Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om jeg har postet riktig sted nå, men prøver. I et år slo min eks samboer meg, den ene gangen ble forholdet anmeldt av politiet. De anmeldte saken i September. I månedene etter oppsøkte han meg og min nye samboer ved gjentatte anledninger. Og de fleste gangene var han så voldelig og truende at jeg kontaktet politiet.

Så roet det seg fra desember og til nå, men så begynte han å følge etter oss når vi var ute for en månedet tid siden. Han kom helt opp i gården vår i går kveld, et sted han ikke har noe å gjøre!!

Så nå har jeg vært på politistasjonen og søkt om besøksforbud, de sa det ikke tok langt tid å få svar.

Er det noen som har vært borti dette før? Hva skjer om jeg får besøksforbud godtatt, hva skjer videre, må det til tingretten/retten om det blir godkjent eller ikke? Hva skal til for at det skal bli godkjent?

Vet at jeg kanskje ikke får helt korrekte svar her, men verdt forsøke.

Anonym poster: d04de7939dbbef6e75ff51b215d952b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen?

Skrevet

Det skal knapt gå et par dager å få et besøksforbud i orden. . Du må nok dessverre ringe politiet og "mase".. snakker av erfaring. Av og til ringer de deg og sier at nå er det i orden, andre ganger glemmer de det. Av og til glemmer de at de skal lage et besøksforbud. Men du må nesten følge politiet opp - de har mer en nok å gjøre.

Når politijuristen har utformet og fått vedtatt et besøksforbud så blir vedkomne det gjelder ringt ned til stasjonen, i verste fall hentet/oppsøkt og forkynnet forbudet. Han må da signere at han har forstått det.

Anonym poster: 3b560b996d50a5053366f64111d931a5

Skrevet

Det skal knapt gå et par dager å få et besøksforbud i orden. . Du må nok dessverre ringe politiet og "mase".. snakker av erfaring. Av og til ringer de deg og sier at nå er det i orden, andre ganger glemmer de det. Av og til glemmer de at de skal lage et besøksforbud. Men du må nesten følge politiet opp - de har mer en nok å gjøre.

Når politijuristen har utformet og fått vedtatt et besøksforbud så blir vedkomne det gjelder ringt ned til stasjonen, i verste fall hentet/oppsøkt og forkynnet forbudet. Han må da signere at han har forstått det.

Anonym poster: 3b560b996d50a5053366f64111d931a5

Høres ut som fornuftig å mase selv hvis det skal skje noe.

Akkurat som at alvorlig syke folk selv må mase om å få komme til spesialist. Jaggu service i dette landet gitt!

Skrevet (endret)

Leste feil.

Endret av dobri123
Skrevet

Så om han ikke godtar det eller ikke møter opp å signerer blir det ikke gyldig? Er det da gyldig fra dagen jeg isåfall får godkjent besøksforbud, eller må det vente til hans underskrift er på plass?

Hva er sjansene for at jeg får det godkjent? Sånn ca, blir slikt henlagt ofte?

Skrevet

Virker ikke helt riktig skrudd sammen din eks., men det jeg ikke fatter er at ikke han du er sammen med nå ikke tar affære med å be han holde opp tåplighetene han ikke er tjent med.

Skal ofte ikke mer til enn at man sier fra om slikt, din eks ville uansett blitt satt ut og ikke tørt å lage trøbbel med ensom sier direkte fra - dessuten er det jo deg han vil påvirke på ett eller annet vis vil jeg anta. Din nnåværende må vise at nok er nok, han skulle sagt fra når han fulgte dere.

Skrevet

Virker ikke helt riktig skrudd sammen din eks., men det jeg ikke fatter er at ikke han du er sammen med nå ikke tar affære med å be han holde opp tåplighetene han ikke er tjent med.

Skal ofte ikke mer til enn at man sier fra om slikt, din eks ville uansett blitt satt ut og ikke tørt å lage trøbbel med ensom sier direkte fra - dessuten er det jo deg han vil påvirke på ett eller annet vis vil jeg anta. Din nnåværende må vise at nok er nok, han skulle sagt fra når han fulgte dere.

Skrevet

Min nåværende samboer har gjentatte ganger sagt til han, jeg har, politiet har og min far, mor og onkel har sagt klart ifra (da jeg bodde hjemme etter det ble slutt) men han tar tydeligvis ikke hintet, noe som gjør at jeg ikke vet hva annet enn å søke om dette jeg kan gjøre,

Skrevet

Da er det jo lite mer å gjøre, hadde det bare vært deg som hadde gitt han tilbakemelding hadde det jo vært fornuftig at andre forsøkte, at intet har hjulpet betyr da at han har et større problem enn jeg regnet med.

Vil bli riktig med et besøksforbud da slik jeg ser det.

Skrevet

Moralen er at det er smart å tenke seg om før man blir i sammen med noen.

Skrevet

Jeg har til gode å se en mann hvor det er stemplet i pannen: ADVARSEL! Misshandler deg, og plager deg i årevis etterpå.

Eller en dame hvor det står: ADVARSEL! Kaninkokende psykopatisk bitch.

Mange er flinke til å skjule sin sanne natur i startfasen, og så sitte man i klisteret. Det er ikke sånn at disse forholdene begynner med at han slår henne ned på byen, og så tar de det derfra. Ofte er misshandleren sjarmerende, sosial, blid og imøtekommende i oppmykningsfasen. Etter hvert fester de grepet, ofte umerkelig. Offeret blir lullet inn i følelsen av at vedkommende har deler av skylden selv, det sosiale nettverket minker, og så videre.

I sånne saker skal man være jævelig forsiktig med å kritisere offeret.

TS. Lykke til. Håper politiet tar affere. Han høres ut som en god kandidat for den fotlenken som jeg så om på nyhetene, der alarmen går om han nærmer seg forbudt område.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har til gode å se en mann hvor det er stemplet i pannen: ADVARSEL! Misshandler deg, og plager deg i årevis etterpå.

Eller en dame hvor det står: ADVARSEL! Kaninkokende psykopatisk bitch.

Mange er flinke til å skjule sin sanne natur i startfasen, og så sitte man i klisteret. Det er ikke sånn at disse forholdene begynner med at han slår henne ned på byen, og så tar de det derfra. Ofte er misshandleren sjarmerende, sosial, blid og imøtekommende i oppmykningsfasen. Etter hvert fester de grepet, ofte umerkelig. Offeret blir lullet inn i følelsen av at vedkommende har deler av skylden selv, det sosiale nettverket minker, og så videre.

I sånne saker skal man være jævelig forsiktig med å kritisere offeret.

Jada, jeg vet faktisk at det finnes mange utspekulerte jævler på den ene eller den andre måten, og at det ikke er lett.

Men feilen mange gjør er allikevel å flytte i sammen for fort. Man må rekke å bli godt kjente først.

Skrevet

Jeg tror ikke han må skrive under for at forbudet skal gjelde, for det virker jo bare litt for dumt. Men han skal få fortalt hva forbudet betyr og hva som skjer om han bryter det. Her hvor jeg bor så er det ganske lang ventetid på saksbehandlingen hos politiet, så man kan ikke forvente svar dagen etter. Syns dere er flinke som tar det gjennom politiet fremfor å ordne oppe selv!

Anonym poster: 82c3b0856cd2f648d5c6745f4885c761

Skrevet

Så fordi man har blitt samme en som slår er man dum? Jeg tenker det motsatte av smart er jo dum

Skrevet (endret)

Så fordi man har blitt samme en som slår er man dum? Jeg tenker det motsatte av smart er jo dum

Det kommer litt an på omstendighetene. Med andre ord hva man burde ha sett og forstått.

Men ett av "triksene" det er vel verdt å bruke for å unngå mye dritt, er ihvertfall å bruke god tid på å bli godt kjente. Altså før man flytter i sammen. Mange har altfor dårlig tid.

Endret av Steinar40
Skrevet

Det kommer litt an på omstendighetene. Med andre ord hva man burde ha sett og forstått.

Men ett av "triksene" det er vel verdt å bruke for å unngå mye dritt, er ihvertfall å bruke god tid på å bli godt kjente. Altså før man flytter i sammen. Mange har altfor dårlig tid.

Noen ganger er det faktisk slik at personen ikke viser den siden av seg før man er godt kjent, og bor sammen. Da han vet at hun ikke vil gå og kommer til å godta det, da slår han. Det handler ikke alltid om at man ikke kjenner hverandre godt nok, eller flytter sammen for tidlig. Det er det at man stoler på noen, blir glad i noen og ender opp skuffet!

Kan ikke skylde på den som blir slått, det blir helt feil!

Gjest Skjæra
Skrevet

Noen ganger er det faktisk slik at personen ikke viser den siden av seg før man er godt kjent, og bor sammen. Da han vet at hun ikke vil gå og kommer til å godta det, da slår han. Det handler ikke alltid om at man ikke kjenner hverandre godt nok, eller flytter sammen for tidlig. Det er det at man stoler på noen, blir glad i noen og ender opp skuffet!

Helt enig. Man hører jo om menn som ikke begynte å slå før etter ti år.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke skyldt på den som blir slått.

Og jeg forstår at det ikke alltid er så enkelt.

Men det finnes uansett visse tommelfingerregler det vil være smart for alle å følge. Som f.eks å unngå:

- å flytte i sammen fort.

- individer med avhengigheter.

- uærlige individer.

- ustabile individer.

- etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...