skrevet

IKKE BRUK FET KREM eller leppomader eller noe på dette, dette skal ikke fuktes, det skal tørres ut!

Og ja, jeg får det også i forbindelse med tannlegen dersom han har tatt litt hardt i og presset instrumentene mot munnviken min.

Det som hjeøper på meg er at når jeg får det, så smører jeg på litt sinksalve, og så spiser jeg faktisk leverpostei, biff eller en annen type kjøtt, det får opp jernnivået og det såret forsvinner mye fortere.

Anonym poster: 13c3dd555108d0b89cabf019ebedccbf

Skrevet (endret)

Ikke bruk Carmex, kjøp heller en fra helsekost og smør på sinksalve på natten. Det funker for meg iaf.

Endret av Calavi
Skrevet

Jeg tenkte også på jernmangel. Et sikkert tegn på at jeg må på apoteket og kjøpe jerntilskudd er når sårene i munnvikene kommer.

Skrevet

Pussig nok har jeg hatt både blod og jernanemi før og har vært plaget av det. Men tro det eller ei, I løpet av to dager er det borte pga jeg skiftet tannkrem til zendium og sluttet å smøre på det. Da tørket det opp og ble borte :). Men har jo vært borte før og kommet tilbake, men jeg krysser fingrer for at det er borte nå

Tusen takk for råd:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skriver under på Zendium tannkrem.

Anonym poster: f662c2968740a04de049e7de0fb3edf3

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Skiftet til Zendium og det forsvant, nå to uker etterpå er det tilbake igjen i ene munnviken. Burde jeg skifte tannbørste også?

Vet jeg har lite jern da jeg ikke fikk lov til å gi blod pga. det, nå har jeg tatt jerntabletter i en uke, men ingen bedring...

Anonym poster: a5459bd2cb94cabe9e933a1e63a22537

Skrevet

Bruker carmex

*Grøss*

Bare å kutte ut den med en gang, den har ingen effekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...