Gjest Moonshadow Skrevet 22. mars 2004 #1 Del Skrevet 22. mars 2004 Nå er våren rett rundt hjørnet og edderkoppene begynner og våkne til liv igjen :-x Jeg leier en sokkel og som sikkert flere som bor i hus, har jeg problemer med å holde de ute. Jeg vasker med klor som jeg lærte for å holde krypdyr ute når jeg bodde i Hellas men det hender fortsatt at de kommer inn. Jeg hater edderkopper, har veldig fobi mot de og lurte på om noen her har noen tips om hvordan jeg kan holde de ute?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. mars 2004 #2 Del Skrevet 22. mars 2004 Det hjelper å støvsuge ofte rundt lister, og slikt. Det er min erfaring. Der vi bor blir jo selvhusedderkoppene strore som taranteller......"fryse på ryggen" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 22. mars 2004 #3 Del Skrevet 22. mars 2004 Der vi bor blir jo selvhusedderkoppene strore som taranteller......"fryse på ryggen" Usj Får kanskje prøve det da... Tror de kommer inn rundt vinduene en plass.. Hater de ass.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. mars 2004 #4 Del Skrevet 22. mars 2004 Hvis det er steder som er trekkfulle kan de komme innder. Du kanjo prøve å tette åpninger. Men de trenger ikke store sprekken for å komme inn. stor husedderkopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 22. mars 2004 #5 Del Skrevet 22. mars 2004 Så på den... Ekkle ass... Har bare to vindu og de er heretter lukket bestandig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rannva Skrevet 22. mars 2004 #6 Del Skrevet 22. mars 2004 *løper ut av ekkel ekkel tråd* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 22. mars 2004 #7 Del Skrevet 22. mars 2004 :o *snur* Hade!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 22. mars 2004 #8 Del Skrevet 22. mars 2004 Vi slet med sånne massive (ja, for de er faktisk det) edderkropper... der vi bodde før, har takk og pris sunket drastisk i antall da vi fikk ny leilighet. Sambo hadde en spray han hadde fått av noen som jobbet i ett skadedyrfirma som han sprayet i vinduskarmene. Det hjalp en del. Skulle gjerne sprayet i alle kriker og kroker også, men tror ikke det var noe særlig bra for hunden til mamma og pappa. Jeg kan godt spørre om han husker hva sprayen het når han kommer hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 22. mars 2004 #9 Del Skrevet 22. mars 2004 Gjærne det.. Hadde vært greit å had en slik spray... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 22. mars 2004 #10 Del Skrevet 22. mars 2004 Takk og pris for at vi bor i ny leilighet! Kan ikke huske å ha hatt en eneste edderkopp inne på det året vi har bodd her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Shira* Skrevet 23. mars 2004 #11 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg hadde også skikkelig edderkopp fobi, men etter at jeg bodde i et gammelt hus er den nå nesten kurert. Ivertfall satt på en prøve... Jeg hørte også om et produkt som skulle hjelpe, som man sprayet på muren. Sjekk hos jernvarehandel eller på internett sidene til skadedyr bekjempere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. mars 2004 #12 Del Skrevet 23. mars 2004 Vi bruker en spray som heter Bygone(Hvit flaske, men rød og blå skrift) den er veldig effektiv. Men det beste rådet er støvsuging, husedderkopper liker ikke at det er rent og støvfritt, den jakter på dyr som lever i støv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet Skrevet 23. mars 2004 #13 Del Skrevet 23. mars 2004 Vet akkurat hvordan du har det, har nemlig samme problem selv. Jeg liker ikke våren pga at da kommer edderkoppene frem igjen. Som du forstår har jeg også araknofobi. I fjor vurderte jeg seriøst å søke hjelp helt til samboeren min kom hjem med et maurdrepende middel. Hovedårsaken til det var at vi i en periode i fjor sommer var plaget med mye maur i inngangspartiet vårt. Dette var et slags pulver som skulle strøs der hvor man mente maurene kom seg inn. Resultatet av dette var også at edderkoppene viste seg mye sjeldnere! Vi så kanskje kun tre edderkopper inne hos oss i løpet av hele fjor sommer/høst pga dette. Kjempebra! Jeg husker ikke hva middelet heter, men det kan jeg finne ut for deg om du er interessert. Men uansett skulle jeg helst sett at jeg kunne klare å akseptere de en vakker dag, for som du sikkert vet selv er det rett og slett vondt å være så redd disse krypene. Edderkoppene vi har er kjeller/hus-edderkopper og er på størrelse med de minste fyrstikkeskene. Grøss, stort nok for min del. Nå flytter vi til en ny leilighet 1. mai, og jeg håper vi ikke møter på samme problemet der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet Skrevet 23. mars 2004 #14 Del Skrevet 23. mars 2004 En ting som irriterer meg grenseløst er at enkelte ikke tror meg når jeg sier at edderkoppene vi har i vår leilighet er store som fyrstikkesker! Men de er faktisk det!! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2004 #15 Del Skrevet 23. mars 2004 Så på den... Ekkle ass... Har bare to vindu og de er heretter lukket bestandig. Myggnetting hjelper, men fjerner ikke nødvendigvis problemet fullstendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tundra Skrevet 23. mars 2004 #16 Del Skrevet 23. mars 2004 En ting som irriterer meg grenseløst er at enkelte ikke tror meg når jeg sier at edderkoppene vi har i vår leilighet er store som fyrstikkesker! Men de er faktisk det!! :o Tror deg jeg... Vi har sånne selv! Vi bor i gammel hus, og har vaskerommet i kjellern. Og der er jeg ganske mye kan man si... Jeg hadde fullstendig noia for edderkopper før jeg flyttet inn her. Så ille at jeg faktisk flyttet ut av en sokkelleilighet pga det. Jeg fleiper ikke når jeg sier at jeg sov med sko og en boks meg bug-spray i hver hånd om natta. Men nå er jeg blitt delvis kurert. Dvs at jeg ikke stivner til når jeg ser en... :oops: Men løper! Sambo må fremdeles drepe dem, fordi de er så himla store at jeg ikke klarer å tråkke på dem. Grusomt ekle dyr, fysj! Tanken på å gå ned i kjellern nå for å henge opp tøy ble ikke akkurat innbydende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nille-s Skrevet 25. mars 2004 #17 Del Skrevet 25. mars 2004 Forrige sted jeg bodde var det mange på størrelse med tarantellaer. Helt grusomt. med stor kropp og tykke bein, og når jeg drepte dem rant det tjukt med blod og gørr nedover veggen. Jeg har vært redd for edderkopper, skikkelig fobi, så lenge jeg kan huske - har blitt helt vill bare jeg så en liten en i andre enden av rommet. Men jeg tøffa meg nok litt opp på den tida jeg bodde der. Skjønner ikke nå at jeg turte. Fra mars til oktober et år var det sikkert minimum en så stor hver fjortende dag. To ganger var det to samtidig. Og jeg har vitner på hvor store de var. Burde tatt bilder, tror ikke pappa tror meg for eksempel. Men tipset er i alle fall å ikke bo rett ved fjorden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 25. mars 2004 #18 Del Skrevet 25. mars 2004 Har også store problemer med edderkopper. Jeg kan bli "sperret inne" i et rom hvis det står en i veien for meg. :hår: Problemet mitt blir bare forverret av at jeg ikke vil drepe dem, heller. Sånn har jeg vært fra jeg var liten, kan ikke drepe innsekter som ikke har gjort meg no. Tenker som så at det ikke er edderkoppens skyld at jeg er redd for den. Det irriterer meg, men jeg føler at jeg ikke har rett til å drepe dem. Er vel litt rar jeg.. Så der står jeg og håper den har tenkt å gå snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 29. mars 2004 #19 Del Skrevet 29. mars 2004 Brrr.....noe så ekkelt ja... Jeg har fullstendig angst for de ekle "små" tingene...blir helt panisk når jeg ser en..uansett størrelse faktisk... kan være på størrelse med en mygg..det hjelper ikke..for jeg vet at den faktisk vokser seg stor og sterk..og at det garantert finnes flere små kompiser rundt ham som også skal vokse seg store! Vi bodde tidligere i kjellerleilighet i et helt nytt hus..og tenkte at da skulle det være tett nok til at vi slapp de helt store konfrontasjonene..men neida! Jeg har store planer for når vi kjøper oss hus..da skal det snekres spesialbygde rammer med myggnetting som skal settes i de vinduer som skal åpnes i sesongen! Jeg ble faktisk stående utestengt i noen timer engang fordi det var en tre-fire edderkopper som fant det for godt å stille seg opp på inngangsdøra mens jeg tok en blås utenfor..var ganske flau..men kan ikke noe for det!! :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå