Gå til innhold

sliter med tillit, hvordan finne den..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klarer dere som har opplevd tillitsbrudd å finne tilbake tillit og stole på kjæresten din?

Min gikk da over grensen med noen meldinger til et par venninner av seg, og har fortalt en del hvite løgner. Jeg har fått passord til alt, men har uansett (og vil aldri få) full kontroll over alt han foretar seg på FB og mobil...er heller ikke ønskelig.

Utfallet av tillitsbrudd ble da at han kuttet ut venninnene, men har han det? Jeg kan jo ikke vite hva han gjør, hvor han er, hvem han ringer til...?

Har lyst å spør han, om det går fint å ikke ha kontakt med de..men når jeg gjør det sier jeg samtidig at jeg ikke stoler på han.

Da vi "kranglet" om tillitsbruddene så mente han veldig klart at jeg måtte ta til meg/tro på at han skulle kutte dem ut, men jeg synes det er vanskelig. Hvorfor skal han plutselig, bare på bakgrunn i at han ble fersket i noe, synes at det er helt okei å kutte dem ut?

Som sagt ikke snakk om utroskap, men hvite løgner og flørt på sms.

Anonym poster: 711f775ac48463c62783c9502d351106

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanskelig å bygge opp tillit igjen når den først er brutt. Derfor er det så viktig å ikke ødelegge den i utgangspunktet.

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Å finne tillit kommer du ikke til å gjøre, denne må bygges opp over tid. Om du har tilgitt han for dette, må du faktisk legge det bak deg og forsøke å se fremover. Kan du stole på han? Det vet verken du eller jeg, men siden du har valgt å fortsette må du faktisk prøve å gjøre dette. Om han forsøker å gjøre ting bedre og har kuttet all kontakt så er det ikke stort annet du kan gjøre annet enn å håpe at det ikke skjer igjen. Full kontroll over et annet menneske får du ikke-og skal du heller ikke ha. Det er ikke sunt for noen av dere.

Tillit tar et sekund å bryte, men en helt liv å bygge opp igjen.

• Liker 1
Skrevet

Du kan gi tillit, men det er ikke noe du får.

Om du føler at du må kontrollere et annet menneske har du vel tapt den kampen allerede som jeg ser det.

Gjest Håpløst
Skrevet

Han må jobbe for å vise deg tillit igjen. Kanskje hjelper det å ha tilgang på FB og slikt en liten stund for å forsikre deg om at det ikke er noe mer. Men på et eller annet tidspunkt så må du ta et valg, og det er om du velger å stole på han igjen eller ikke. Dersom du ikke klarer det så kommer det til å ødelegge forholdet deres, for det blir utholdelig for deg og det samme for han som hele tiden går med en misstanke mot seg, og som aldri blir trodd. Det er også veldig slitsomt og ødeleggende i lengden.

Det er utrolig vanskelig å ta valget om å velge å stole på personene igjen, men en må kunne legge dette og sinnet bak seg slik at kan se fremover og ha et likeverdig forhold basert på respekt, og ikke basert på at den ene hele tiden har overtaket og kontrollen på den andre parten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...