Gå til innhold

Er det farlig å fjerne hormonspiral selv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Funky Punk

Hvordan klarer du å få tak i den da?

Har spiral selv og selv om jeg aldri har prøvd så klarer jeg ikke helt å se hvordan jeg skal klare å få inn fingrene dypt nok...og hadde aldri turt å stikke inn noe for å klype ta i den...

Og det er jo vondt å ta den ut hos legen når man ligger i riktig stilling...må jo være et helvete å gjøre det selv.

Hvorfor kan du ikke bare gå til legen å gjøre det? Koster jo ikke all verden

• Liker 1

Min første hormonspiral kom ut av seg selv. Jeg kjente det plutselig under julemiddagen da det begynte å stikke og klø. Trodde nesten jeg hadde fått flatlus. :fnise:

Da jeg kom på badet så jeg at det var spiralen og trodde den var helt ute så jeg tok tak og skulle kaste den i søpla.

Faderullan, smerten...den var ikke helt ute likevel og min far måtte kjøre meg til legevakten for å få den fjernet.

Ikke ta den ut selv.

Anonym poster: a60999c55814e731bf83069004ce5e1d

• Liker 4

Annonse

Man skal ikke under noen omstendighet fjerne spiralen selv sa en lege til meg. Du kan skade deg sjøl veldig i underlivet. Gå til legen du, det tar bare et par minutter for de og fjerne den. Den er formet som et anker.

Anonym poster: cb3e86542e483d3f888866153ecdbaed

Man skal ikke under noen omstendighet fjerne spiralen selv sa en lege til meg. Du kan skade deg sjøl veldig i underlivet. Gå til legen du, det tar bare et par minutter for de og fjerne den. Den er formet som et anker.

Anonym poster: cb3e86542e483d3f888866153ecdbaed

Dette er svada.

Vet du hva legen gjør når han fjerner den? Han drar den ut, forsiktig.

Og til dere som gnåler og roper om at den er formet som et anker, vel, den er også laget slik at den slår seg sammen når man drar den ut.

Jeg har selv fjernet to spiraler på egen hånd og med familien full av leger vet jeg godt hva jeg snakker om. Er selv sykepleier og er sjokkert over hvor lite kunnskap folk har om sitt eget prevensjonsmiddel.

Anonym poster: a411dc629847645aee0ffdcafe4685dd

• Liker 1

Jeg lurer også veldig på hvordan du har tenkt å få den ut selv...?

Bare å ta tak i trådene og dra forsiktig, om den ikke glir ut da burde man dra til legen. Men, som regel er det aldri noe problem å dra ut en spiral.

Ellers ville det vært mye mer styr nå man skal fjerne den hos legen, skjønner du ;)

Hvordan klarer du å få tak i den da?

Har spiral selv og selv om jeg aldri har prøvd så klarer jeg ikke helt å se hvordan jeg skal klare å få inn fingrene dypt nok...og hadde aldri turt å stikke inn noe for å klype ta i den...

Og det er jo vondt å ta den ut hos legen når man ligger i riktig stilling...må jo være et helvete å gjøre det selv.

Hvorfor kan du ikke bare gå til legen å gjøre det? Koster jo ikke all verden

Hmm, du må være redd for din egen vagina? Det er da ikke noe problem å få tak i trådene om man setter seg på huk?

Annonse

Gjest Funky Punk

Så man må være redd for den om man ikke når trådene? :klo:

Har for å være helt ærlig ikke prøvd å ta ut spiralen min, så har derfor ikke vært i den situasjonen.

Har dog hatt fingrene i vaginaen, men aldri kjent noe der. Kan være fordi min gynekolog klipper trådene korte da han har hørt mange si at deres sexpartnere har kjent trådene treffe penishode.

Så man må være redd for den om man ikke når trådene? :klo:

Har for å være helt ærlig ikke prøvd å ta ut spiralen min, så har derfor ikke vært i den situasjonen.

Har dog hatt fingrene i vaginaen, men aldri kjent noe der. Kan være fordi min gynekolog klipper trådene korte da han har hørt mange si at deres sexpartnere har kjent trådene treffe penishode.

Jeg hadde også kortklippede tråder, men om man gjør det rundt eggløsningstidspunktet er livmorhalsmunnen mer åpen og det er lett å få tak i dem :)

Jeg hadde også kortklippede tråder, men om man gjør det rundt eggløsningstidspunktet er livmorhalsmunnen mer åpen og det er lett å få tak i dem :)

Fungerer ikke på hormonspiral vil jeg tro? Men er trådene mulig å få tak i, og en ikke røsker i vei men faktisk hører på sin egen kropp, så er det ikke noe problem om den sitter løst. Har den grodd fast så vil heller ikke en vanlig lege få den ut ;)

Annonse

Hvordan kan en sånn stang hindre graviditet? Rare greier.

Anonym poster: b813e8c584df46714bd47af8e093aeb3

Hormonvarianten fungerer på mange måter som en innvendig p-pille. Kobbervarianten ødelegger livmorslimhinnen, slik at befruktede egg ikke klarer feste seg. En får da en svært tidlig "spontanabort" i stedet for en graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...