AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #1 Skrevet 26. februar 2013 Jeg ser ut som et monster. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre, for dette tar absolutt alt energi og glede i fra meg. Det er umulig å beskrive kroppen min, men jeg skal gjøre et forsøk: - Jeg har litt brede skuldre - Har midje, ikke veldig "lang" men den er litt markert - Jeg er rund nede, og det aller verste er at jeg har en kulemage. Den er enorm. Og dere må tro meg når jeg sier det, at den faktisk er enorm. Ikke i form av valker og løs hud, men den ser høygravid ut. - Så blir jeg smalere igjen, før jeg igjen blir bredere(??) - Har normale legger. Har en normal bmi, men mistenker at jeg har alt for høy fettprosent. Til og med når jeg står oppreist kan jeg ta en godt håndtak med fett fra magen (!) men dette er umulig f.eks fra lårene. Jeg har gått ned i vekt (noe over 10 kilo) men gått opp igjen noe av det. Har en stabil vekt nå. Jeg prøver å gå ned i vekt, for magen er virkelig ille. Men jeg får det ikke til lenger. Kan en personlig trener, kombinert med kirurgi rette opp i dette tror dere? (skal vurdere å legge ut bilde, men vet ikke om jeg tør. Jeg tør ikke dra på konsultasjon heller, tro meg, dere ville forstått om dere så kroppen min) Hjelp... Anonym poster: a70a87201ebd203e43048bce21fe7f75
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #2 Skrevet 26. februar 2013 Har du vært gravid tidligere? Hvis du har kulemage uten at det er særlig med valker (altså at magen er relativt "stram") kan det være ødelagte magemuskler etter svangerskap, eller du kan ha fett som ligger bak magemusklene. Ødelagte magemuskler må korrigeres med kirurgi. Fett bak magemusklene kan slankes bort. Det høres ut som om du har mye av den samme kroppsfasongen som meg, ala epleform eller "top heavy". Jeg har slanke lår og legger, men legger fort på meg fra magen og opp. Har store bryster, får fort fett på magen og flankene. Etter to tette svangerskap var magen min virkelig ille, og jeg valgte bukplastikk, mye fordi jeg hadde hengemage og ødelagte magemuskler. Dersom du ikke har løs hud kan det meste av fett trenes og slankes bort, men det krever jo mye innsats. Ville prøvd alt som prøves kan før du legger deg under kniven! Hvor høy er du, og hva veier du? Legg ut et bilde, det er ingen som vet hvem du er uansett :-) (I tillegg kan utrolig mye skjules/fremheves ved hjelp av klær! Se f.eks denne linken, som har mye gode tips for kraftige som er top heavy.) Anonym poster: a74ac9413e88928430c9c95edc5f2476 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #3 Skrevet 26. februar 2013 Takk for svar! Har ikke vært gravid. Er bare 20 år og jeg føler jeg må kle meg som en gammel kjærring... Er bare 155 , veier mellom 54-56. Alt etter som når jeg veier meg. Kan med fordel gå ned noen kg, men kroppen er allikevel ikke "valkete" om man ser bort fra magen. Har ikke "heng" den går ut. Men om jeg bøyer meg ned, blir det en "pose" nederst, hvor alt fettet samler seg, og resten av magen er "slank" Vanskelig å forklare... Ellers så er som sagt kroppen "stram" men tung. Jogger og går flere ganger i uken, fra 5-7 dager (periodevis flink) spiser ikke så sunt, men jeg teller kalorier. Har et normalt inntak nå, i forhold til da jeg "sultet" og overspiste. Det er jevnt nå. Er derfor jeg bare har lyst til å fikse på det ved hjelp av kirurgi, men jeg tør ikke vise meg for noen. Det er ingen som har sett meg uten klær før... Anonym poster: a70a87201ebd203e43048bce21fe7f75 1
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 26. februar 2013 #4 Skrevet 26. februar 2013 Når sant skal sies synes jeg ikke du høres ut som et monster: du høres ut som en ganske normal jente. Tynn, men med mage. Det er rett og slett slik man ser ut med en tradisjonell vestlig kost og vestlige treningsvaner. Du har usunt magefett, det kommer av at du har hatt en lang periode med usunt kosthold og for lite mosjon. Kroppen har rett og slett lagret fett rundt de indre organene dine! Det beste du gjør er å fortsette med de lange gåturene dine og jogginga, samt at du kutter ut sukkeret 99% av tida. Det kroppen din trenger er kontinuitet. Du må vedlikeholde denne sunne livsstilen, og passe på at du ikke har lange treningsfrie perioder, eller perioder hvor du spiser veldig usunt. Hvis du sitter mye i løpet av dagen holder det ikke med en 30 minutters tur annenhver dag; du burde komme deg ut hvertfall en time hver dag hvis du jobbeer på kontor. Jeg snakker ikke om å gå raskt, jeg snakker egentlig bare om å rusle en tur i naturen, eller oppdage nye sider av nabolaget ditt. Den timen du pleier å se på tvserier på Netflix er den timen du bør ta på deg gåskoene. Det begynner å bli vår ute nå, og det er nydelig å bare være ute! 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #5 Skrevet 26. februar 2013 Tusen takk for svar du over. Du fikk meg til å tenke. For alt jeg spiser er så og si kun karbohydrater, og ikke den sunne typen. Jeg har ikke jobb for øyeblikket, men skal snart prøve å jobbe. Magen/selvbildet og kostholdet har en stor skyld i alle problemene mine. Nå er det på tide å ordne opp. Kan det usunne kostholdet mitt være årsaken til at jeg "konstant" har vondt i magen? Jeg kan ikke gå i jeans om jeg skal spise ute, for da strammer det, og magesmertene kommer. Mye pga dette kan jeg ikke spise om dagen. Det er frustrerende å ha vondt, magen eser ut og jeg blir bare lei. Spiste frokost i dag, pasta (rett i koppen) har spist litt sjokolade (ca 50 gram...) har trent en time intervall på tredemøllen. Magen kjennes vond. Jeg vet ikke hva jeg spiser som gjør at det blir sånn? Jeg drikker også en del lettbrus... Jeg prøver å endre kostholdet, men er vanskelig. Jeg kan ikke spise frukt ( i hvert fall ikke epler og banan som jeg er veldig glad i) grønnsaker går greit, bare jeg ikke overspiser det. Jeg kan kutte ut brusen, men godteriet kan bli et større problem. Men om jeg hadde VISST at kroppen min reagerer veldig negativt på det, kunne det kanskje vært lettere. Hva kan man finne ut med blodprøver? Er også mye trøtt og stresset. Men alt henger nok sammen. Anonym poster: a70a87201ebd203e43048bce21fe7f75
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 26. februar 2013 #6 Skrevet 26. februar 2013 Du trenger ikke blodprøver eller bevis på at kroppen reagerer negativt på raske karbohydrater og sukker! Det er ikke bra for deg:) Du sier du får stinn/oppblåst/vond mage: det er vel bevis nok? Jeg utfordrer deg her og nå: Kutt ut alt av godteri resten av denne uka. På søndag kan du belønne deg selv med en håndfull valgfritt godis. Kutt også ut Rett i koppen og annen mat du tror du kanskje reagerer på. Bytt ut med masse grønnsaker, litt frukt, sunne middager. Det klarer du:) det er bare et eksperiment, ikke tvang eller slanking. Jeg selv reagerer veldig på sukker og hvitt mel, derfor er rådene mine såpass sterke. Hvis jeg spiser sukkerholdige produkter får jeg mage som en gravid og kan ikne se føttene mine. Hvis jeg holder meg unna godteri og er i mye lavintesitetsaktivitet har jeg nesten flat mage. Veier det samme som deg:)
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #7 Skrevet 26. februar 2013 Pasta rett i koppen og sjokolade er hvertfall IKKE det du bør starte dagen med og ha som basis for treninga. Det er ikke noe næring i det. Spis mat med proteiner (egg, cottage cheese, kjøtt, ost)...ren mat! Anonym poster: 337ac692b82b22b1162e4649f2f0cefc
Gjest Eurodice Skrevet 26. februar 2013 #8 Skrevet 26. februar 2013 Takk for svar! Har ikke vært gravid. Er bare 20 år og jeg føler jeg må kle meg som en gammel kjærring... Er bare 155 , veier mellom 54-56. Alt etter som når jeg veier meg. Kan med fordel gå ned noen kg, men kroppen er allikevel ikke "valkete" om man ser bort fra magen. Har ikke "heng" den går ut. Men om jeg bøyer meg ned, blir det en "pose" nederst, hvor alt fettet samler seg, og resten av magen er "slank" Vanskelig å forklare... Ellers så er som sagt kroppen "stram" men tung. Jogger og går flere ganger i uken, fra 5-7 dager (periodevis flink) spiser ikke så sunt, men jeg teller kalorier. Har et normalt inntak nå, i forhold til da jeg "sultet" og overspiste. Det er jevnt nå. Er derfor jeg bare har lyst til å fikse på det ved hjelp av kirurgi, men jeg tør ikke vise meg for noen. Det er ingen som har sett meg uten klær før... Anonym poster: a70a87201ebd203e43048bce21fe7f75 Du skulle virkelig skjemmes for å omtale deg selv som et monster! Det er å spytte på folk som virkelig sliter med altfor mange kilo! Du er helt normal, vekten din også. Jeg tviler stekt på om en seriøs kirurg vil gjøre noe som helst med deg. Hvorfor kan du ikke kle deg etter din alder? Hvordan kler gamle "kjerringer" seg da? 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #9 Skrevet 26. februar 2013 Du skulle virkelig skjemmes for å omtale deg selv som et monster! Det er å spytte på folk som virkelig sliter med altfor mange kilo! Du er helt normal, vekten din også. Jeg tviler stekt på om en seriøs kirurg vil gjøre noe som helst med deg. Hvorfor kan du ikke kle deg etter din alder? Hvordan kler gamle "kjerringer" seg da? Oi, nei, ikke misforstå! Det er vekten min som gjør at jeg ser ut som et monster, men hvordan fettet er fordelt. Det ser "feil" ut. Nei, det jeg mener med det er at jeg ikke kan gå i det jeg ønsker å gå med. Jeans, kjoler (elsker kjoler og kjørt) tettsittende topper osv. Jeg kan gå slik helt til jeg får i meg mat, da blir det ubehagelig å jeg må ta på en joggebukse, eller aller helst pysjamas. Det må veie minst mulig. Jeg bruker L til ekstra L i bukser, fordi bruker jeg M så blir det en stor "pølse" over magen. Men greien er at M sitter bedre rundt rumpa, låra og leggene enn det L gjør. I overdeler bruker jeg S-M. Alt ettersom hvordan det skal sitte. Så det sier seg selv at fettet er ujevnt fordelt? Jeg skal kutte ut drittmaten, ja. Er Toast greit? 1 grov brødskive med litt smør og en osteskive? Toast høres mer usunt ut enn en brødskive med ost, men blir vel strengt tatt ikke noe mer usunn fordi om den blir stekt litt... Stekte grønnsaker er godt, det kan jeg spise senere i kveld. Men hva kan jeg spise på som snacks? Vet det er en dårlig uvane, men "må" ha noe å tygge på...jeg skal kutte ut å kjøpe store poser med smågodt annenhver dag. Når jeg tenker etter så er det så idiotisk som det kan få blitt. Snack a jack, er det "ok" ? Nei, grunnen til at jeg lurte på det med blodprøvene er at jeg skal til legen snart uansett. Har ikke tatt prøver eller lignende før. Jeg er ikke vegetarianer, men spiser allikevel ikke kjøtt, fisk og kylling. Men jeg har prøvd vegetarburger og det var godt det. Det kan jo kanskje være noe det også? Vet ikke hvor mye næring det er i sånn "kjøtt" jeg. Sorry for at jeg virker litt dum på sånn med næring osv. Har aldri vært det jeg har fokusert mest på, men kalorier...er kanskje der jeg har feila rett og slett. Anonym poster: a70a87201ebd203e43048bce21fe7f75
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #10 Skrevet 26. februar 2013 Oi, herregud. Mente det er IKKE vekten min. TS Anonym poster: a70a87201ebd203e43048bce21fe7f75
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #11 Skrevet 26. februar 2013 Jeg så ut som "et monster" fra jeg var 13 år, det var særlig magen som var problemet, det var magen til en 80-åring. Du kan få dekket kirurgi av det offentlige hvis det er til ulempe for deg, men de vil ikke gjøre det før du har vært gravid og fått de barna du skal ha. Men er magen helt ødelagt og enda verre da, slik som min var, så kan du ha krav på det. Anonym poster: c2a6c5264dea8cfbb12bf1895f01b30d
Lykkerusen Skrevet 26. februar 2013 #12 Skrevet 26. februar 2013 Tipper at du er allergisk/intollerant mot enten hvete eller melk siden du blir såpass oppblåst etter å ha spist:) Ta å sjekk det ut når du er hos legen neste gang du:) I tillegg burde du gjøre som nevnt over; hold deg unna sukker og raske karbo i en uke nå.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #13 Skrevet 26. februar 2013 forslag til snack: grønnsaker (gulrot, kålrot, blomkål.....) med dip (kesam med f.eks holiday dipmix). Da får du følelsen av snacks, samtidig som det minimerer kaloriene og samtidig fyller grønnsakene opp og gir deg næring! Hurra! Anonym poster: 337ac692b82b22b1162e4649f2f0cefc
isbjørnungen Skrevet 26. februar 2013 #14 Skrevet 26. februar 2013 Hvor mye lettbrus drikker du? Søtningsmiddel blir ikke brutt ned i tarmen slik som vanlig mat, og det er veldig vanlig å bli oppblåst og få vondt i magen av det. Jeg angrer som en hund hver gang jeg blir fristet til en halvliter pepsi max!
Gjest *Maja* Skrevet 26. februar 2013 #15 Skrevet 26. februar 2013 Jeg tenker at med rent kosthold kombinert med styrketrening så du får opp muskelmassen vil gjøre mye for deg. Spis rene råvarer som kylling, egg, fisk, karbonadedeig, gode oljer, nøtter, grønnsaker, grove kornprodukter, brun ris, frukt etc.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #16 Skrevet 26. februar 2013 Jeg så ut som "et monster" fra jeg var 13 år, det var særlig magen som var problemet, det var magen til en 80-åring. Du kan få dekket kirurgi av det offentlige hvis det er til ulempe for deg, men de vil ikke gjøre det før du har vært gravid og fått de barna du skal ha. Men er magen helt ødelagt og enda verre da, slik som min var, så kan du ha krav på det. Anonym poster: c2a6c5264dea8cfbb12bf1895f01b30d Men hva om man ikke har planer om å få barn? Og ikke har kjæreste/samboer heller? Jeg vil uansett satse på å betale det selv så klart. Men jeg er bare så redd for den konsultasjonen. Noen som har vært på en slik? Og som kan fortelle nøyaktig hvordan det gjøres? Anonym poster: a70a87201ebd203e43048bce21fe7f75
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #17 Skrevet 26. februar 2013 Det er jo bare for TS å slanke seg til normal vekt, så vil hun se ut og føle seg mye bedre. TS, du bør veie rundt 40-45 kg. Anonym poster: d685def6a8212e79814a85df47ecf5b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå