Gå til innhold

Brudens tale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal du som brud holde tale? Jeg har så innmari lyst men jeg veeet at stemmen sprekker. Jeg kan fint holde kurs for to tusen ukjente, men å snakke om følelser .. da svikter stemmen fullstendig. Forbasket irriterende, jeg er hverken sjenert eller annet, det er bare at stemmen blir borte. Noen som har gode råd? Øve på talen hjelper ikke det grann, visualisering hjelper heller ikke. Jeg finnes ikke flau eller noe sånt, jeg er bare av den typen som får tykk hals av barn som synger og sånn ... *sukke*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her, så får meg er det helt uaktuelt selv om jeg hadde lyst. Hadde garantert husket som en unge til slutt.

Anonym poster: 79e612fd20db5bf3c0d695ad8a80868b

Skrevet

ikke sant, og det er forbasket irriterende. da ungene var konfirmanter skrev jeg sang til dem, det funket fint for da kunne alle synge. jeg er veldig flink til å mime he he .. men jeg har ikke lyst til å lage sang. og det er ikke aktuelt å skrive en tale som andre skal holde.

så en dude med samme problem som laget en powerpont pres, det var innmari stilig men ideen er lissom brukt opp ..

Skrevet

jeg er likedan, jeg får lett klump i halsen og blir veldig lett rørt! men jeg skal holde tale ;) så får jeg heller bare tørke unna noen tårer og ta pustepause når jeg trenger det!

sambo er likedan, og han gruer seg voldsomt til å holde tale - så jeg har lovd at jeg skal begrense meg på min så den ikke blir altfor lang. tipset faktisk sambo om han powerpoint fyren, og sa at det gikk an å gjøre det slik ;) hans problem er ikke å uttrykke følelsene sine, men at det er så mange som sitter der og hører på!

Skrevet

Du sier at du er god til å mime, så spill inn talen på forhånd og bare mim den i bryllupet? :fnise:

Fra spøk til alvor: jeg har ingen gode tips. Får man klump i halsen, så får man klump i halsen. Fins liksom ikke noe botemiddel for det. Er man lettrørt, finnes det ingen mirakelkur for hvordan man skal unngå å bli rørt. Så, da må man enten holde talen med klumpen i halsen - de fleste vil nok ha all forståelse for det. Eller så får man la være å holde tale, og heller lage en powerpointpresentasjon da, selv om det er oppbrukt (er vel egentlig ikke noe mer oppbrukt enn å holde en tradisjonell tale, sånn helt egentlig?)

Eller rett og slett droppe hele greia, da det tradisjonelt er brudgommen som holder tale?

Anonym poster: 25b35ae7a6b5656af56a5b1b3cf6e3cf

Skrevet

Jeg ville aldri holdt en tale. Veldig glad for at tradisjonene ikke taler for brudetale. Ikke at jeg ville tvunget brudgommen heller :)

Anonym poster: df94c75ab11ebad995c32f1cad427b1b

Skrevet

Jeg får et helt ostehjul i halsen, og det er umulig å puste ... fryktelig irriterende. Jeg føler at jeg er så voksen nå at jeg burde klare dette, men det er jo bare fysisk umulig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...